چرا طلاق مرگبارتر از مسائل مالی و هرگز ازدواج‌نکردن است؟

چرا طلاق مرگبارتر از مسائل مالی و هرگز ازدواج‌نکردن است؟

شگفتی‌آور نیست که علتِ شماره ۱ مرگ در بینِ همه افراد سیگار کشیدن بود که احتمالِ مرگ را تا دوبرابر افزایش داده بود. اما بعد از سیگار کشیدن، طلاق عاملِ دوم مرگ‌ومیر شناسایی شد که حتی بیشتر از مصرفِ الکل، مشکلاتِ مالی، بیکاری و حتی هرگز ازدواج نکردن افراد را در معرضِ مرگِ زودهنگام قرار داده بود.

کد خبر : ۸۱۷۳۳
بازدید : ۴۳۵۴
طلاق مرگبارتر از مسائل مالی و هرگز ازدواج‌نکردن است؟ چرا؟
فرادید | نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد، افرادی که طلاق می‌گیرند بیشتر از کسانی که هرگز ازدواج نکرده یا مشکلاتِ مالیِ شدید دارند یا الکل مصرف می‌کنند؛ در معرضِ مرگِ زودهنگام قرار دارند.

دانشمندان این اختلاف را بعد از آن اعلام کردند که مابینِ سال‌های ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۸ از ۱۳۶۱۱ آمریکایی بزرگسال که در سنینِ بینِ ۵۰ تا ۱۰۴ سال قرار داشتند، درباره ۱۶ سالِ اخیرِ زندگی‌شان سؤال‌هایی پرسیدند. آن‌ها سپس از طریق خویشاوندان و آمار‌های ملی اطلاعاتِ کسانی را که بینِ سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ متوفا شده بودند، گردآوری کردند.

از شرکت‌کنندگان در این پژوهش درچارچوبِ ۵۷ عاملِ متفاوتِ اقتصادی-اجتماعی شاملِ تاریخچه بیکاری، وابسته بودن به کمک‌های غذایی دولتی و رضایت از زندگی پرسش‌هایی شد و به آن‌ها نتایجِ معایناتِ پزشکی و زیستی نیز اضافه شد.
بیشتر بخوانید:

شگفتی‌آور نیست که علتِ شماره ۱ مرگ در بینِ همه افراد سیگار کشیدن بود که احتمالِ مرگ را تا دوبرابر افزایش داده بود. اما بعد از سیگار کشیدن، طلاق عاملِ دوم مرگ‌ومیر شناسایی شد که حتی بیشتر از مصرفِ الکل، مشکلاتِ مالی، بیکاری و حتی هرگز ازدواج نکردن افراد را در معرضِ مرگِ زودهنگام قرار داده بود. مطالعاتِ پیشین نیز نشان داده بودند که افرادی که طلاق می‌گیرند بیشتر از سایرین در معرضِ مشکلاتِ مالی و مصرفِ مواد مخدر (مانند الکل) قرار دارند که احتمالاً مشکلاتِ آن‌ها را بدتر می‌کند.
طلاق مرگبارتر از مسائل مالی و هرگز ازدواج‌نکردن است؟ چرا؟

هدفِ این مطالعه که توسطِ آکادمی ملی علوم آمریکا انجام شده است روشن کردنِ این مسئله بود که چرا امید به زندگی ۳‌دهه است که در این کشور ثابت مانده است. این مطالعه نشان داد که میزانِ امید‌به‌زندگی در بینِ جنسیت‌ها و نژاد‌ها و تحصیلات تفاوتِ چندانی ندارد.

اما مطلقه‌ها بیشتر از سایرِ افرادِ جامعه گرایش دارند مواد مخدر مصرف کنند. آن‌ها همچنین بیشتر از سایر افراد دچار مشکلاتِ مالی می‌شوند. از‌طرفی، تحقیقات نشان داده افرادی که مواد مخدر مصرف می‌کنند، بیشتر از سایرین در معرضِ طلاق هستند.

فارتِین توریک، محققی از دانشگاهِ سلامتیِ عمومی در نروژ که درباره اعتیاد به الکل در سال ۲۰۱۳ تحقیق کرده است، می‌گوید افرادِ مطلقه بیشتر از افرادِ متأهل الکل مصرف می‌کنند. اما از طرفی کسانی که به الکل اعتیاد دارند بیشتر از سایرین در معرضِ خطرِ طلاق هستند؛ بنابراین مصرفِ الکل در کیفیتِ ازدواج مداخله می‌کند.»

در سالِ ۲۰۱۸ نیز نتیجه یک پژوهش نشان داد نگرانی‌ها درباره مسائل مالی اصلی‌ترین علتِ طلاق است که بعد از طلاق نیز ادامه خواهد داشت. تحقیقی که بروی ۲۰۰۰ نفر بریتانیایی انجام شد، نشان داد که از هر ۳ بریتانیایی ۱ نفر مسائلِ مالی را اصلی‌ترین دلیلِ طلاقِ خود برشمرده بودند. از هر ۵ بریتانیایی نیز ۱ نفر قبول داشت که بیشترِ دعوا‌ها با شرکای زندگی‌شان بر سر مسائل مالی، ولخرجی و ناتوانی در مدیریتِ بودجه بوده است.

منبع: The Daily Mail
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید