سریال "ستایش" و داستانی که ادامه ندارد!

سریال "ستایش" و داستانی که ادامه ندارد!

در فصل سوم، سرنوشت شخصیت‌های منفی با دستگیر شدن، مرگ یا پشیمانی به پایان رسید و پرونده آن‌ها هم بسته شد، بنابراین غیبت شخصیت‌های منفی هم دلیل مهمی است که «ستایش» نتواند در فصل چهارم ادامه پیدا کند.

کد خبر : ۸۳۰۲۲
بازدید : ۱۹۱۸
سریال
مائده کاشیان | دیروز خبری مبنی بر علاقه صداوسیما به تولید ادامه سریال «ستایش» منتشر شد. سعید مطلبی نویسنده این سریال ضمن اشاره به درخواست تلویزیون برای ساخت ادامه این مجموعه گفته بود که تصمیم داشته سریال «ستایش» تقریبا ۱۰۰ قسمت باشد، ولی شخصا مخالف این تصمیم است.
بنابراین می‌توان گفت: اگر صداوسیما برای تولید ادامه این مجموعه پربیننده مصر باشد، ممکن است بتواند برای ساخت فصل چهارم با مطلبی به توافق برسد یا اصلا برای ادامه سریال با نویسنده دیگری همکاری کند. پس ساخت ادامه سریال غیرممکن نیست، اما موضوع این است که با توجه به آن چه در ۳ فصل گذشته و به ویژه در فصل ۳ دیده‌ایم، ساخت فصل چهارم نمی‌تواند به نفع «ستایش» باشد و بعید است که بتواند مانند فصل‌های قبلی نظر مخاطبان را جلب کند.

مرور کامل زندگی شخصیت‌ها
کاراکتر «ستایش» و «حشمت فردوس» شخصیت‌های اصلی سریال «ستایش» هستند. در فصل اول شاهد جوانی «ستایش» و در فصل دوم و سوم دوره میان سالی زندگی او را دیده بودیم. در ۳ فصل سریال، دوران میان سالی و پیری کاراکتر «حشمت فردوس» را نیز دیده‌ایم، بنابراین اگر قرار باشد ادامه سریال ساخته شود، باید به دوران پیری «ستایش» و «حشمت» بپردازد که شاید چندان جذاب نباشد.
علاوه بر این، در فصل اول و دوم سریال به هر دو شخصیت اصلی و کاراکتر‌های مکمل پرداخته شد، تمرکز فصل دوم بیشتر روی شخصیت «ستایش» بود و در فصل سوم نیز کاراکتر «حشمت» شخصیت محوری داستان شده بود، بنابراین در هر ۳ فصل سریال به اندازه کافی به این دو شخصیت اصلی قصه پرداخته شده است.

به سرانجام رسیدن کاراکتر‌ها
در فصل سوم «ستایش» که سال گذشته پخش شد، همه شخصیت‌های اصلی و فرعی قصه به سرانجام رسیدند و داستان هرکدام از آن‌ها به نقطه مشخصی رسید.
کینه و اختلاف «حشمت» و «ستایش» پایان یافت، «محمد» و «نازگل» ارتباط خوبی با پدربزرگ‌شان برقرار کردند، «حشمت» و «ستایش» دوباره ازدواج کردند و زندگی جدیدی تشکیل دادند، شخصیت‌های منفی به عاقبت کارهایشان گرفتار شدند، شخصیت‌های مثبت نتیجه خوبی‌های خود را دیدند و بعضی کاراکتر‌ها هم متنبه شدند. به همین دلیل به نظر می‌رسد داستان ظرفیت خوبی برای ادامه ماجرای شخصیت‌ها در فصل چهارم ندارد.
سریال

پایان داستان در «ستایش ۳»
گاهی فیلم یا سریال‌ها در نقطه‌ای به پایان می‌رسند که پایان داستان کاملا بسته نمی‌شود یا خرده داستان‌ها به نقطه‌ای می‌رسند که نویسنده می‌تواند به آن‌ها شاخ و برگ بدهد پس قسمت دوم یک فیلم ساخته می‌شود یا سریال تا فصل‌های دوم، سوم یا چهارم ادامه می‌یابد.
داستان فصل سوم «ستایش» طوری طراحی شده بود که در پایان فصل ۳ هیچ اتفاقی نامعلوم نبود و هیچ شخصیتی بلاتکلیف نماند. هر اتفاقی که از فصل اول دیده بودیم به پایان رسید و تکلیف همه شخصیت‌هایی که در فصل اول، دوم و سوم پایشان به قصه باز شده بود، روشن شد.

غیبت شخصیت‌های منفی
در مجموعه «ستایش»، شخصیت‌هایی مانند «صابر»، «انیس»، «غلامی»، «پری‌سیما» و «حمید» آدم‌بد‌های قصه بودند که با دسیسه‌های خود مشکلاتی را برای شخصیت‌های مثبت و خوب داستان ایجاد می‌کردند. در فصل‌های گذشته دیدیم که دشمنی این کاراکتر‌ها با «حشمت» و «ستایش» و حتی با یکدیگر، ماجرا‌های تازه‌ای به وجود آورد و به این ترتیب سریال در فصل دوم و سوم ادامه یافت.
در فصل سوم، سرنوشت شخصیت‌های منفی با دستگیر شدن، مرگ یا پشیمانی به پایان رسید و پرونده آن‌ها هم بسته شد، بنابراین غیبت شخصیت‌های منفی هم دلیل مهمی است که «ستایش» نتواند در فصل چهارم ادامه پیدا کند.

قصه نه چندان جذاب جوان‌ها
البته که «ستایش» می‌تواند با شخصیت‌های جوان داستان و فرزندان شخصیت‌های اصلی در فصل چهارم ادامه یابد. به عنوان مثال شخصیت‌هایی مانند «محمد» و «نازگل» یا دختران «صابر» یعنی «لیلا» و «رعنا»، هر کدام می‌توانند سرآغاز رخ دادن اتفاقات و ماجرا‌های جدید باشند تا سریال فصل چهارمی هم داشته باشد، اما روشن است که این شخصیت‌ها به اندازه کاراکتر‌های مهم‌تر یعنی «حشمت»، «ستایش»، «انیس» و «پری‌سیما» برای مخاطب جذاب نیستند و سرنوشت آن‌ها بیش از آن چه در فصل سوم سریال دیدیم، اهمیت ندارد به همین دلیل اگر قرار باشد فصل چهارم به آینده آن‌ها بپردازد، بعید است که به اندازه سه فصل قبل مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.
منبع: روزنامه خراسان
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید