تست کرونا در تمام بازارهای چین

تست کرونا در تمام بازارهای چین

شیوع این بیماری در پکن به مرکز فروش غذای شینفادی نسبت داده می‌شود که در محوطه‌ای به بزرگی ۱۶۰ زمین فوتبال، میزبان انبار‌ها و سالن‌های فروش مواد غذایی است.

کد خبر : ۸۳۱۶۹
بازدید : ۵۹۷۰
تست کرونا در تمام بازارهای چین
چین دستور آزمایش‌گیری ویروس کرونا را در تمام بازار‌های عمده فروشی سراسر کشور صادر کرد. این تصمیم یک ماه بعد از شیوع ویروس در پکن گرفته شد که در ارتباط با یک بازار اصلی عمده فروشی این شهر بود. روز پنجشنبه دولت چین به مقامات محلی کشور دستور داد که به طور منظم در این اماکن برای ویروس کرونا آزمایش بگیرند.

بعد از صعود موارد ابتلا در پایتخت در ماه ژوئن، مقامات اظهار داشتند که محل خرید و فروش گوشت و ماهی در بازار عمده فروشی غذا در پکن، محل اصلی آلوده به این ویروس بوده است. به گفته آنها، دمای پایین و رطوبت بالای این منطقه احتمالا از عوامل موثر در شیوع ویروس بوده است.

شیوع این بیماری در پکن به مرکز فروش غذای شینفادی نسبت داده می‌شود که در محوطه‌ای به بزرگی ۱۶۰ زمین فوتبال، میزبان انبار‌ها و سالن‌های فروش مواد غذایی است. روز پنجشنبه محدودیت‌هایی بر رفت‌و‌آمد افراد از مبدا یا به مقصد ناحیه شینجیانگ پایتخت گذاشته شد تا جلو شیوع بیماری در آن منطقه گرفته شود.

شهر اورومچی مرکز موج جدید از موارد ابتلا به این بیماری در کشور چین بوده است و ۹۶ مورد از ۱۰۵ مورد گزارش شده از ابتلا به کووید-۱۹ در روز ۲۹ ژوئیه، در این شهر واقع هستند.

سانگ یاجون، قائم مقام شهردار، در مصاحبه‌ای مطبوعاتی گفت که افرادی که ساکن شهر نیستند، اما طی ۱۴ روز گذشته یا بیشتر در آن جا بوده‌اند و اکنون قصد ترک شهر را دارند، پیش از آن که بتوانند شهر را ترک کنند، باید هم در آزمایش نوکلئیک اسید و هم آزمایش پادتن نتیجه منفی بگیرند. او افزود که ساکنان شهر، مگر به ضرورت، نباید شهر را ترک کنند.

قائم مقام شهردار گفت، اورومچی همچنین قرنطینه‌ای ۱۴ روزه را بر هر کسی که از مناطقی تحت خطر بالای کووید-۱۹ به این شهر می‌آید، اعمال کرده است. افراد دیگری هم که به شهر می‌آیند، باید مدرکی حاکی از نتیجه منفی آزمایش خود در ابتلا به این ویروس ظرف هفت روز گذشته را نشان دهند. علاوه بر آن، ملزومات دیگری هم هست که بسته به جایی که از آن می‌آیند، متفاوت است.

تعداد موارد جدید ابتلا به بیماری در کشور چین هنوز به شدت پایین‌تر از اوج آن در ماه فوریه است، اما ظهور مجدد ویروس باعث به هدر رفتن تمام تلاش‌ها و چالش‌ها برای غلبه بر آن بیماری می‌شود.

چین تاکنون بیش از ۸۴ هزار مورد مبتلا به ویروس کرونا گزارش کرده است. تعداد مرگ‌های حاصل از این بیماری در چین نیز تا روز جمعه ۴ هزار و ۶۳۴ نفر بود.

منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید