چند واقعیت جالب درباره لاک ناخن و رژلب

چند واقعیت جالب درباره لاک ناخن و رژلب

امروزه تنوع لاک ها از گستردگی عظیمی برخوردار است و هر رنگ لاک را که بخواهید در بازار موجود می باشد. یکی از انواع مختلف لاک ناخن، مدل نئونی یا شب‌تاب است که مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار نمی‌گیرد. مواد اصلی لاک ناخن را نیتروسلولوز و اتیل استات تشکیل می‌دهند. زمانی که لاک را روی ناخن‌های خود قرار می‌دهید، حلال اتیل استات تبخیر می‌شود و باعث می‌شود نیتروسلولوز به شکل جامد و کاملا خشک تبدیل شود.

کد خبر : ۸۲۶۷۳
بازدید : ۸۸۳۷

چند واقعیت جالب درباره لاک ناخن و رژلب

حقایق جالبی در مورد لاک ناخن و رژلب وجود دارد که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست. جالب است بدانید که پیشینه استفاده از لاک ناخن به سه هزار سال قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد. شواهدی وجود دارد که می‌گوید در بابل، قبل از شروع جنگ ناخن‌های خود را به رنگ طلایی رنگ می‌کردند. در چین باستان نیز در دوره سلسله مینگ، مردم از ترکیب موم زنبور عسل، سفیده تخم مرغ، ژلاتین و رنگ‌های گیاهی برای تهیه لاک ناخن استفاده می‌کردند.

در مصر باستان، رنگ لاک ناخن نشان دهنده اختلاف طبقاتی بود. افرادی که رده پایین جامعه بودند، باید از رنگ‌های روشن برای لاک ناخن خود استفاده می‌کردند. این در حالی بود که افراد رده بالای جامعه از رنگ‌های قرمز برای لاک زدن به کار می‌بردند. محققان دریافتند که کلئوپاترا، تنها نوک ناخن‌های خود را با حنا رنگ می‌کرد. رفته رفته روند مصرف و خرید لاک ناخن شکل جدیدتری به خود گرفت. در دهه ۱۹۲۰، از یک ماده به کار رفته در رنگ اتومبیل‌ها در فرآیند ساخت لاک ناخن استفاده شد. ایده کار به این صورت بود که تنها قسمت میانی ناخن را لاک بزنند و قسمت نوک و کوتیکول ناخن باید بدون رنگ می‌ماند.

در سال ۱۹۳۴، یک دندانپزشک به نام ماکسول لاپ، اقدام به اختراع محصولی به نام ناخن مصنوعی کرد. این ایده از آنجایی شکل گرفت که دنپزشکان باید چیزی برای مراقبت از ناخن‌های خود داشته باشند. پس از آن، اولین ناخن آکریلیک مدرن نیز توسط دندانپزشک فرد اسلک ساخته شد. در دهه ۱۹۴۰، استفاده از لاک قرمز بسیار رواج داشت. در سال ۱۹۷۵ استفاده از متد فرنچ برای لاک زدن بسیار مورد استقبال قرار گرفت. این ایده در ابتدا برای بازیگرانی که مجبور بودند چند دست لباس عوض کنند و در این حالت امکان ست کردن ناخن با همه لباس ها وجود ندارد، شکل گرفت. با این حال، برخی افراد معتقدند که ایده فرنچ ناخن ابتدا در سال ۱۹۳۰ توسط کمپانی معروف Max Factor ابداع شد.

امروزه تنوع لاک ها از گستردگی عظیمی برخوردار است و هر رنگ لاک را که بخواهید در بازار موجود می باشد. یکی از انواع مختلف لاک ناخن، مدل نئونی یا شب‌تاب است که مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار نمی‌گیرد. مواد اصلی لاک ناخن را نیتروسلولوز و اتیل استات تشکیل می‌دهند. زمانی که لاک را روی ناخن‌های خود قرار می‌دهید، حلال اتیل استات تبخیر می‌شود و باعث می‌شود نیتروسلولوز به شکل جامد و کاملا خشک تبدیل شود.

چند واقعیت جالب درباره لاک ناخن و رژلب

برای داشتن ناخن‌هایی زیبا و سالم، تقویت و رسیدگی به آن‌ها بسیار حائز اهمیت است. آیا می‌دانید جنس ناخن‌ها و موها یکی است؟ کراتین یک نوع پروتئین است که ناخن و مو را تشکیل می‌دهد. بنابراین هر ماده‌ای که برای مراقبت از مو حائز اهمیت باشد، در مراقبت از ناخن نیز موثر واقع می‌شود. برای مقوی نگه داشتن ناخن ها از انواع روغن‌های طبیعی استفاده کنید و آن را همواره مرطوب و شاداب جلوه دهید.

به طور کلی، می‌توان گفت که ناخن‌ها رازهای بسیاری را در مورد سلامت بدن فاش می‌کنند. پس اگر ناخن‌هایی سالم و زیبا می‌خواهید، از برند لاک ناخن مرغوب و باکیفیت استفاده کنید.

زمانی که نام آرایش صورت به میان می‌آید، اولین چیزی که به ذهن می‌رسد، احتمالا رژلب است. همه خانم‌ها حداقل یک عدد رژلب در کیف لوازم آرایشی خود دارند و خرید رژ لب در جهان بسیار متداول است. اگر نگاهی به آرایش مدرن خود بیندازیم، جالب است بدانیم که اگرچه محصولات آرایشی تحولات و پیشرفت عظیمی را پشت سر گذاشته‌اند، اما مبانی آرایش همچنان یکسان است. انسان از همان ابتدای بشریت برای برجسته کردن ویژگی‌های خود از اهداف مختلفی استفاده کرده است. مردمان سومری را می‌توان به عنوان نخستین کاربران رژلب در جهان تلقی کرد. این افراد از مواد طبیعی مانند میوه، حنا، خاک رس و البته برخی حشرات برای رنگ کردن لب‌های خود استفاده می‌کردند.

البته شاید بتوان گفت که مصری‌ها اولین عاشقان واقعی رژلب بودند. آن‌ها از برخی منابع جالب مانند رنگ کارمین که از برخی حشرات به دست می‌آید، رژلب تهیه می‌کردند. در حقیقت، هنوز هم از رنگ کارمین برای تهیه رژلب و سایر محصولات آرایشی استفاده می‌شود. مصریان از مواد مضر مانند سرب و ید برای تهیه رژلب استفاده می‌کردند که منجر به بیماری‌های خطرناک و حتی مرگ می‌شد. در ژاپن نیز زنان از آرایش‌های غلیظ همراه با رژلب‌های تیره استفاده می‌کردند. در سال ۹ میلادی، یک دانشمند عرب نوعی رژلب را اختراع کرد. او ابتدا یک نوع عطر ابداع کرده بود که در قالب ریخته می‌شد. سپس همان روش را با رنگ‌ها امتحان کرد و رژلب جامد امروزی اختراع شد.

چند واقعیت جالب درباره لاک ناخن و رژلب

رژلب دارای فرمول‌های مختلفی است که از جمله آن‌ها می‌توان به رژلب جامد، رژلب مایع، رژلب استیکی، رژلب پالتی و ... اشاره کرد. رژلب جامد یکی از متداول‌ترین انواع رژلب است که بسته به برند و کیفیت آن از ماندگاری خوب و قابل قبولی برخوردار است.

انواع رژلب مات، نور کمتری را منعکس می‌کنند و جلوه لوکس و مخملی به لب‌ها می‌دهد. رژلب‌های مات به طور معمول از ماندگاری کمتری برخوردارند و در برخی مواقع استفاده از آن‌ها دشوارتر است. چرا که روی لب خشک می‌شوند و باعث کاهش میزان رطوبت لب و پوسته پوسته شدن آن می‌شود. رژلب با بافت ساتنی، چیزی میان رژلب مات و براق است. این نوع فرمولاسیون دارای درخشش و لطافت است که لب‌ها را نرم و جذاب جلوه می‌دهد. رژلب ساتنی معمولا رطوبت بیشتری به لب‌ها می‌دهد و استفاده از آن باعث می‌شود برای مدت طولانی احساس بهتری داشته باشید. رژلب‌های براق بسیار فریبنده هستند و کاربرد راحت تری دارند. علاوه بر این به دلیل رطوبت بالایی که دارند، لب‌ها را مرطوب و شفاف جلوه می‌دهند.

امروزه یکی ساده‌ترین راهکارهای خرید لاک ناخن و خرید رژلب، از طریق فروشگاه‌های آنلاین لوازم آرایشی است. یکی از معتبرترین و خوش سابقه‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران، فروشگاه معتبر لوازم آرایشی میس و مستر است که بیش از هزاران محصول متنوع و کاربردی را در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد. خرید از فروشگاه اینترنتی این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که بین صدها محصول مختلف در هر دسته آرایشی یا بهداشتی به مشاهده و مقایسه بپردازد. سپس با مطالعه اطلاعات کامل یا نظر دیگر مصرف کنندگان، تصمیم راحت‌تری در مورد خرید خود بگیرد.

در فروشگاه میس و مستر این امکان وجود دارد که تنها با چند کلیک ساده، محصول مورد نظر را انتخاب و خریداری کنید. سپس آن را در سریع‌ترین زمان ممکن درب منزل خود تحویل بگیرید. با این کار در زمان و هزینه‌های خود صرقه جویی بسیاری را به عمل خواهید آورد. همچنین، این امکان میسر شده تا در صورت عودت کالا تا ۷ روز و به هر دلیل، وجه خود را تماما پس بگیرید. تمامی محصولات این مجموعه از ضمانت اصالت برخوردارند و محصولاتی با بهترین متریال و کیفیت در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

۲
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید