خریدهای اینترنتی عروس جوان با "رسید جعلی"

یک روز با راهنمایی یکی از دوستانم نرم افزاری را روی گوشی تلفنم نصب کردم و به خرید‌های اینترنتی با رسید‌های جعلی روی آوردم! حتی کرایه خودرو‌ها را نیز با رسید‌های جعلی می‌پرداختم.

کد خبر : ۸۲۸۱۳
بازدید : ۱۰۵۰۳
عروس ۲۰ ساله‌ای که با نرم افزار رسید‌های جعلی، غوغای عجیبی را در بین فروشندگان کالا‌های اینترنتی به راه انداخته بود، در حالی به محاصره زنان مالباخته درآمد که راننده بی گناه تاکسی اینترنتی نیز در این ماجرا گرفتار شد.
حکایت عجیب این عروس ۲۰ ساله، از چند ماه قبل در کوی طلاب مشهد، هنگامی دهان به دهان پیچید که خرید پوشاک با رسید‌های جعلی، فروشندگان اینترنتی کالا را غافلگیر کرد. فروشندگان کالا با مشاهده تصویر سررسید با تراکنش موفق (اسکرین شات) کالای خریداری شده را برای مشتری جوان خود با پیک یا تاکسی اینترنتی ارسال می‌کردند، اما بعد از گذشت ۲۴ ساعت از ماجرای تحویل کالا تازه متوجه می‌شدند که در دام یک شیاد حرفه‌ای گرفتار شده اند و تصویر رسید با نرم افزار‌های کارت به کارت بانکی، جعلی است.
به دنبال افزایش کلاهبرداری با این شگرد در فضای مجازی، شکایت فروشندگان اینترنتی از عامل این کلاهبرداری‌ها آغاز شد. با توجه به اهمیت ماجرا و با صدور دستوری ویژه از سوی قاضی اسماعیل عندلیب (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) این پرونده برای رسیدگی به شعبه ۴۰۷ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارجاع شد و توسط قاضی محمدرضا جعفری مورد بررسی‌های دقیق قرار گرفت.
مقام قضایی با مطالعه اظهارات شاکیان و براساس تجربه قضایی، بلافاصله دستور داد تا شگرد و شیوه خرید کالا با رسید‌های جعلی به دیگر فروشندگان اینترنتی اطلاع رسانی شود و تحقیقات پلیسی نیز به شیوه غیرمحسوس ادامه یابد. به گزارش خراسان، این گونه بود که تعدادی از مالباختگان چگونگی کلاهبرداری با رسید‌های جعلی را برای دیگر همکارانشان بازگو کردند از سوی دیگر هم با دستور سرهنگ باقی زاده حکاک (رئیس کلانتری میرزاکوچک خان) این پرونده به دایره اطلاعات کلانتری ارسال شد و رصد‌های اطلاعاتی توسط افسران کارآزموده، ادامه یافت.
هنوز مدت زیادی از این ماجرا نگذشته بود که یکی از فروشندگان پوشاک اینترنتی در خیابان وحید (دریای اول) مبلغ ۵۰۰ هزار تومان رسید خرید کالا از طریق اپلیکیشن‌های بانکی را دریافت کرد، اما وجه آن به حساب بانکی او واریز نشد. این زن که طبق آموزش‌های ارائه شده، فهمیده بود عامل کلاهبرداری با رسید‌های جعلی، دام دیگری برای او پهن کرده است، نقشه ماهرانه‌ای را برای به دام انداختن کلاهبردار طرح کرد. ا
و در حالی که نقشه خود را برای همسایگان و دیگر شاکیان بازگو می‌کرد از زن جوان خریدار خواست برای دریافت کالا به منزلش برود چرا که او به پیک یا تاکسی اینترنتی دسترسی نداشت! زن ۲۰ ساله هم که هیچ گاه تصور نمی‌کرد در دام زرنگ‌تر از خودش بیفتد، تاکسی اینترنتی را به صورت ساعتی اجاره کرد و تا نزدیکی منزل فروشنده کالا رفت، اما هنوز یک خیابان تا مقصد نهایی باقی مانده بود که فکر دیگری به ذهنش رسید.
زن جوان برای آن که شناسایی نشود از راننده تاکسی اینترنتی خواست در گوشه خیابان توقف کند سپس با بیان این موضوع که با پسر صاحبخانه اش اختلاف دارد به او گفت: من قبلا در این منطقه مستاجر بودم، اما با پسر صاحبخانه ام به خاطر برخی مسائل اخلاقی اختلاف دارم و نمی‌خواهم او مرا ببیند در عین حال چند تکه پوشاک خریده ام که باید از صاحبخانه تحویل بگیرم!
او گفت: من با صاحبخانه هماهنگ کرده ام! اگر شما چند تکه پوشاک را برای من تحویل بگیرید درحق من لطف کرده اید! راننده بی گناه و بی خبر از ماجرا هم از خودرو پیاده شد و به طرف منزل مورد اشاره مسافرش حرکت کرد، اما وقتی زنگ منزل را به صدا درآورد و تقاضای پوشاک کرد ناگهان چند زن از گوشه و کنار خیابان بیرون ریختند و او را در میان حیرت و شوک به محاصره درآوردند!
مرد راننده هر چه فریاد می‌زد که او را اشتباه گرفته اند و بی گناه است، هیچ فایده‌ای نداشت و نمی‌توانست از چنگ زنان خشمگین بگریزد! اما در همان حال فریاد کشید زنی که در خیابان اطراف و درون خودروام نشسته مرا برای تحویل گرفتن لباس‌ها فرستاده است، چند تن از زنان محله با شنیدن این ماجرا به خیابان مد نظر راننده رفتند و بر سر زن ۲۰ ساله آوار شدند.
آنان هر دو نفر را در همان محل نگه داشتند و با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتند. چند دقیقه بعد نیرو‌های گشت کلانتری که خبر درگیری و نزاع را از بی سیم پلیس شنیده بودند عازم خیابان وحید شدند و مرد راننده را به همراه زن جوان به کلانتری میرزاکوچک خان هدایت کردند.
آن جا وقتی ماجرای رسید‌های جعلی به میان آمد، این پرونده وارد مرحله جدیدی شد و در دایره اطلاعات مورد رسیدگی قرار گرفت. با بررسی گوشی تلفن زن ۲۰ ساله مشخص شد که او عامل ارسال رسید‌های جعلی است و راننده تاکسی اینترنتی گناهی ندارد!
به همین دلیل به دستور قاضی جعفری، راننده بدون قید و شرط آزاد شد، اما زن جوان در شعبه ۴۰۷ دادسرای عمومی و انقلاب زیر رگبار سوالات فنی و تخصصی قرار گرفت. زن ۲۰ ساله که تصور نمی‌کرد به همین راحتی در چنگ عدالت گرفتار شود وقتی فهمید که دیگر داستان‌های ساختگی اش برای مقام قضایی رنگی ندارد به چهار فقره کلاهبرداری از طریق رسید‌های جعلی اعتراف کرد.
او که مدعی بود بسیار از این کار مجرمانه پشیمان است به قاضی محمدرضا جعفری گفت: من ناخواسته اشتباه کردم و دیگر این کار را تکرار نمی‌کنم! قاضی پس از دقت در گفتار و رفتار زن جوان، دریافت که ماجرا‌های زیادی را در لابه لای گفتارش پنهان می‌کند و احتمالا جرایم بیشتری مرتکب شده است به همین دلیل او را با صدور قرار قانونی روانه زندان کرد و از سوی دیگر دستور داد تا گوشی تلفن همراه متهم توسط افسران اطلاعات با دقت و ریزبینی خاصی مورد بررسی‌های دقیق قرار گیرد.
هنگامی که اطلاعات گوشی متهم مورد بازبینی‌های پلیسی قرار گرفت ماجرا‌های تکان دهنده دیگری نیز لو رفت و مشخص شد که او از حدود ۲۶ نفر دیگر هم با همین شیوه کلاهبرداری کرده است! بنابراین متهم دوباره در شعبه ۴۰۷ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد مورد بازجویی‌های تخصصی قرار گرفت.
او که دیگر همه ابعاد پرونده اش را لو رفته می‌دید به ناچار لب به اعتراف گشود و زوایای تاریک پرونده اش را فاش کرد. این زن ۲۰ ساله گفت: شش سال قبل به عقد جوانی درآمدم که بعد فهمیدم در ازدواجم اشتباه کرده ام و او مرد زندگی نیست این بود که از این ازدواج پشیمان شدم و راه خلاف را در پیش گرفتم.
یک روز با راهنمایی یکی از دوستانم نرم افزاری را روی گوشی تلفنم نصب کردم و به خرید‌های اینترنتی با رسید‌های جعلی روی آوردم! حتی کرایه خودرو‌ها را نیز با رسید‌های جعلی می‌پرداختم و با نشان دادن تصویر تراکنش موفق و شماره حساب و تاریخ و ساعت واریز وجه از خودرو پیاده می‌شدم تا این که با نقشه مالباختگان لو رفتم و دستگیر شدم!
تحقیقات بیشتر درباره دیگر جرایم احتمالی این «عروس پشیمان» در حالی ادامه دارد که تاکنون حدود ۳۰ نفر از شاکیان وی شناسایی شده اند.
منبع: روزنامه خراسان
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید