ماسک سوپاپ‌دار نزنید!

ماسک سوپاپ‌دار نزنید!

هر ماسکی که مجهز به پیچ فیلتر یک طرفه باشد، تنها فرد صاحب ماسک را محافظت می‌کند، و افراد اطراف او را از در معرض قرار گرفتن بالقوه با ویروس‌های بازدم فرد، حفظ نمی‌کند.

کد خبر : ۸۳۰۷۹
بازدید : ۹۴۵۲
ماسک سوپاپ‌دار دیگران را محافظت نمی‌کند
این ماسک‌ها در کار‌های ساختمانی و یا در فصل آتش‌سوزی‌های طبیعت کاربرد دارند
شرکت هواپیمایی آمریکایی دلتا سیاست خود درباره پوشاندن صورت را به‌روز کرده و نوع خاصی از ماسک را ممنوع اعلام کرد. این شرکت هوایی مسافران را ملزم می‌کند در همه مراحل از گرفتن کارت پرواز تا ورود به هواپیما و در طول سفر از ماسک استفاده کنند.

با این حال، در مقررات به‌روز شده این شرکت، استفاده از ماسک‌هایی که «سوپاپ» دارند، ممنوع اعلام شده است. این سیاست‌نامه جدید می‌گوید: «هر ماسکی که مجهز به سوپاپ باشد به عنوان ماسک قابل قبول برای مسافرانی که با پرواز‌های دلتا سفر می‌کنند، پذیرفته نمی‌شود.»

دلیل این تصمیم این است که ماسک‌های مجهز به پیچ فیلتر یک طرفه، برای حفاظت از فرد طراحی شده‌اند و نه دیگران، چرا که این ماسک‌ها، هوای دم فرد را فیلتر می‌کند و نه بازدم او را. این ماسک‌ها در کار‌های ساختمانی و یا در فصل آتش‌سوزی‌های طبیعت کاربرد دارند.

بسیاری از افراد در دوران همه‌گیری این ماسک‌ها را خریدند چرا که آن‌ها را با ماسک‌های ان۹۵ پزشکی، اشتباه گرفتند. ماسک‌های ان۹۵ به عنوان ماسک‌های بسیار موثر شناخته می‌شوند. اما نوع غیرپزشکی آن دارای یک پیچ سوپاپ در قسمت جلو است.

در اوایل ماه مه، دپارتمان بهداشت عمومی سن‌فرانسیسکو بر این امر تاکید کرد و در توییتی نوشت که ماسک‌های «دارای پیچ یا حفره در قسمت جلو، ایمن نیستند و در واقع ممکن است جرم‌ها و میکروب‌ها را بیشتر به حرکت درآورد.»

این نهاد به دستور بهداشت عمومی شهر ارجاع داد که می‌گوید: «پیچ‌های این نوع ماسک‌ها اجازه می‌دهد تا ترشحات از ماسک شما خارج شود، و دیگران را در خطر قرار می‌دهد.» دکتر علی راجا، معاون اجرایی دپارتمان اورژانس پزشکی بیمارستان جنرال ماساچوستز و استادیار دانشکده پزشکی هاروارد به «هلت‌لاین» گفت: «ویروس می‌تواند از طریق پیچ ماسک که هیچ گونه فیلتری ندارد، خارج شود.»

او گفت: «هر ماسکی که مجهز به پیچ فیلتر یک طرفه باشد، تنها فرد صاحب ماسک را محافظت می‌کند، و افراد اطراف او را از در معرض قرار گرفتن بالقوه با ویروس‌های بازدم فرد، حفظ نمی‌کند.»

دلتا تاکنون و به شکل موقت، بیش از صد نفر را به دلیل مخالفت با زدن ماسک، در فهرست سیاه پرواز‌های آینده دیگر این شرکت قرار داده است، و اد بستین، مدیر اجرایی این شرکت گفت: «اگر اصرار به استفاده نکردن از ماسک داشته باشید، ما اصرار خواهیم داشت که شما در آینده با دلتا مسافرت نکنید.»

تنها کسانی که بیماری مرتبط دارند، از پوشیدن ماسک معافند، چیزی که قبل از پرواز و در موقع روند قبل از سوار شدن مسافران به هواپیما باید مورد بررسی قرار گیرد و ممکن است تا یک ساعت زمان ببرد.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید