جنجال ادامه دار احمدی نژاد و شجریان؛ ماجرا چیست؟

جنجال ادامه دار احمدی نژاد و شجریان؛ ماجرا چیست؟

در حالی که از انتشار گفتگوی محمود احمدی نژاد با یکی از خبرنگاران حوزه موسیقی یک هفته‌ای می‌گذرد، در این مدت هیچ یک از نزدیکان محمدرضا شجریان نسبت به این گفته‌ها واکنشی نشان ندادند. اما پس از اینکه بسیاری در شبکه‌های اجتماعی از شجریان انتقاد کردند، بالاخره همایون شجریان به این موضوع واکنش نشان داد. همایون شجریان در باره گفته‌های محمود احمدی نژاد گفته است که "درباره این موضوع، پدر در شرایطی نیستند که صحبت کنند. ملاقاتی که در مصاحبه به آن اشاره می‌کند، این تصور را پیش می‌آورد که پس از انتخابات ۸۸، دیداری با معاون اول رئیس دولت نهم اتفاق افتاده و از سوی پدر هم هیچ‌گاه به آن اشاره‌ای نشده است. در همین‌جا قویاً چنین مطلبی را تکذیب می‌کنم. به هیچ وجه این‌گونه صحت ندارد. "

کد خبر : ۸۲۵۴۶
بازدید : ۲۰۶۳۵
جنجال ادامه دار احمدی نژاد و شجریان؛ ماجرا چیست؟
فرادید | محمود احمدی نژاد رئیس جمهور دوره نهم و دهم کمتر مصاحبه‌ای دارد که جنجالی نشده باشد. حالا نیز طی روز‌های گذشته گفتگویی با بهمن بابازاده، خبرنگاران حوزه موسیقی انجام داده که جنجال هایش همچنان ادامه دارد. او در این گفتگو از دیدار اسفندیار رحیم مشایی معاون وقت خود با محمدرضا شجریان در دوران انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم خبر داده بود، اما حالا همایون شجریان نسبت به گفته‌های احمدی نژاد موضع گرفته است.

به گزارش فرادید، محموداحمدی نژاد هنگامی که خبرنگار در مورد بایکوت شدن محمدرضا شجریان در دوران کاری او سوال می‌پرسد، پاسخ می‌دهد که بایکوت من در دوران خودم اتفاق افتاد. من به ممنوع کردن و محبوس کردن و محدود کردن هیچکس در هیچ جای دنیا راضی نیستم. توضیح دادم به من خیلی ارتباط ندارد.

او همچنین گفته بود که من شجریان را دوست دارم و دوست داشتم. هرکس در انتخابات به هر کی دوست دارد می‌تواند رای بدهد. در همان دوران آقای مشایی با ایشان دیدار کرد. ما با کسی مرز ایجاد نکردیم. من معتقدم همه چیز باید شفاف باشد هرکس هر حرفی میزند و هر کاری می‌کند باید مسئولیتش را بپذیرد.

رئیس دولت نهم و دهم در مورد دیدار مشایی با محمد رضا شجریان، جزئیاتی ارائه نکرد، اما به شکلی موضوع را شرح داد که در ذهن مخاطب این گونه تداعی شود که دیدار پس ازانتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ اتفاق افتاده است.

احمدی نژاد همچنین در مورد هنر موسیقی محمدرضا شجریان نیز گفته که یکی از نوا‌هایی که از بچگی در گوش ماست نوای استاد شجریان است. ایشان بر گردن موسیقی و فرهنگ کشور حق دارد. شجریان استاد است. موسیقی تفنگت را زمین بگذار آرمان من است. آرزو دارم همه کارخانه‌های اسلحه سازی بسته شود.
پس از اینکه گفتگوی محمود احمدی نژاد در باره محمدرضا شجریان در فضای مجازی انتشار یافت، بسیاری از کاربران از شجریان انتقاد کردند.

البته او صحبت‌هایی هم درمورد علیرضا افتخاری، حبیب، سروش هیچکس و بخش دیگری از خوانندگان ایرانی نیز ارائه کرد که واکنش‌های متفاوتی را هم در پی داشت.

جنجال ادامه دار احمدی نژاد و شجریان؛ ماجرا چیست؟
واکنش همایون شجریان به گفته‌های محمود احمدی نژاد

در حالی که از انتشار گفتگوی محمود احمدی نژاد با یکی از خبرنگاران حوزه موسیقی یک هفته‌ای می‌گذرد، در این مدت هیچ یک از نزدیکان محمدرضا شجریان نسبت به این گفته‌ها واکنشی نشان ندادند. اما پس از اینکه بسیاری در شبکه‌های اجتماعی از شجریان انتقاد کردند، بالاخره همایون شجریان به این موضوع واکنش نشان داد.

همایون شجریان در باره گفته‌های محمود احمدی نژاد گفته است که "درباره این موضوع، پدر در شرایطی نیستند که صحبت کنند. ملاقاتی که در مصاحبه به آن اشاره می‌کند، این تصور را پیش می‌آورد که پس از انتخابات ۸۸، دیداری با معاون اول رئیس دولت نهم اتفاق افتاده و از سوی پدر هم هیچ‌گاه به آن اشاره‌ای نشده است. در همین‌جا قویاً چنین مطلبی را تکذیب می‌کنم. به هیچ وجه این‌گونه صحت ندارد. "

او جزئیات دیدار مورد نظر احمدی نژاد را این گونه شرح می‌دهد: "خاطرم است در سال ۸۷ اواخر دوره اول دولت و پیش از انتخابات بعدی، ماجرایی که به نظر پدر برنامه‌ریزی شده می‌توانست باشد، عصبانی‌شان کرده بود. پس از عمل جراحی ریه که عده‌ای از هنرمندان و بازیگران به دیدار و عیادت پدر می‌روند، یکی از هنرمندان پیشکسوت، با معاون یادشده سرزده وارد می‌شود و پدر متعجب از حضور ایشان، بر خلاف میل و به شرط ادب، سکوت می‌کنند و چیزی نمی‌گویند. "

همایون شجریان همچنین در ادامه گفت که "از جزئیات خواسته ایشان بی‌اطلاع هستم، همین‌قدر می‌دانم که گویا پیشنهاد‌هایی مطرح می‌شود که پدر با بی‌اعتنایی، با آن‌ها مخالفت می‌کنند و ایشان جمع را ترک می‌کند. "
محمدرضا شجریان در نوروز سال ۱۳۹۵ با انتشار ویدئویی اعلام کرد که ۱۵ سال است به بیماری سرطان مبتلاست و از آن سال خانه‌نشین شده و به‌ندرت نیز تصویری از او منتشر شده و به‌گفته برخی نزدیکانش، در خانه یا بیمارستان، تمام‌وقت در وضعیت «مراقبت‌های ویژه» به سر می‌برد.
جنجال ادامه دار احمدی نژاد و شجریان؛ ماجرا چیست؟

صحبت‌های جنجالی با هدف انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰؟

محمود احمدی نژاد در طول هفته‌های گذشته به شکل عجیبی در فضای رسانه‌ای حضور دارد و هر بار با جنجالی تازه خبر ساز می‌شود. او پیش از ورود به بحث تحولات موسیقی کشور در دوران کاری خود، از محرمانه بودن قرار داد ۲۵ ساله همکاری ایران و چین به شدت انتقاد کرده بود.

او در این باره گفته بود: "اکنون شنیده‌ام که در حال مذاکره هستند و می‌خواهند یک قرارداد جدید ۲۵ ساله با یک کشور خارجی منعقد کنند و هیچکس هم خبر ندارد. مگر شما مالک کشور هستید که بدون اطلاع ملت و از کیسه ملت به دیگران می‌بخشید. ظرفیت هسته‌ای کشور و عزت ملت را دادید؛ اما تحریم‌ها سر جایش باقی مانده است. "

صحبت‌های رئیس دولت نهم و دهم در مورد قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی و خارجی داشت.

پس از آن نیز روزنامه اعتماد به نقل از یک منبع آگاه مدعی شده بود که محمود احمدی نژاد به محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان سعودی و عبدالملک بدرالدین حوثی رهبر حوثی‌های یمن و همچنین آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نامه نوشته است.

به نظر می‌رسد هدف ظاهری او از نوشتن این نامه‌ها پایان دادن به جنگ یمن بوده است، اما برخی از فعالان رسانه‌ای معتقدند که احمدی نژاد از این نامه‌ها بسیار نوشته و جوابی نگرفته است، آن‌ها معتقدند که این نامه‌ها صرفاً مصرف داخلی دارند.

با این حال برخی تحلیلگران سیاسی معتقدند که مطرح کردن این مباحث جنجالی از سوی رییس جمهور پیشین می‌تواند مرتبط با تحولات انتخاباتی سال آینده باشد. البته خود او گفته اصلا به انتخابات فکر نمی‌کند. احمدی نژاد همچنین گفته است که "شما امروز را باید داشته باشید. یعنی یکسال زمان کمی است؟ خیلی اتفاقات بزرگی در یکسال می‌تواند بیفتد. "
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    اعوذ بالله من ...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید