شوخی جالب "حمل و نقل برلین" برای درست ماسک زدن

شوخی جالب "حمل و نقل  برلین" برای درست ماسک زدن

ماسک زدن در حمل‌ونقل عمومی آلمان اجباری است، اما به نظر نمی‌رسد که همه بدانند روش صحیح ماسک زدن چگونه است و اغلب مسافران بینی خود را از ماسک بیرون می‌گذارند.

کد خبر : ۸۲۰۷۰
بازدید : ۶۴۹۹
اُدکلن نزنید تا همه درست ماسک بزنند
شرکت حمل‌ونقل برلین (BVG) از مسافران خواسته است که استفاده از اسپری و اُدکلن را متوقف کنند تا مردم ترغیب شوند در وسایل حمل و نقل عمومی درست ماسک بزنند. هدف این شرکت این است که مردمی که ماسک می‌زنند بینی‌شان را از ماسک بیرون نگذارند و سلاحش برای مجبور کردن مسافران به درست ماسک زدن «بوی بدن» است.

ماسک زدن در حمل‌ونقل عمومی آلمان اجباری است، اما به نظر نمی‌رسد که همه بدانند روش صحیح ماسک زدن چگونه است و اغلب مسافران بینی خود را از ماسک بیرون می‌گذارند.

این شرکت با انتشار یک آگهی زرد‌رنگ که یک آدمک را نشان می‌دهد که در حال اسپری زدن در زیر بغل است روی آن علامت ممنوع زده است و نوشته است: «با توجه به اینکه خیلی‌ها فکر می‌کنند می‌توانند ماسک خود را زیر بینی خود بکشند، ما از راه دیگری سختگیری می‌کنیم.»

پوشیدن دهان و بینی در وسایل حمل‌ونقل عمومی و فروشگاه‌ها در آلمان به‌عنوان بخشی از تلاش‌ها برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا الزامی است و افرای که قوانین را زیرپا بگذارند با جریمه‌های سنگینی مواجه می‌شوند.
اُدکلن نزنید تا همه درست ماسک بزنند
شرکت حمل و نقل برلین گفته امیدوار است از قدرت بوی بدن که بویژه در مترو می‌تواند شدیدتر باشد، بهره بگیرد تا افراد مجبور شوند به روش صحیح ماسک بزنند. این شرکت به مردم پیشنهاد کرده است از اسپری خوشبوکننده بدن و اُدکلن استفاده نکنند و بعد اضافه کرده است: «خوب، حالا هم می‌خواهید بینی‌تان را از ماسک بیرون بیاورید؟»

مطلب شرکت حمل‌ونقل برلین تاکنون در توئیتر و فیسبوک بیش از ۱۰ هزار لایک گرفته است. این شرکت حمل‌ونقل به دلیل تبلیغات طنز مشهور است. این شرکت سال گذشته درخواستی به یونسکو داد برای ثبت شبکه حمل‌ونقل برلین در لیست میراث جهانی در حوزه طنز و شوخی.

یا شوخی با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده با انتشار یک آگهی استخدام با نوشتن اینکه: «خوب، دونالد، نمی‌خواهی شوفر اتوبوس شوی؟ بهش فکر کن. تو مسیر‌ها را تعیین می‌کنی، همیشه دلیلی داری که ناسزا بگویی، می‌توانی از مردم کلاهبرداری کنی. داشتن وزن اضافی اصلا مشکلی ندارد همچنین داشتن دست‌های کوچک و هیچ کس هم انتظار ندارد مبادی آداب باشی.»
منبع: یورو نیوز
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید