کرونازدگی سینما

باید این روز‌ها کنار هم باشیم تا سینما زنده بماند. الان دیگر بحث فرد نیست و فردیت اهمیت ندارد بلکه سینماست که دارای اولویت است و در درجه اول اهمیت قرار می‌گیرد.

کد خبر : ۸۲۲۸۵
بازدید : ۶۵۰۱
سعید خانی | من به عنوان کسی که سال‌هاست در سینما کار می‌کنم و با آن آشنا هستم، معتقدم سالن‌های سینما باید در وضعیتی ایده‌آل به روی مردم گشوده می‌شد ولی متاسفانه این اتفاق نیفتاد و بازگشایی سینما‌ها در شرایطی صورت گرفت که اصلا مورد قبول فیلمساز‌ها و سینمادار‌ها نبود.
بعد از مشکلاتی که بیماری کرونا در کشور به وجود آورد، درِ سالن‌های سینما با دو فیلم خوب «شنای پروانه» و «خوب بد جلف» باز شد و با اینکه پیش‌تر در خبر‌ها اعلام می‌شد فیلم‌ها فروش خوبی داشتند، اما متاسفانه آنچنان که باید و شاید تماشاگران از فیلم‌های روی پرده استقبال نکردند.
طبیعی هم هست، چون مخاطب سینما را گروهی از افراد جامعه تشکیل می‌دهند که دغدغه‌مند هستند و به بیان واضح‌تر، جزو اولین گروه‌هایی از اقشار جامعه هستند که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی احساس مسوولیت می‌کنند و شاید نگرانی‌هایی که شیوع ویروس کرونا به وجود آورده بود آن‌ها را از تماشای فیلم روی پرده منع کرد.
با تمام تلاشی که سینمادار‌ها در جهت رعایت پروتکل بهداشتی داشتند، ظاهرا موفق نشدند اعتماد مردم را جلب کنند؛ آن هم در حالی که دولت کاملا خودش را کنار کشیده و هیچ‌گونه حمایتی از هنر، به خصوص سینما نمی‌کند.
نکته بسیار مهم که گفتنش این روز‌ها ضروری به نظر می‌رسد این است که خانواده سینما با هر نوع سلیقه فیلمسازی، با هرگونه اختلاف‌نظر ایدئولوژیک، به جای آنکه مقابل هم قرار بگیرند، باید در کنار هم باشند، اما متاسفانه افرادی هستند که درک درستی از شرایط فعلی سینما ندارند و همچنان کورکورانه در حال تخریب همکاران خود هستند.
باید این روز‌ها کنار هم باشیم تا سینما زنده بماند. الان دیگر بحث فرد نیست و فردیت اهمیت ندارد بلکه سینماست که دارای اولویت است و در درجه اول اهمیت قرار می‌گیرد.

شرایط اقتصادی حاکم بر اعضای خانواده سینما بیش از هر زمان دیگر وخیم است و به نظرم سینما در این دوره و زمانه بیشترین آسیب را با ورود ویروس کرونا دیده است. بیاییم کنار سینما باشیم و از منافع جمعی دفاع کنیم. زنده باد سینما؛ به امید حال خوب خانواده سینمای ایران.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید