افزایش بیکاری بعد از موج دوم کرونا

افزایش بیکاری بعد از موج دوم کرونا

بحران بهداشت عمومی به سرعت به یک بحران بزرگ اقتصادی و اشتغال بدل شده چنان که تمامی دستاورد‌های توسعه بازار کار را در یک دهه گذشته و پس از عبور از بحران مالی سال ۲۰۰۹ از دست رفته است.

کد خبر : ۸۲۲۳۳
بازدید : ۵۴۳۱
افزایش بیکاری بعد از موج دوم کرونا
سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) روز سه‌شنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد تبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا برای بازار کار فراتر از پیش‌بینی‌ها و برآورد‌های اولیه خواهد بود.

خوزه آنخل گوریا، دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی و توسعه با ارائه این گزارش تصریح کرد که بحران بهداشت عمومی به سرعت به یک بحران بزرگ اقتصادی و اشتغال بدل شده چنان که تمامی دستاورد‌های توسعه بازار کار را در یک دهه گذشته و پس از عبور از بحران مالی سال ۲۰۰۹ از دست رفته است.

گوریا همچنین توضیح داد که مطابق برآورد تازه این سازمان، نرخ بیکاری در کشور‌های عضو از ۵.۳ درصد د. پایان سال ۲۰۱۹ به ۹.۴ درصد در پایان سال جاری میلادی خواهد رسید. او پیش‌بینی کرد که در صورت وقوع موج دوم شیوع ویروس کرونا این نرخ تا ۱۲.۶ درصد بالا خواهد رفت.

دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی و توسعه تاکید کرد که گسترش بیکاری با چنین نرخی بدون تردید به جهش بزرگ فقر و ورشکستگی بخش خصوصی منجر خواهد شد.

او همچنین خاطر نشان کرد، با وجود این که زنان نقش ویژه‌ای در مبارزه با ویروس کرونا داشتند و سهم حداکثری در مشاغل مرتبط با مراقبت‌های درمانی داشتند، ولی متاسفانه بیش از مردان قربانی بیکاری ناشی از شیوع ویروس کرونا شده‌اند. او توضیح داد که حضور بیشتر آن‌ها در مشاغلی همچون هتلداری و رستوران‌داری علت اصلی چنین رخدادی بوده است.
گوریا یاد آور شد که با پایین آمدن شانس آن‌ها برای کارآموزی و محدود شدن فرصت‌های شغلی بیکاری در میان جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز تا حد نگران کننده‌ای افزایش خواهد یافت.

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه در ۱۴ دسامبر۱۹۶۰ توسط کشور‌های فرانسه، آلمان، اتریش، بلژیک، کانادا، دانمارک، یونان، ایسلند، ایرلند، هلند، نروژ، پرتغال، اسپانیا، سوئد، سوئیس، ترکیه، لوکزامبورگ، بریتانیا و آمریکا تشکیل شد.

بعدا با پیوستن کشور‌های ایتالیا، ژاپن، نیوزیلند، فنلاند، استرالیا، جمهوری چک، مجارستان، لیتوانی، کلمبیا، استونی، مکزیک، کره جنوبی، لهستان، اسلوونی و اسلواکی تعداد اعضای این سازمان به ۳۵ کشور افزایش یافت.
منبع: یورو نیوز
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید