جنجال ادامه دار مرگ قاضی منصوری؛ ماجرا به کجا رسید؟

جنجال ادامه دار مرگ قاضی منصوری؛ ماجرا به کجا رسید؟

در حالی که فرضیه‌های متفاوتی از مرگ قاضی منصوری در طول روز‌های اخیر مطرح شده، اما جزئیات بسیار کمی از حادثه وجود داشت. تا  اینکه نشریه لیبرتاته رومانی جزئیات بیشتری از حادثه مرگ قاضی منصوری منتشر کرد. نشریه لیبرتاته در بخارست به تازگی به نقل از یک مقام قضایی نوشته است که در روز مرگ، آقای منصوری به دفتر پلیس رفته که هفتگی باید خودش را معرفی می‌کرده است. گزارش شده که حال او "خوب" بوده و نشانه‌ای از نگرانی در او وجود نداشته است.

کد خبر : ۸۱۹۷۹
بازدید : ۷۸۲۰
جنجال ادامه دار مرگ قاضی منصوری؛ ماجرا به کجا رسید؟
فرادید| عصر جمعه ۳۰ خردادماه سال جاری بود که رسانه‌ها خبر از مرگ غلامرضا منصوری بازپرس و قاضی سابق دیوان عالی کشور دادند. گرچه در ابتدای این موضوع بحث خودکشی قاضی منصوری مطرح شد، اما در روز‌های گذشته سناریو‌های مختلفی از احتمال قتل او منتشر شده است.

به گزارش فرادید، بر اساس گزارش‌های اولیه پلیس رومانی، او از راه‌پله نورگیر طبقه پنجم هتل دوک در بخارست به کف لابی هتل افتاده بود. جایی که روبه‌روی بخش پذیرش هتل است. کارکنان هتل بعد از این اتفاق با تلفن اضطراری ۱۱۲ تماس گرفتند و گزارش کردند یکی از مسافران به پایین پرت شده است.

پس از این حادثه سردار هادی شیرزاد رئیس پلیس بین الملل اولین نفری بود که به نقل از اینترپل بخارست خبر خودکشی قاضی منصوری را مطرح کرد. البته او یک روز بعد نیز اعلام کرد که خودکشی غلامرضا منصوری فعلا در حد احتمال است و فعلا منتظر پاسخ دقیق پلیس رومانی هستند.

علی باقری معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضائیه دومین نفری بود که احتمال خودکشی را مطرح کرد. او نیز گفت که هنوز اطلاعات درستی از نوع مرگ آقای منصوری وجود ندارد. او همچنین گفته بود که پلیس رومانی در پاسخ به پلیس اینترپل ایران ادعا کرده که منصوری خودکشی کرده است؛ پلیس کشورمان پیگیری کرده که اولأ شما مدارک و مستندات را درباره خودکشی باید به ما ارائه کنید و ثانیأ چرا از وی به گونه‌ای محافظت نشده که این اتفاق نیفتد.

البته امیرحسین نجف‌پور ثانی، وکیل قاضی منصوری به تازگی به ایلنا گفته است که او و خانواده‌اش مطمئن هستند قاضی منصوری آدمی نبوده که قصد خودکشی داشته باشد. همچنین به نقل از خانواده آقای منصوری گفته شده که همان روز ارتباط تلفنی داشته و حالش خوب بوده است. بر اساس گزارش‌ها آقای منصوری سرطان داشته و برای درمان به اروپا رفته است.

با این حال پلیس بخارست گفته بود که در کنار احتمال قتل، فرضیه خودکشی را هم در نظر گرفته و باید دوربین‌ها را بررسی کند، مخصوصا تصاویر مکالمات آقای منصوری با کارکنان هتل یا افرادی که ممکن است وارد هتل شده باشند.

غلامرضا منصوری در روز دهم اقامتش در هتل دوک بخارست جان خود را از دست داد.
جنجال ادامه دار مرگ قاضی منصوری؛ ماجرا به کجا رسید؟

جزئیات جدید از مرگ قاضی منصوری

در حالی که فرضیه‌های متفاوتی از مرگ قاضی منصوری در طول روز‌های اخیر مطرح شده، اما جزئیات بسیار کمی از حادثه وجود داشت. تا اینکه نشریه لیبرتاته رومانی جزئیات بیشتری از حادثه مرگ قاضی منصوری منتشر کرد.

نشریه لیبرتاته در بخارست به تازگی به نقل از یک مقام قضایی نوشته است که در روز مرگ، آقای منصوری به دفتر پلیس رفته که هفتگی باید خودش را معرفی می‌کرده است. گزارش شده که حال او "خوب" بوده و نشانه‌ای از نگرانی در او وجود نداشته است.

همچنین بر اساس گزارش خبرنگار این نشریه به نقل از یک شاهد، قاضی منصوری به سوی اتاق خود در طبقه پنج رفت، ولی وارد آن نشد و لحظاتی بعد از بالا به طبقه هم‌کف افتاد. در بدن او شکستگی و خونریزی داخلی وجود داشته است. این نشریه که به مقام‌های محلی در بخارست دسترسی دارد گزارش داده غلامرضا منصوری لحظاتی قبل از مرگ هزینه اقامتش را پرداخت کرد و سپس با آسانسور به سوی اتاق خود در طبقه پنجم رفت.

نشریه لیبرتاته و همچنین مقام‌های پلیس قبلا گفته بودند که تصاویر اولیه دوربین‌ها فرضیه خودکشی را تقویب می‌کند، هرچند کالبدشکافی می‌تواند نشان بدهد که آیا الکل یا ماده مخدر دیگری در بدن او وجود داشته که باعث سقوطش شده باشد.

بااین وجود رسانه‌های رومانی به تازگی گزارش داده اند که نتایج اولیه کالبدشکافی جسد غلامرضا منصوری، قاضی ایرانی نشان می‌دهد که مرگ او در اثر جراحات برخورد با سطحی سخت رخ داده است. این رسانه‌ها به نقل از دفتر دادستانی بخارست گزارش داده‌اند که مرگ در اثر جراحات ناشی از ضربه بوده که با برخورد با سطح سخت وارد شده است. این گزارش می‌گوید مرگ در حالت احتمالا "پرشتاب" رخ داده است.

دادستانی بخارست همچنین گفته است که تحقیقات در محل حادثه و جمع‌آوری مدارک و شواهد انجام شده و فیلم‌های دوربین‌های مداربسته را هم در اختیار دارد.

البته سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست خبری خود با اشاره به ابهامات پرونده مرگ قاضی منصوری گفت: است که "دولت رومانی علی‌رغم درخواست‌ها هنوز شفاف‌سازی صورت نداده است و ایران درباره مرگ قاضی منصوری جز اخبار رسانه‌ای چیز جدیدی دریافت نکرده است. "

در نهایت روز‌های گذشته محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در نامه‌ای به آگوستین لازار دادستان کل رومانی خواست تا موضوع را با سرعت و جدیت پیگیری و نتیجه آن را اعلام کند.

او در این نامه از لازار خواست تا علت مرگ نامبرده را با جدیت و به‌صورت جامع بررسی و چنانچه شخص یا اشخاص دیگری در این امر مدخلیت داشته‌اند، شناسایی و تعقیب شوند و در نهایت گزارش کاملی از موضوع تعقیب و حادثه منجر به مرگ تهیه و از طریق نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در بخارست برای او ارسال شود.

یکشنبه شب نیز دادستان کل کشور در گفت‌وگوی ویژه خبری، از ارسال نامه‌ای به وزارت خارجه برای بررسی ابهامات مرگ این متهم اقتصادی خبر داد و گفت که "از آنجا که مساله مشکوک است و خود ما گمانه‌زنی‌هایی را داریم که چطور رخ داده است لذا تا زمانی که پاسخ لازم را از طریق کشور رومانی واینترپل نگیریم نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم. "

جنجال ادامه دار مرگ قاضی منصوری؛ ماجرا به کجا رسید؟

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید