چرا روغن نارگیل برای پوست خوب است؟

چرا روغن نارگیل برای پوست خوب است؟

چرا روغن نارگیل برای پوست خوب است؟ تا به حال به این فکر کرده اید که خواص ضد پیری روغن نارگیل از چه چیز حاصل می‌شود؟ زیرا حاوی ویتامین‌ای نیز هست که به سلامت پوست کمک کرده، از آن محافظت نموده و از چین و چروک پیشگیری می‌کند. به همین دلیل است که روغن نارگیل در احیای پوست سابقه طولانی دارد. در نهایت اینکه روغن نارگیل سرشار از پروتئین است که پوست و مو را از درون و بیرون سالم نگه می‌دارد. پروتئین‌های روغن به سلول‌های آسیب دیده کم کرده و میزان رشد آن را افزایش می‌دهند.

کد خبر : ۸۲۰۲۱
بازدید : ۳۷۳۱
فرادید | روغن نارگیل یکی از پر کاربرد­‌ترین ترکیبات آرایشی و بهداشتی است که به صورت خالص، یا بخشی از ترکیبات تشکیل دهنده محصولات گوناگون، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده به دلیل داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی، ترمیم کننده و پاک کننده پوست است. ضمن آنکه یک مرطوب کننده قوی بوده و افرادی که پوست خشکی دارند می‌توانند با خاطری آسوده از کرم‌ها و شوینده‌های حاوی آن استفاده کنند.

در پوست‌های چرب یا مستعد آکنه و نیز پوست‌های مختلط (پوست‌هایی اغلب خشک در ناحیه گونه‌ها و همزمان چرب در قسمت پیشانی، بینی و چانه)، بهتر است از این روغن به عنوان پاک کننده استفاده نشود. با وجود اینکه که روغن نارگیل خاصیت ضد میکروبی دارد؛ اما، چون یک ترکیب کمدوژنیک (comedogenic) است، منافذ پوست را مسدود می‌کند و باعث به وجود آمدن جوش‌های سر سیاه و سر سفید در این نوع پوست‌ها می‌شود.

روغن نارگیل را می‌توان به راحتی و در مقادیر مختلف، از عطاری‌ها یا فروشگاه‌های مواد غذایی سالم تهیه کرد. نکته مهم آن است که این محصول به هر دو صورت تصفیه شده و تصفیه نشده وجود دارد؛ اما باید توجه داشت که استفاده از سفیدکننده در هنگام تصفیه و فرآوری آن، باعث کاهش آنتی اکسیدان‌ها می‌شود. پس باید در زمان خرید این روغن یا شوینده‌های حاوی آن دقت کنید. تا حد ممکن سعی‌تان بر این باشد که روغن تصفیه نشده باشد؛ چرا که افزودنی‌های موجود در آن پوستتان را تحریک خواهد کرد. این موضوع را با خواندن اطلاعات روی محصول به راحتی متوجه می‌شوید. کلمات خام (Raw) یا بکر (Virgin) روی برچسب، نشان دهنده خالص بودن روغن است.

تا به حال به این فکر کرده اید که خواص ضد پیری روغن نارگیل از چه چیز حاصل می‌شود؟ زیرا حاوی ویتامین‌ای نیز هست که به سلامت پوست کمک کرده، از آن محافظت نموده و از چین و چروک پیشگیری می‌کند. به همین دلیل است که روغن نارگیل در احیای پوست سابقه طولانی دارد.

در نهایت اینکه روغن نارگیل سرشار از پروتئین است که پوست و مو را از درون و بیرون سالم نگه می‌دارد. پروتئین‌های روغن به سلول‌های آسیب دیده کم کرده و میزان رشد آن را افزایش می‌دهند.

نحوه استفاده از آن: در اینجا راه‌های افزودن روغن نارگیل به محصولات زیبایی تان را توضیح می‌دهیم.

روغن نارگیل برای مراقبت از ناخن

اگر ناخن هایتان نرم و شکننده است، با استفاده از این ماده می‌توانید این مشکل را درمان کنید. ماساژ دادن پوست و ناخن با روغن نارگیل رطوبت ناخن‌ها را افزوده و آن را محکم می‌کند، در نتیجه رشد طولانی‌تر خواهند داشت.

نحوه استفاده برای ناخن: پیش از خواب با حرکات دایره ناخن و پوست آن را با روغن نارگیل ماساژ دهید (برای این کار به روغن نارگیل با کیفیت و خالص نیاز دارید).

نحوه استفاده برای پوست ناخن: پوست دور ناخن را با روغن نارگیل ماساژ داده و بگذارید حداقل ۳۰ دقیقه بماند، بیشتر از این زمان هم مشکلی نیست (هر چقدر بیشتر، بهتر!). این کار پوست را محکم‌تر کرده، دور ناخن را مرطوب کرده و شکنندگی ناخن را کاهش می‌دهد.

نحوه استفاده برای قارچ ناخن: روغن نارگیل یک ماده طبیعی ضد قارچ است (قارچ ناخن یا پا). روزی دو بار با روغن نارگیل قسمت قارچ زده را ماساژ دهید تا این مشکل از بین برود.

چرا روغن نارگیل برای پوست خوب است؟

روغن نارگیل برای پاک کردن آرایش

برای پاک کردن آرایش صورت می‌توانید از روغن نارگیل استفاده کنید. این ماده مواد ضدآب روی مژه و چشم را پاک کرده و آن را از روی پوست و پلک تمیز می‌کند. بهترین نکته درباره این ماده این است که می‌توانید برای نقاط حساس (مانند پلک) استفاده کنید، زیرا مواد شیمیایی نداشته و پوست را تحریک نمی‌کند.

روش انجام: روغن نارگیل در دمای اتاق جامد است، بنابراین می‌توانید آن را به کف دست مالیده و گرم کنید. سپس روی پوست گذاشته و با نوک انگشت آرایش را پاک کنید. سپس با دستمال تمیز کرده و در صورت نیاز تکرار نمایید. آن را در چشم نریزید، زیرا ممکن است کمی دیدتان را تار کند.

روغن نارگیل برای پاکسازی پوست صورت

زمانی که روغن نارگیل را با مواد صحیح ترکیب کنید، می‌تواند به طور طبیعی صورت و بدن را پاکسازی کند. این مواد را می‌تواند به سادگی در خانه ترکیب کرد.

روش انجام: ۳ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با ۲ قاشق غذاخوری شکر در یک شیشه مخلوط کنید. عالی است! حالا یک اسکراب صورت و بدن ارگانیک و عاری از مواد شیمیایی دارید. نکته: اگر می‌خواهید خاصیت سایشی ماده را کاهش دهید به جای شکر از نمک استفاده کنید، زیرا کندتر حل می‌شود.

روغن نارگیل برای حالت دادن به مو

روغن نارگیل می‌تواند جایگزین پروتئین‌های از دست رفته مو‌های سالم و ناسالم شود. از آنجایی که این روغن سرشار از لوریک اسید است، به افزایش پروتئین مو کمک کرده و به بافت مو وارد می‌شود. پیش از شستشو یا پس از شستشوی مو می‌توان این ماده را افزود. این اشتباه است که تصور کنید روغن نارگیل تنها برای درمان مو به کار می‌رود. زیرا خاصیت حالت دهندگی نیز دارد.

نحوه انجام آن: مقدار کمی از روغن نارگیل با کیفیت را بین دست‌ها بمالید تا گرم شود (یادتان باشد کمی از آن بسیار پرخاصیت است!). روغن گرم شده را به بخش‌هایی از مو مالیده و ماساژ دهید. یک شانه دندانه باریک برداشته و گره‌ها را باز کنید. مو‌ها را لای حوله پیچیده و بگذارید چند ساعت یا یک شبانه روز بماند. آن را با شامپو بشویید. در زمان حالت دادن به مو، دیگر لازم نیست.

روغن نارگیل برای روغن نارگیل برای لک صورت

روغن نارگیل برای آکنه پوست مفید است، زیرا خواص ضد قارچی دارد. دو نوع از سه نوع اسید چرب آن کاپریک اسید و لوریک اسید است که از جمله قوی‌ترین مواد ضد میکروبی هستند. این مواد بر روی پوست جایگزین لایه محافظتی پوست که بر اثر شستشو از بین می‌رود، خواهد شد. از بین رفتن لایه محافظتی باعث ایجاد آکنه خواهد شد. روغن نارگیل یک ماده ضد التهابی است که در صورت استفاده مداوم قرمزی پوست را نیز از بین می‌برد.

نحوه رفع آن: راحت‌ترین راه برای از بین بردن آکنه گرم کردن روغن نارگیل و استفاده مستقیم آن بر روی پوست با حرکات مدور انگشت است. این روش را دو بار در روز تکرار کنید تا آکنه را از بین ببرد.

نکته: اگر می‌خواهید خلاق باشید، می‌توانید در سه گام ماسک روغن نارگیل ۱۰۰% داشته باشید.

دستورالعمل درست کردن ماسک صورت با روغن نارگیل

مواد زیر را در یک کاسه با هم مخلوط کنید.
  • 5 قاشق غذاخوری آب آلورا
  • 2 قاشق چای خوری عسل
  • 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل

مواد را ترکیب کرده، روی پوست گذاشته و بگذارید 20 دقیقه بماند. آن را با آب گرم بشویید. این روش را دو بار در هفته انجام داده و شاهد بهبود پوست خود باشید.

روغن نارگیل برای تغذیه رسانی مو

اگر موهایتان بر اثر حالت دهی بیش از حد یا تغییرات هوا خشک و شکننده شده، روغن نارگیل می‌تواند آن را بهبود ببخشد. این روغن تار‌های مو را پوشانده و در برابر خشکی مو، حرارت و سرما و سفید شدن مو، از آن محافظت می‌کنند. روغن مواد از دست رفته مو را به آن باز می‌گرداند.

نحوه رفع آن: تنها کاری که باید انجام دهید این است که هرشب پیش از خواب پوست سر مو را با سرم روغن نارگیل ماساژ داده و روز بعد بشویید. مصرف روزانه این روغن آن را به پوست جذب می‌کند.

چرا روغن نارگیل برای پوست خوب است؟

روغن نارگیل درمان کننده طبیعی پوست

روغن نارگیل نه تنها با پیری پوست مبارزه کرده بلکه مشکلات پوستی را نیز از بین میبرد. خواص ضدقارچی، ضدمیکروبی و ضد التهابی این روغن، می‌توانید بیماری‌هایی نظیر پسوریازیس، درماتیت و اگزما را از بین ببرد.

نحوه انجام آن: این روش ساده است: مقدار کمی از روغن نارگیل را روی قسمت ملتهب گذاشته و خوب بمالید. می‌توانید آن را برای تمام قسمت‌ها استفاده کنید. این کار مشکلات پوستی را از بین میبرد.

روغن نارگیل در ساده‌ترین حالت خواص مختلف دارد. یادتان باشد که مانند تمام روغن ها، روغن نارگیل هم باید خالص باشد. بهتر است از روغن نارگیل منجمد و عاری از مواد شیمیایی استفاده کنید.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید