پیش بینی بیماری‌های شایع با هوش مصنوعی

پیش بینی بیماری‌های شایع با هوش مصنوعی

ما توانستیم احتمال ابتلا به بیماری را طی سه سال آینده به طور دقیق پیش بینی کنیم. " به گفته دانشمندان، با استفاده از روش آن‌ها با انجام برخی اقدامات پیشگیری کننده و تغییر سبک زندگی افراد، می‌توان از بروز بیماری‌ها جلوگیری کرد.

کد خبر : ۸۱۸۷۳
بازدید : ۹۳۰۱
پیش بینی بیماری‌های شایع با هوش مصنوعی
دانشمندان ژاپنی راهی یافته‌اند که برخی از بیماری‌های شایع را سه سال قبل از توسعه آن‌ها پیش بینی کنند. متخصصان دانشگاه‌های هیروساکی و کیوتو تعیین دقیق احتمال ابتلا به حدود ۲۰ بیماری به ویژه دیابت، زوال عقل، تصلب شرایین، فشار خون بالا، نارسایی مزمن کلیه، پوکی استخوان، چاقی، بیماری عروق قلب و چندین مورد دیگر روشی را پیدا کرده اند.

بر اساس این گزارش، آن‌ها با استفاده از هوش مصنوعی، سیستمی را برای تجزیه و تحلیل شاخص‌های پزشکی فرد در ۲۰ گروه ایجاد کردند که داده‌های مربوط به وضعیت جسمی فرد، استعداد ژنتیکی وی، شیوه زندگی و عادات بد را نیز در نظر می‌گیرد. ایجاد این سیستم مبتنی بر داده‌های حدود ۲۰ هزار نفر بود.

پروفسور یاسوشی اوکونو از دانشگاه کیوتو گفت: "ما توانستیم احتمال ابتلا به بیماری را طی سه سال آینده به طور دقیق پیش بینی کنیم. " به گفته دانشمندان، با استفاده از روش آن‌ها با انجام برخی اقدامات پیشگیری کننده و تغییر سبک زندگی افراد، می‌توان از بروز بیماری‌ها جلوگیری کرد.
منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید