انتخابات آمریکا: آیا "رای پستی" باعث تقلب می‌شود؟

انتخابات آمریکا: آیا "رای پستی" باعث تقلب می‌شود؟

ترامپ به همین دلیل خواستار تعویق انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر شده و گفته است افزایش رای‌گیری پستی می‌تواند منجر به "تقلب و نتایج نادرست" شود. اما بررسی اسناد و مدارک موجود نشان می‌دهد که موارد تقلب در آراء پستی بسیار ناچیز است.

کد خبر : ۸۳۰۷۷
بازدید : ۵۶۷۷
انتخابات آمریکا: آیا
بسیاری از ایالات آمریکا می‌خواهند به خاطر دلواپسی‌های موجود بابت تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا بر سلامت عمومی شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه نوامبر را از طریق پست آسان‌تر کنند. اما افزایش استفاده از رای پستی محل نزاع است، و دونالد ترامپ گفته است که آراء پستی به "فاسدترین انتخابات" در تاریخ ایالات متحده منجر خواهد شد.

ترامپ به همین دلیل خواستار تعویق انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر شده و گفته است افزایش رای‌گیری پستی می‌تواند منجر به "تقلب و نتایج نادرست" شود. اما بررسی اسناد و مدارک موجود نشان می‌دهد که موارد تقلب در آراء پستی بسیار ناچیز است.

در کجا می‌شود پستی رای داد؟
در انتخابات ۲۰۱۶، تقریبا یک‌چهارم آراء از طریق پست ارسال شد، و انتظار می‌رود که این دفعه بیشتر نیز بشود. تنظیم قوانین مربوط به انتخابات فدرال به عهده ایالات است - و خیلی از آن‌ها می‌خواهند با افزایش آراء پستی مانع از تجمع گسترده مردم در شعب اخذ رای در روز انتخابات شوند.

در حال حاضر شش ایالت برای برگزاری "کاملا پستی" انتخابات ماه نوامبر برنامه‌ریزی کرده‌اند - کالفرنیا، یوتا، هاوایی، اورگن و واشنگتن - و ایالات دیگری نیز ممکن است به این جمع اضافه شوند.

این ایالات به صورت خودکار برای همه رای‌دهندگان ثبت‌شده برگه رای ارسال خواهند کرد که یا باید با پست برگردانده شوند یا روز انتخابات تحویل داده شوند. اما رای حضوری هم در برخی شرایط محدود ممکن خواهد بود. حدود نیمی از ایالات آمریکا به همه رای‌دهندگان ثبت‌شده اجازه می‌دهند که در صورت تمایل از طریق پست در انتخابات شرکت کنند.
انتخابات آمریکا: آیا
صندوق تحویل برگه در ایالت یوتا که به خاطر همه‌گیری به رای‌گیری پستی روی آورده است

در باقی ایالات، اما شما باید دلیل موجهی برای درخواست رای پستی ارائه کنید، مثل سن بالای ۶۵ سال، یا حاضر نبودن در ایالتی که به عنوان رای‌دهنده در آن ثبت شده‌اید. حتی خود ترامپ نیز قبلا پستی رای داده است، مثل انتخابات مقدماتی ایالت فلوریدا. او به عنوان رای‌دهنده در این ایالت ثبت شده است، اما طبیعتا ساکن شهر واشنگتن است.

چه اسناد و مدارکی برای تقلب وجود دارد؟
ترامپ گفته است: "چندین هزار نفر در اتاق نشیمن این و آن می‌نشینند و تا دلتان بخواهد برگه رای امضا می‌کنند. "

منتقدان می‌گویند مردم می‌توانند هم غیابی رای دهند و هم حضوری. اما تحقیقات سراسری و ایالتی در سالیان متمادی نشان داده است که هیچ مدرکی دال بر تقلب گسترده وجود ندارد. در گذشته موارد جداگانه‌ای از تقلب در آراء پستی وجود داشته است، مثل انتخابات مقدماتی ایالت کارولینای شمالی در سال ۲۰۱۸ که به خاطر دستکاری مشاور یکی از نامزد‌های جمهوری‌خواه در برگه‌های رای دوباره برگزار شد.

در اوایل امسال نیز مورد دیگری در نیوجرسی کشف شد و دو عضو دموکرات شورای یکی از شهر‌ها در پی کشف صد‌ها برگه رای در یک صندوق پست به تقلب در آراء پستی متهم شدند. اما چنین مواردی نادر است، و تحقیق مرکز برنان برای عدالت در سال ۲۰۱۷ نشان داد که نسبت آراء تقلبی در آمریکا چیزی بین ۰.۰۰۰۰۴ و ۰.۰۰۰۹ درصد کل آراء است.

اطلاعاتی که دانشگاه ایالتی آریزونا بین سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۲ درباره تقلب انتخاباتی جمع‌آوری کرد حاکی از ۴۹۱ مورد تقلب در آراء پستی از مجموع صد‌ها میلیون رای بود؛ و بررسی انتخابات ۲۰۱۶ توسط روزنامه واشنگتن پست به کشف تنها یک مورد تقلب انتخاباتی ثابت‌شده منجر شد.

انتخابات در ایالت اورگن از سال ۲۰۰۰ به بعد کاملا پستی برگزار شده است و در این مدت تنها ۱۴ مورد اقدام به تقلب از طریق آراء پستی گزارش شده است. البته تمهیداتی نیز برای جلوگیری از سرقت برگه‌های رای یا جعل هویت وجود دارد، مثل بررسی آدرسی که برگه از آن ارسال شده است و تطبیق آن با آدرس ثبتی رای‌دهنده، و یا الزام وجود امضا روی پاکت.

بعضا گفته می‌شود که افزایش آراء پستی به مشارکت بیشتر پایگاه رای دموکرات‌ها کمک می‌کند، اما هیچ مدرک قانع‌کننده‌ای که نشان دهد این رویه به نفع یکی از دو حزب است وجود ندارد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید