هیاهو برسر عطر اختصاصی نوید محمدزاده؛ ماجرا چیست؟

هیاهو برسر عطر اختصاصی نوید محمدزاده؛ ماجرا چیست؟

پیش از «نوید محمد زاده» محمدرضا گلزار، بهرام رادان، نیکی کریمی، برزو ارجمند، امین حیایی، هدیه تهرانی، لیلا اوتادی، لیلا حاتمی، آتیلا پسیانی و پوریا پور سرخ وارد عرصه تبلیغات شده اند، اما هیچ یک به اندازه نوید محمد زاده مورد انتقاد قرار نگرفته اند. نوید محمدزاده در دومین پروژه تبلیغاتی اش، با انتشار ویدئویی از تولید عطر «نوید» و آغاز فروش اینترنتی آن خبر داد و آن را با شعار "بماند به یادگار، از من به تو" تبلیغ کرد. این تبلیغ در روزهای گذشته موجی از انتقادها و واکنش ها را به سمت نوید محمد زاده روانه کرده است.

کد خبر : ۸۲۲۹۳
بازدید : ۷۳۰۳
هیاهو برسر عطر اختصاصی نوید محمدزاده؛ ماجرا چیست؟
فرادید | نوید محمد زاده که به تازگی پایش به بازار تبلیغات باز شده، در دومین پروژه تبلیغاتی اش حسابی سرو صدا به پا کرده است. او هفته گذشته از عطراختصاصی خود رونمایی کرد، عطری که با عنوان "Navid" روز ۱۵ تیرماه وارد بازار شد. نوید محمدزاده پس از انتشار پست تبلیغاتی عطر اختصاصی خود با انتقاد و واکنش بسیاری از سوی مخاطبان و البته برخی از منتقدان سینما مواجه شده است.

به گزارش فرادید، در طول سال‌های گذشته بسیاری از بازیگران و چهره‌های مشهور وارد عرصه تبلیغات شده اند. اما در این میان ورود نوید محمد زاده بیش از دیگران هیاهو به پا کرده است. او در اولین پروژه اش با یکی از برند‌های مشهور نوشیدنی وآب میوه وارد همکاری شد، اما در همان قدم اول بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی ادعا‌هایی درباره دستمزد او و چرایی حضور او در عرصه تبلیغات مطرح کردند.

برخی در شبکه‌های اجتماعی مدعی شده بودند که او برای این پروژه ۳ میلیارد تومان دستمزد دریافت کرده است، برخی هم بر تاثیر منفی تبلیغات بر بازیگران و استفاده نابجا از شهرت تاکید کرده بودند.

اما نوید محمدزاده در دومین پروژه تبلیغاتی اش، با انتشار ویدئویی از تولید عطر «نوید» و آغاز فروش اینترنتی آن خبر داد و آن را با شعار "بماند به یادگار، از من به تو" تبلیغ کرد.

فروشگاهی که عطر اختصاصی نوید محمدزاده را عرضه می‌کند، عطر «نوید» را به قیمت ۵۲۰ هزار تومان به فروش می‌رساند.

پیش از او محمدرضا گلزار، بهرام رادان، نیکی کریمی، برزو ارجمند، امین حیایی، هدیه تهرانی، لیلا اوتادی، لیلا حاتمی، آتیلا پسیانی و پوریا پور سرخ وارد عرصه تبلیغات شده اند، اما هیچ یک به اندازه نوید محمد زاده مورد انتقاد قرار نگرفته اند.

در حال حاضر امین حیایی، آتیلا پسیانی و برزو ارجمند در عرصه تبلیغات با تلویزیون همکاری می‌کنند.

واکنش به عطر اختصاصی نوید محمدزاده

در روز‌های گذشته کاربران شبکه‌های اجتماعی با زبان طنز و نیش کنایه به عطر اختصاصی محمد زاده واکنش نشان دادند. در میان واکنش‌های برخی ازکاربران، برخی از منتقدان سینما که همیشه موافق کنش‌های نوید محمد زاده هستند، به انتقاد از او پرداختند. مسعود فراستی یکی از این چهره‌ها بود که در باره حضور محمدزاده در عرصه تبلیغات در برنامه "هفت" گفت که "یک بازیگر این روز‌ها در حال اضافه کردن سبد کالا است و چقدر پوستر و جای دوربین و حالت بازیگر برای این تبلیغ بد است. او در ادامه گفت: "متاسفم برای بازیگری که ازش تعریف کرده بودم و ممکن است با این کارها، حرف هایم را پس بگیرم. "

مسعود فراستی در جشنواره فجر دو سال گذشته از بازی نوید محمدزاده در فیلم‌های سرخپوست و متری شیش و نیم تعریف کرده بود.

محمدتقی فهیم نیز در برنامه «هفت» بدون نام بردن از نوید محمدزاده، با اشاره به حضور او در تبلیغات، گفت که این روز‌ها سلبریتی‌ها فروشنده کالا شده‌اند.

بسیاری دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز به زبان طنز به برخی نقش آفرینی‌های متفاوت و گاهاً خشونت آمیز او اشاره کرده اند و به نوعی او را از این عرصه منع کرده اند.
کاربران به شکل کلی در انتقادات خود می‌گویند که نوید محمد زاده باید وارد عرصه تبلیغات نشود تا همان محسن "ابد ویک روز"، موسی خان رودی "بدون تاریخ بدون امضاء"، شاهین "مغز‌های کوچک زنگ زده"، سرگرد نعمت جاهد "سرخ پوست"و ناصر خاکزاد "متری شش ونیم" باقی بماند. فیلم‌هایی که مخاطبان فیلم‌های نوید محمدزاده با آن‌ها به نوعی هم ذات پنداری کرده اند.

در طرف مقابل برخی از چهره‌های سینمایی و برخی رسانه‌ها از حضور نوید محمدزاده در عرصه تبلیغات حمایت کرده اند.

سعید روستایی، کارگردان فیلم "متری شش نیم" در حمایت از نوید محمد زاده مطلبی را در صفحه اینستاگرامی‌اش منتشر کرد. او نوشت: "دوست دارم منصف باشم و تصور کنم که شاید در پس خروار خروار پیام تلخ و گزنده نکته‌ای پنهان است مثلا با خودم می‌گویم آن روز‌های پرشمار که بازیگری رقص با مرگ می‌کند، خورد و خوراک بر خود حرام می‌کند و مثقال مثقال گوشت تنش را آب می‌کند به چشم کسی نمی‌آید. آن همه انتظار، خویشتن داری، چشم بستن بر پیشنهاد‌های پرسود و بی‌هنر به گوش کسی نمی‌رسد. آن همه دویدن در مارتن کشوری که رویای نیمی از جوانانش هنرپیشه گی است ذهنی را به تامل وا نمی‌دارد. شاید از این بی‌خبری هاست که انسان به سادگی قضاوت گر زندگی دیگران می‌شود. شاید از تلخی زمانه است که زبان‌ها به این اندازه تلخ است. شاید گرفتاری ما از دل‌های پر غبار است و از حسد که هیولای پرکار در دیار ماست.»

صابر ابر نیز در صفحه اینستاگرام خود با حمایت از او نوشته است: "چه ایرادی دارد که نوید یا هر شخص دیگری با هر نام و جایگاهی سلیقه خودش را برند کند و ارائه بدهد؟! به نظر من هیچ ایرادی ندارد! "

مجتبی احمدی روزنامه نگار و دبیر بخش هنر خبرگزاری برنا در یادداشتی به حمایت از حضور نوید محمد زاده در عرصه تبلیغات پرداخته است. او نوشت: "در تمام دنیا این بسیار مرسوم است که ستاره‌ها در تبلیغ انواع و اقسام کالا‌ها و برند‌های تجاری حضور فعال دارند و با مراقبت از نوع کالا و تبلیغات معمولا این قضیه جا افتاده است که چهره‌های معروف به تبلیغات نگاهی جدی در دنیای بیزینس دارند و طبیعی است که ستاره تئاتر و سینمای ایران هم پس از سال‌ها تلاش در دنیای تئاتر و خوردن خاک صحنه امروز به روزگار بعد از ستاره بودن هم فکر کند و جدا از دنیای بازیگری به بحث تبلیغات هم نگاه ویژه داشته باشد. "

هیاهو برسر عطر اختصاصی نوید محمدزاده؛ ماجرا چیست؟

دفاع محمد زاده از عطر "نوید"

با بالاگرفتن انتقاد‌ها و واکنش ها، نوید محمدزاده از طریق تماس تلفنی در برنامه "کافه آپارات" با اجرای فریدون جیرانی از حضورش در عرصه تبلیغات دفاع کرد.

او گفته که "من هیچ گِله‌ای ندارم چرا که نظر همه محترم است. فقط می‌خواهم بگویم که جهان سوم یعنی اینکه وقتی خارجی‌ها هر بازی و هر تبلیغی بکنند می‌گوییم به به؛ اما ما داخلی‌ها اجازه نداریم. اگر من بازیگر جسوری باشم و به لحاظ فیزیکال بخواهم یک کار تازه انجام بدهم، می‌گویند نباید این کار را بکنی، ولی همان اتفاق را در فیلم‌های آن طرف ببینند می‌گویند دیدی چقدر بی‌نظیر بازی کرد! تبلیغات هم به همین شکل است. اگر جانی دپ تبلیغ می‌کند تاثیر می‌گذارد روی کار هنری‌اش، حتما این تبلیغات تاثیر بهتر در کار ما می‌گذارد. تا انتخاب‌های بهتر بکنیم و با خیال راحت و بدون دغدغه مالی کار کنیم. "

نوید محمدزاده در ادامه گفت: "وقتی سنت بالا می‌رود باید حواست باشد که خودت را به هرجایی نفروشی. من کاری کردم که رابرت دنیرو هم انجام داده است. الان می‌گویند تو رو چه به دنیرو؟ جهان سوم یعنی همین! که ما هیچ وقت خودمان را قد آن‌ها نمی‌توانیم ببینیم. اجازه نمی‌دهند که ببینیم. خیلی‌ها تبلیغ کردند، اما چرا فقط درباره من این حرف‌ها زده شد؟ این همه آدم دارند تبلیغات می‌کنند. همین عطر من را افراد دیگر هم بیرون دادند، هیچ حرفی زده نشد؛ این‌ها آدم را ناراحت می‌کند. کسانی که نقد می‌کنند تعریف هم بکنند. وقتی چند ماه پیش برای کار محمد مساوات اسمم را روی پوستر نزدیم تا به خاطر اسم من کار را نبینند و با ماسک رفتم نقش یک پیرزن آلمانی را بازی کردم و فقط چهار میلیون تومان دستمزد گرفتم، چرا درباره این صحبت نمی‌کنند؟ چرا فقط دنبال این هستیم که آدم‌ها را بکوبیم؟! "

او در پایان نیز گفته که "اگر رونالدو تبلیغ می‌کند به این معنی نیست که نمی‌تواند در زمین گل بزند. حتما در بازیگری اگر حواس و تمرکزم باشد می‌توانم اتفاقات بهتری را رقم بزنم. من از تصمیمی که گرفتم خیلی خوشحالم و پای آن ایستاده ام. قطعا آدم‌ها من را با تبلیغاتم به یاد نمی‌آورند. چون من می‌دانم چه فیلم‌هایی را دارم بازی می‌کنم. حتما اگر تعریف شده از بازی من، اگر تبلیغ کردم نباید از تعریف‌شان پشیمان بشوند. می‌دانم «قورباغه» به بازار می‌آید و همچنین فیلم‌های دیگر و من می‌دانم مسیرم را دارم چجوری پیش می‌برم.»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید