تصاویر/ قرلی، مماس با سطح آب

تصاویر/ قرلی، مماس با سطح آب

در این عکس استنثائی پرنده به شکلی تصویر شده که گویی دارد سعی می‌کند تعادل خود را روی سطح آب حفظ کند و فقط کسری از ثانیه طول می‌کشد تا بدنش کامل به زیر آب برود.

کد خبر : ۸۳۰۶۵
بازدید : ۱۴۴۳۳
فرادید | یک عکاس لحظه‌ای را شکار کرده که در آن نوکِ یک قرلی مماس با سطح آب است؛ یعنی درست نیم‌ثانیه قبل از آنکه قرلی سطح آب را بشکافد و برای گرفتن ماهی در آب فرو برود.

کالوین تایلور، از لینکون‌شایر در انگلستان، قبل از شکار این لحظه ۶۰۰ عکس را طی ۱۰ ساعت ثبت کرده بود. او برای آنکه بتواند در یک منطقه خصوصی عکاسی کند ۱۰۰ پوند پرداخت کرده بود.

عکسِ کالوین دقیقاً لحظه‌ای را ثبت کرده که نوک پرنده سطح آب را لمس می‌کند. در این عکس استنثائی پرنده به شکلی تصویر شده که گویی دارد سعی می‌کند تعادل خود را روی سطح آب حفظ کند و فقط کسری از ثانیه طول می‌کشد تا بدنش کامل به زیر آب برود.

بال‌های پرنده کاملاً به بدنِ آبی او چسبیده و انعکاس بدنِ پرنده در آب تصویری زیبا را خلق کرده است؛ و چند لحظه بعد پرنده درحالیکه یک ماهی کوچک را با منقارش گرفته از آب بیرون می‌پرد و قطرات آب به اطراف پراکنده می‌شود.
کالوین درباره این عکس گفت: «فکر کنم آن روز ۶۰۰ عدد عکس گرفتم آنقدر عکس گرفتم تا بتوانم آن عکس دلخواه را ثبت کنم. رسیدن به فوکوس درست کار سختی بود، به خصوص وقتی آب به اطراف می‌پاشد دوربین ممکن است به جای پرنده و ماهی روی قطرات آب فوکوس کند.»

«اما وقتی آن عکس را گرفتم احساس پیروزی و موفقیت کردم و این یعنی وقتی که صرف کردم ارزشش را داشته است.» کالوین می‌گوید: «مردم همیشه می‌خواهند آن عکس عالی را بگیرند. باید دنبال چیزی باشی که می‌خواهی.»

منبع: The Daily Mail
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید