"پهباد هسته‌ای" در نیروی دریایی روسیه

"پهباد هسته‌ای" در نیروی دریایی روسیه

قدرت مانور بالای موشک‌های مافوق صوت، که با پنج برابر سرعت صوت حرکت می‌کنند، امکان ردگیری و هدف قرار دادن آن را دشوار می‌کند.

کد خبر : ۸۲۹۱۳
بازدید : ۶۸۴۵
پوتین در سخنرانی در سن‌پترزبورگ گفت که نیروی دریایی در سال جدید، با ۴۰ موشک جدید تقویت خواهد شد

ولادمیر پوتین ضمن اشاره به توانمندی روسیه در ساخت فناوری‌های پیشرفته، گفت: نیروی دریایی این کشور به موشک مافوق صوت اتمی و پهپاد زیرآبی مجهز خواهد شد. رئیس‌جمهور روسیه بار‌ها از تمایل خود برای ساخت نسل جدید تجهیزات اتمی که بتواند هر گوشه از جهان را مورد هدف قرار دهد، صحبت کرده است.

در حالی که ناظران در غرب میزان پیشرفته بودن امکانات نظامی مسکو را زیر سؤال می‌برند، وزیر دفاع این کشور می‌گوید این تجهیزات آخرین مراحل آزمایشی خود را طی می‌کنند. این تجهیزات شامل پهپاد هسته‌ای زیر‌آبی «پوزیدان» است، که برای حمل به وسیله زیردریایی طراحی شده، و موشک کروز مافوق صوت «زیرکن» است، که می‌تواند از روی کشتی پرتاب شود.

قدرت مانور بالای موشک‌های مافوق صوت، که با پنج برابر سرعت صوت حرکت می‌کنند، امکان ردگیری و هدف قرار دادن آن را دشوار می‌کند.

پوتین در سخنرانی خود در یک مراسم سالانه نیروی دریایی در سن‌پترزبورگ گفت که این نیرو در سال پیش رو، با ۴۰ موشک جدید تقویت خواهد شد. وی با این که مشخص نکرد تجهیزات مافوق صوت چه زمانی در اختیار ارتش قرار می‌گیرد، گفت که داریم به روز موعود نزدیک می‌شویم.

او گفت: «اعزام گسترده فناوری‌های دیجیتالی پیشرفته، از جمله سیستم موشکی مافوق صوت و پهباد‌های زیرآبی، که هیچ هماوردی در جهان ندارند، نیروی دریای ما در موقعیتی منحصر به فرد قرار داده و توان جنگی ما را بالا خواهد برد.»

وزیر دفاع روسیه در اظهارات جداگانه‌ای که خبرگزاری‌های روس پوشش دادند، افزود که آزمایش زیردریایی‌های «بلگورود» آغاز شده است. بلگورود اولین نمونه از زیردریایی‌هایی است که قادر به حمل پهپاد پوزیدان است.

به گفته وزیر دفاع در اظهارات گزارش شده، چرخه آزمایش تقریبا تمام است و «کار ساخت سیستم جنگی پیشرفته برای نیروی دریایی با موفقیت انجام شده است.» کرملین اعلام کرده است که اولین سری موشک‌های پیشرفته مافوق صوت را دو روز پس از کریسمس ۲۰۱۹ وارد عمل کرده است.
پوتین در آن زمان گفت که توسعه این فناوری یعنی غرب «خیلی مانده که به ما برسد» و افزود: «هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که تجهیزات مافوق صوت داشته باشد چه برسد به این که تجهیزات مافوق صوت بین قاره‌ای.»

منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید