قیمت آپارتمان تا متری ۱۰ میلیون تومان در تهران

قیمت آپارتمان تا متری ۱۰ میلیون تومان در تهران

موجودی فایل‌ها نشان می‌دهد تقریبا از هر سه آپارتمان عرضه شده در دامنه قیمتی تا ۱۰ میلیون تومان به ازای هر مترمربع، یکی فاقد سند بوده و اصطلاحا «قولنامه‌ای» است.

کد خبر : ۸۲۲۰۷
بازدید : ۵۱۶۳
بررسی تازه‌ترین فایل‌های موجود در بازار مسکن که برای فروش عرضه شده‌اند نشان‌دهنده وجود آپارتمان‌های ارزان‌قیمت با بهای تا ۱۰ میلیون تومان به ازای هر مترمربع است؛ دامنه قیمتی که این روز‌ها در بازار مسکن نادر شده است.
رشد قابل توجه قیمت مسکن در خرداد امسال، یک گروه از مالکان را بر آن داشت تا فرصت را برای حضور در بازار مسکن مغتنم بشمارند. این گروه مالکان آپارتمان‌هایی هستند که به سبب یکی از نواقص غیرمتعارف و نسبتا غیرقابل پذیرش از سوی اکثر متقاضیان مسکن، پیش از این بازار مناسبی برای عرضه نیافته بودند.
به بیان ساده‌تر، از آنجا که در ماه‌های اخیر قیمت مسکن با وجود شرایط رکودی و نیز وضعیت خاص ناشی از شیوع کرونا که متقاضیان مسکن را نسبت به حضور در بازار بی‌رغبت کرده بود، باز هم رشد قابل توجه ۷/ ۱۱‌درصدی را در تهران ثبت کرد، سطح قیمت‌ها فاصله مضاعفی نسبت به قدرت خرید جست‌وجوگران بازار مسکن پیدا کرده است؛ بنابراین اکنون متقاضیان مسکن در هر یک از محله‌های تهران ناگزیر به کوچ به محله‌های ارزان‌تر هستند، به این امید که بتوانند در نقطه دیگری از پایتخت خانه‌دار شوند.

در این شرایط مالکان آپارتمان‌هایی که می‌توان به آن‌ها لقب «مشکل‌دار» را اطلاق کرد، از فرصت تشدید فاصله قدرت خرید و قیمت مسکن استفاده کرده و زمان را برای عرضه املاک خود مناسب دیده‌اند. آنچه اکنون به‌عنوان آپارتمان‌های مترمربعی تا ۱۰ میلیون تومان نزد بنگاه‌ها فایل شده نیز، عمدتا از این جنس هستند.

موجودی فایل‌ها نشان می‌دهد تقریبا از هر سه آپارتمان عرضه شده در دامنه قیمتی تا ۱۰ میلیون تومان به ازای هر مترمربع، یکی فاقد سند بوده و اصطلاحا «قولنامه‌ای» است. این گروه از آپارتمان‌ها به خاطر مشکل سندی بازار بسیار محدودی در پایتخت دارد، به ویژه اینکه امکان استفاده از انواع وام روی سند آن‌ها نیز وجود ندارد.
همین ویژگی سبب شده قیمت آن‌ها کمتر از نصف قیمت واقعی آپارتمان‌های سنددار در همان منطقه باشد. مورد دیگری که در این آپارتمان‌ها پرتعداد است، قرار گرفتن در طبقه چهارم بدون آسانسور، پارکینگ و حتی انباری است.
همچنین تعداد زیادی از آن‌ها آپارتمان‌های زیرهمکفی هستند که علاوه بر محروم بودن از امکانات، مشکل کمبود نور کافی را هم دارند. البته همه آپارتمان‌های فاقد سند و زیرزمین، الزاما در دامنه قیمتی تا ۱۰ میلیون تومان قرار ندارند، اما بیش از نصف عرضه در این دامنه قیمتی، از یکی از دو جنس مذکور هستند.
قیمت آپارتمان تا متری ۱۰ میلیون تومان در تهران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید