"مهمانی کرونا"، جانِ مرد ۳۰ ساله را گرفت

"مهمانی کرونا"، جانِ مرد ۳۰ ساله را گرفت

این بیمار پیش از مرگ به پرستاران گفته بود که در یک مهمانی شرکت کرده بوده است که توسط کسی که به ویروس کرونا مبتلا شده بود، برگزار شد. او گفت: «تفکر آن‌ها این بود که دور هم جمع شوند و ببینند آیا این ویروس واقعی است و به دیگران هم سرایت می‌یابد یا نه.»

کد خبر : ۸۲۳۹۳
بازدید : ۴۳۸۳

از زمان بازگشایی مشاغل در ایالت تگزاس، موارد مبتلا به کووید-۱۹ به شدت افزایش یافته است
مردی ۳۰ ساله در تگزاس بعد از شرکت در یک «مهمانی کووید»، در اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت. دکتر جین اپلبی، رئیس پزشکی بیمارستان متودیست برای کودکان و بزرگسالان در شهر سن آنتونیو، گفت که آخرین کلمات آن مرد که هویتش محفوظ است، این بوده است: «به نظرم اشتباه کردم. فکر می‌کردم این شایعه است، ولی این طور نیست.»

در اظهاراتی ثبت شده، دکتر اپلبی گفت که این بیمار پیش از مرگ به پرستاران گفته بود که در یک مهمانی شرکت کرده بوده است که توسط کسی که به ویروس کرونا مبتلا شده بود، برگزار شد. او گفت: «تفکر آن‌ها این بود که دور هم جمع شوند و ببینند آیا این ویروس واقعی است و به دیگران هم سرایت می‌یابد یا نه.»

دکتر اپلبی تصمیم گرفت داستان این بیمار را با دیگران به اشتراک گذارد تا نشان دهد که این ویروس می‌تواند (زندگی و سلامت) هر کسی را تحت تاثیر قرار دهد.

اطلاعات به دست آمده از شهر سن آنتونیو هم‌راستا با روند پیشرفت این بیماری در سطح کشور است که حاکی از افزایش آمار ابتلای افراد جوان در مقایسه با اوایل شیوع این بیماری است که میانگین سن مبتلایان بسیار بالاتر بود.

به گزارش اداره بهداشت شهرستان بکسار، بیشتر افراد مبتلا در این شهرستان در فاصله سنین ۲۰ تا ۲۹ سال هستند (۲۴ درصد تمام موارد) و بیماران ۳۰ تا ۳۹ ساله (با ۲۰ درصد از موارد) در ردیف دوم قرار دارند. در حال حاضر در بیمارستان متودیست نیز چندین بیمار ۲۰ تا ۳۰ ساله بستری هستند.

دکتر اپلبی گفت، گرچه بعضی از بیماران ممکن است مداوا و ترخیص شوند، اما وضعیت بیماری دیگران وخیم‌تر شده است و او می‌خواهد همه، به ویژه جوانان، بفهمند که هیچ کس در برابر آن مصون نیست. اداره بهداشت مذکور همچنین روندی صعودی در نتایج «مثبت» (مبتلا) در آزمایش‌های مرتبط با ابتلا به ویروس ثبت کرده است که از تنها ۵ درصد در چند هفته پیش، به ۲۲ درصد رسیده است.

سن آنتونیو تا روز جمعه، ۱۸ هزار و ۶۰۲ مورد ابتلا به ویروس کرونا داشت که ۹۲۳ تن از آن‌ها در روز جمعه ثبت شد. دکتر اپلبی از عموم شهروندان خواست تا در اماکن عمومی ماسک به صورت بزنند، تا جای ممکن در خانه بمانند، و از حضور در گروه‌های پرجمعیت خودداری کنند.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید