ابتلای دو برابری به کرونا در جهان

ابتلای دو برابری به کرونا در جهان

در حال حاضر آمریکا با ۴ میلیون و ۴۹۴هزار و ۲۵۲نفر بیشترین شمار مبتلایان در جهان را دارد و پس از آن برزیل با ۲میلیون و ۶۰۰ هزار مبتلا قرار دارد.

کد خبر : ۸۳۰۸۲
بازدید : ۵۶۲۶
ابتلای دو برابری به کرونا در جهان
به گزارش دانشگاه جانز هاپکینز، تا بامداد جمعه ۱۷میلیون و ۲۳۷هزار و ۶۴۲ نفر در جهان به کرونا مبتلا شده‌اند
شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان از ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر گذشت و تعداد جان‌باختگان امروز بالغ بر ۶۷۱هزار نفر است. به گزارش دانشگاه جانز هاپکینز، تا بامداد جمعه ۱۷میلیون و ۲۳۷هزار و ۶۴۲ نفر در جهان به کرونا مبتلا شده‌اند و ۶۷۱هزار و ۹۰۹ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید آمار مبتلایان تنها در مدت شش هفته دو برابر شده است. این سازمان همچنان قرنطینه، استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی را به دولت‌ها و مردم توصیه می‌کند. در حالی که کشور‌هایی مانند نیوزیلند و ویتنام در مهار شیوع کرونا بسیار موفق عمل کرده‌اند، اغلب کشور‌های جهان عملکرد مطلوبی نداشته‌اند.

مجله لنست اخیرا گزارش داده است که دو سوم موارد اولیه ابتلا به کرونا در جهان با سفر به چین و ایتالیا در ارتباط بوده‌اند.

در حال حاضر آمریکا با ۴ میلیون و ۴۹۴هزار و ۲۵۲نفر بیشترین شمار مبتلایان در جهان را دارد و پس از آن برزیل با ۲میلیون و ۶۰۰ هزار مبتلا قرار دارد. هند، روسیه، آفریقای جنوبی، مکزیک، پرو، شیلی، بریتانیا و ایران نیز به ترتیب بین یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا۳۰۰ هزار مبتلا به ثبت رسانده‌اند.
در حالی که تعداد جان‌باختگان در آمریکا بیش از ۱۵۲هزار نفر گزارش شده، این تعداد در برزیل ۹۱هزار نفر و در بریتانیا ۴۶هزار نفر است.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید