امنیت مکالمات کاربران در "فیسبوک"

امنیت مکالمات کاربران در "فیسبوک"

این قابلیت‌ها کنترل‌های بیشتری را شامل می‌شود؛ نظیر این که چه کسی می‌تواند به شما پیام بدهد یا مستقیم با شما تماس بگیرد، چه کسی به بخش درخواست‌ها برود، یا چه کسی اصلا نتواند به شما پیام بدهد یا تماس بگیرد.

کد خبر : ۸۳۰۰۷
بازدید : ۹۴۶۸

امنیت مکالمات کاربران در
پیام‌رسان فیس‌بوک قابلیت‌های جدیدی برای امنیت بیشتر خواهد داشت
فیس بوک قابلیت‌های جدیدی را در شبکه پیام‌رسان خود معرفی کرده است که به مکالمات شما امنیت بیشتری می‌دهد. این برنامه پیام‌رسان مستقل در حال حاضر به کاربران امکان می‌دهد تا آن را از طریق شناسایی چهره یا سایر اطلاعات بیومتریک (خودکار) مانند شناسایی لمس دست، باز کنند.

این برنامه درحال حاضر در آیفون و آی‌پد در دسترس است و به زودی طی ماه‌های آینده در اختیار کاربران اندروید هم قرار می‌گیرد. فیس‌بوک می‌گوید که این برنامه چنین داده‌های بیومتریکی را حفظ نمی‌کند یا انتقال نمی‌دهد.

برای فعال‌سازی این قابلیت، کاربران باید به بخش تنظیمات بخش خصوصی ابزار‌های خود بروند و آن را فعال کنند. فیس‌بوک می‌گوید که علاوه بر این برنامه، قابلیت‌های جدید دیگری را هم در پیام‌رسان ارائه خواهد کرد.

این قابلیت‌ها کنترل‌های بیشتری را شامل می‌شود؛ نظیر این که چه کسی می‌تواند به شما پیام بدهد یا مستقیم با شما تماس بگیرد، چه کسی به بخش درخواست‌ها برود، یا چه کسی اصلا نتواند به شما پیام بدهد یا تماس بگیرد. کنترل پیام مشابهی در اینستاگرام وجود دارد که آن هم به شرکت فیس‌بوک تعلق دارد.

این غول رسانه‌ای همچنین در حال آزمایش قابلیتی مشابه اینستاگرام و واتس‌اپ است (هر دو متعلق به فیس‌بوک) که عکس‌ها را در پوشه درخواست‌ها تار می‌کند.

این قابلیت مانع دیدن احتمالی دیدن احتمالی تصاویرگرافیکی یا عکس‌های ناخواسته از سوی کاربران می‌شود و به آن‌ها آزادی عمل بیشتری می‌دهد تا قبل از انتخاب پاسخ‌دهی، مسدود کردن و یا گزارش کردن کاربر، پیام را مشاهده کنند.
فیس‌بوک نگفته است که این قابلیت چه زمان وارد پیام‌رسان خواهد شد. این تنها ویژگی جدیدی نیست که فیس‌بوک برای محصولات خود عرضه کرده است. کاربران اندرویدی اینستاگرام در بریتانیا، ایالات متحده و ایرلند، قابلیت جدیدی را یافته‌اند که به آن‌ها امکان می‌دهد از دنبال‌کنندگان خود پول جمع‌آوری کنند.

این قابلیت با نام «کمک‌های مالی شخصی» (Personal Fundraisers) و شبیه GoFundMe است. درصورتی که کاربران بالای ۱۸ سال سن داشته باشند، پول می‌تواند از طریق یک «برچسب اهدا»‌ی جدید ارسال شود.

منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید