کابل اینترنتی گوگل زیر دریا

کابل اینترنتی گوگل زیر دریا

این نخستین بار است که گوگل روی یک کابل زیردریایی به بریتانیا سرمایه‌گذاری می‌کند. هم‌چنین نخستین بار است که گوگل به کابل زیر دریایی در مسیر اسپانیا می‌کشد.

کد خبر : ۸۳۰۸۰
بازدید : ۱۱۷۹۳
کابل اینترنتی گوگل زیر دریا
کابل جدید گوکل بین آمریکا، بریتانیا و اسپانیا کشیده می‌شود
گوگل کابل اینترنت جدیدی را زیر دریا می‌کشد تا سرعت ارتباطات را بر اساس تقاضا افزایش دهد. این زیرساخت، همچنین به سیستم اجازه می‌دهد که مقاوم‌تر شود و از مسائلی چون آسیب رساندن کوسه‌ها، که موجب اختلال در سیستم می‌شود، پیش‌گیری می‌کند.

بنابر اعلام گوگل این کابل، امنیت اینترنت را برای عموم افزایش می‌دهد. این کابل جدید بین آمریکا، بریتانیا و اسپانیا برقرار می‌شود و انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۲۲ پایان یابد.

این کابل یکی از نخستین کابل‌های جدید با تکنولوژی عظیم خواهد بود که از سال ۲۰۰۳ آمریکا و بریتانیا را به هم وصل کرده‌است. هدف از این کابل جدید، افزایش ظرفیت و کمک به اجرای برخی از خدمات اصلی گوگل از جمله ارتباطات ویدیویی Meet، Gmail و Google Cloud است.

این کابل «گرس هاپر» نام‌گذاری شده است. گرس هاپر نام یک دانشمند علوم رایانه آمریکایی است که برای کار روی یکی از نخستین اتصال‌دهنده‌ها شناخته شده‌است. گوگل یادآوری کرد که این دانشمند یک بار یک «باگ» واقعی را در یک برنامه‌ها پیدا کرد.
تیم او روی یکی از نخستین رایانه‌ها به نام Harvard Mark II computer کار می‌کرد، و او متوجه شد که رایانه به دلیل گیر کردن یک پروانه روی پنل خراب شده‌است. کلمه باگ به معنی حشره است و به اصلاح به خطا‌های کوچک نرم‌افزار‌ها گفته می‌شود.

گوگل در بیانیه‌ای در این خصوص تصریح کرد: «ما خوشحالیم که با سرمایه‌گذاری روی ارتباطات آینده که با به‌روزترین کابل نوری از طریق اقیانوس اطلس برقرار می‌شود، از میراث گرس هاپر قدردانی کنیم.» گرس هاپر کابل‌های Curie، Dunant و Equiano گوگل را در کف اقیانوس به هم متصل می‌کند؛ جایی که ۹۸ درصد از ترافیک اینترنت دنیا در آن جریان دارد.

این فناوری از ۱۶ جفت فیبر استفاده می‌کند که گوگل تاکید می‌کند «ارتقای چشم‌گیری در زیرساخت‌های اینترنتی است که آمریکا را به اروپا متصل می‌کند.» این کابل از نیویورک تا «بوده» واقع در شمال شرقی «کرنوال» و «بیلبائو» در شمال اسپانیا کشیده می‌شود.

این نخستین بار است که گوگل روی یک کابل زیردریایی به بریتانیا سرمایه‌گذاری می‌کند. هم‌چنین نخستین بار است که گوگل به کابل زیر دریایی در مسیر اسپانیا می‌کشد.

بیکاش کولی، معاون رئیس شبکه جهانی گوگل در این باره می‌گوید: «کابل‌های زیردریایی خصوصی به ما اجازه می‌دهد که برای نیاز‌های آینده کاربران در سراسر دنیا به طور موثری برنامه‌ریزی کنیم و یک لایه امنیتی به آن‌چه امروز در اینترنت عمومی دردسترس است بیافزاییم.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید