بایکوت دو روزه توییتر

بایکوت دو روزه توییتر

سال‌هاست که به سایت‌ها و شرکت‌هایی که پشت آن‌ها هستند هشدار داده شده که دارند به فضای امنی برای نفرت بدل می‌شوند. این که هنرمند شناخته شده‌ای هنوز بتواند پیام‌های انکار هولوکاست و نژادگرایانه را با صدهاهزار جوان تاثیرپذیر به اشتراک بگذارد، نشانه ترسناکی است.

کد خبر : ۸۲۹۵۵
بازدید : ۹۴۸۵
بایکوت دو روزه توییتر
توییتر ده‌ها توییت با با محتوای نفرت‌پراکنانه را حذف کرده است
نویسندگان، سیاستمداران و افراد مشهور بایکوتی ۴۸ ساعته علیه توییتر آغاز کرده‌اند تا ناخشنودی‌شان را از برخورد رسانه‌های اجتماعی با محتوای نفرت‌پراکنانه نشان دهند. «خروج» مجازی روز ۸ صبح دوشنبه شروع شد، و آن‌هایی که در آن شرکت داشتند عهد کردند تا صبح چهارشنبه توییت نکنند یا از توییتر استفاده نکنند.

چرا بایکوت؟
منشاء بایکوت، رشته توییتی بود که وایلی - خواننده‌ای که اغلب از او به نام پدرخوانده سبک گرایم یاد می‌شود، پست کرد و بنا به گزارش‌ها در آن یهودیان را «بزدل» و مثل «مار» خواند. وایلی ۴۱ ساله که نام واقعی‌اش ریچارد کاوی است، هم‌چنین احساسات یهودستیزانه را در اینستاگرام که متعلق فیس‌بوک است منتشر کرد.

توییتر ده‌ها توییت او را حذف کرد و حساب کاربری‌اش را موقتا تعلق کرد، گرچه به گفته معترضان، برخی از توییت‌ها تا ۴۸ ساعت پیش از هر اقدامی در توییتر باقی ماند. بنیاد آموزشی هولوکاست در بیانیه‌ای گفت: «قصور توییتر و اینستاگرام در برخورد لازم با سیل ناسزا‌های یهودستیزانه از سوی یک هنرمند معروف گرایم در روز‌های اخیر متاسفانه جای تعجب ندارد.

سال‌هاست که به سایت‌ها و شرکت‌هایی که پشت آن‌ها هستند هشدار داده شده که دارند به فضای امنی برای نفرت بدل می‌شوند. این که هنرمند شناخته شده‌ای هنوز بتواند پیام‌های انکار هولوکاست و نژادگرایانه را با صدهاهزار جوان تاثیرپذیر به اشتراک بگذارد، نشانه ترسناکی است از قصور آن‌ها در جدی گرفتن این هشدارها.»

چه کسانی در این نفرت‌پراکنی شرکت دارند؟
هشتگ «هیچ فضای امنی برای یهودی‌ها نیست» روز دوشنبه صبح در بریتانیا «ترند» شده بود، گرچه به دلیل ماهیت اعتراضی آن، دشوار بتوان دانست که چند نفر در بایکوت شرکت دارند.

کاربران معروفی که به بایکوت پیوسته اند از جمله عبارتند از: ارماندو یانوچی فیلم‌ساز، رابرت وب کمدین، سوفی الیس-بکستور خواننده، آیزاک جکسون بازیگر، و کرولاین بوکاس، نماینده مجلس بریتانیا، که در توییتی گفت: این کار را در همبستگی با «همه کسانی که در رسانه‌های اجتماعی هدف نفرت‌اند» می‌کند.

دیگر نمایندگان مجلس که به بایکوت پیوسته اند نیل کویل و کرولاین فلینت، نمایندگان فعلی و پیشین حزب کارگر، و کریس کلارکسون و جین استیونسون، نمایندگان محافظه‌کارند. اکثریت بزرگی از کاربران توییتر که در بایکوت شرکت دارند ظاهرا مقیم بریتانیا هستند، گرچه سازمان‌هایی مانند کمیته یهودیان آمریکا نیز به آن پیوسته‌اند.

واکنش چه بود؟
پیش از آن که توییتر تمام توییت‌ها را حذف کند، شرکت مدیریت وایلی اعلام کرد که دیگر با این هنرمند همکاری نمی‌کند. جان ولف، که سال‌ها مدیر برنامه‌های وایلی بوده، در توییتی نوشت: «در پی توییت‌های یهودستیزانه امروز وایلی، ما در شرکت ای-کاست ام‌جی‌ام‌تی تمام روابطمان را با او قطع کردیم. یهودستیزی در جامعه جایی ندارد.»

خاخام اعظم میرویس در توییتی خطاب به جک و مارک زاکربرگ نوشت: «این کار نباید مجاز باشد. انفعال شما در حکم مشارکت در جرم است.»

پلیس متروپولیتن لندن گفت: پس از دریافت گزارش‌هایی در باره پست‌های وایلی در رسانه‌های اجتماعی مشغول تحقیق در این باره است.

پلیس در بیانیه‌ای گفت: «پلیس لندن تمام گزارش‌های مربوط به یهودستیزی را بی‌نهایت جدی می‌گیرد. محتوای مورد نظر در حال ارزیابی است. هرکس اطلاعات بیشتری دارد می‌تواند آنلاین یا از طریق تلفن ۱۰۱ با مرجع ۲۰/۴۲۱۹۹۱ اطلاع دهد.»

«کارزار علیه یهودستیزی» گفت که وایلی باید به خاطر «ارتکاب جرم تحریک به نفرت نژادی» تعقیب قانونی شود، که ممکن است حکم زندان سنگینی در پی داشته باشد.

این گروه کنشگر هم‌چنین خواستار بازپس گرفتن «نشان امپراتوری بریتانیا» شدند که وایلی در سال ۲۰۱۸ به پاس خدماتش به موسیقی گرفته بود، و از فیس‌بوک و توییتر نیز خواستند که حساب‌های کاربری او را به طور دائم ببندند.


توییتر به درخواست اظهار نظر درباره بایکوت پاسخی نداد، ولی در بیانیه‌ای پس از تعلیق حساب کاربری وایلی، بر سیاست‌های خود در قبال بدرفتاری و مزاحمت تاکید کرد. این شرکت گفت: «ما مقررات خود را به طور جدی و بی‌طرفانه برای همه اجرا می‌کنیم و اگر حسابی مقررات ما را نقض کند، اقدام می‌کنیم.»

اینستاگرام در بیانیه‌ای گفت: «در اینستاگرام جایی برای نفرت‌پراکنی نیست. ما محتوایی را که ناقض سیاست‌هایمان بوده از حساب کاربری او حذف کرده‌ایم در در حال ادامه تحقیقاتیم.»

منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید