کلاهبرداری شرکت ترامپ در منهتن

کلاهبرداری شرکت ترامپ در منهتن

بر اساس نامه‌ای از سایروس ونس، دادستان منهتن نیویورک به یک دادگاه در روز دوشنبه، ۱۳ مرداد (سوم اوت)، دادستانی به دنبال شواهدی مبنی بر کلاهبرداری احتمالی بیمه‌ای و بانکی از جانب شرکت رئیس جمهور ایالات متحده و کارمندان آن است.

کد خبر : ۸۳۲۶۷
بازدید : ۶۷۰۶
کلاهبرداری شرکت ترامپ در منهتن
دادستانی منهتن نیویورک همچنان بربازرسی سوابق مالی رئیس جمهور آمریکا اصرار می‌ورزد. از قرار معلوم شکایتی علیه یک شرکت ترامپ به اتهام کلاهبرداری بیمه‌ای و بانکی تنظیم شده است.

فشار قضایی بر دونالد ترامپ افزایش می‌یابد. بر اساس نامه‌ای از سایروس ونس، دادستان منهتن نیویورک به یک دادگاه در روز دوشنبه، ۱۳ مرداد (سوم اوت)، دادستانی به دنبال شواهدی مبنی بر کلاهبرداری احتمالی بیمه‌ای و بانکی از جانب شرکت رئیس جمهور ایالات متحده و کارمندان آن است.

تاکنون تحقیقات از سوی دادستانی در رابطه با پرداخت حق‌السکوت به کارن مک‌داگال، مدل عکس‌های مجله "پلی بوی" بود. او مدعی شده‌ مورد آزار جنسی از سوی ترامپ واقع شده است.

ترامپ بر خلاف رئیس جمهوران پیشین ایالات متحده، تا کنون از انتشار علنی اظهارنامه‌های مالیاتی خود امتناع کرده و تنها در سال ۲۰۱۷ خلاصه‌ای از آن‌ها را در اختیار افکار عمومی گذاشته است. خودداری او از افشای کامل اسناد مالی و مالیاتی‌اش این گمان را تقویت کرده که ترامپ در فعالیت‌های مالی و تجاری خود چیز‌هایی برای پنهان کردن دارد.

به طور معمول نامزدان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در همان دوران رقابت‌های انتخاباتی در مورد وضعیت مالی و امور مالیاتی خود شفاف‌سازی می‌کنند.

رفتار "احتمالا مجرمانه" شرکت ترامپ
سایروس ونس در نامه خود به دادگاه به طور شفاف موضوع و هدف تحقیقات خود را توضیح نداده است. با این حال، او فرض وکلای ترامپ را رد می‌کند که گفته‌اند، تحقیقات تنها محدود به پرداخت حق‌السکوت است. دادستان منهتن تاکید کرده است که گزارش‌های رسانه‌ای "بلامنازع" در مورد "رفتار بالقوه مجرمانه گسترده و طولانی در شرکت ترامپ" بیانگر آن است که درخواست اسناد مالی از ترامپ مبنای قانونی دارد.

طبق حکمی که دیوان عالی ایالات متحده روز پنجشنبه، ۱۸ تیر، صادر کرد، دادستان‌های نیویورک مجاز به بازرسی سوابق مالیاتی دونالد ترامپ برای بررسی تخلف‌های احتمالی هستد. این نخستین بار است که قانون، صاحب املاک و مستغلات کلان را به چنین کاری وامی‌دارد.
به گفته ناظران، این حکم برای دونالد ترامپ یک شکست شرم‌آور به‌شمار می‌رود و او با تمام توان تلاش می‌کند، به آن عمل نکند. وکیلان ترامپ تاکنون به حکم دیوان دیوان عالی اهمیت نداده‌اند و پرونده دیگری به دادگاه فدرال در منهتن ارائه کرده‌اند.
منبع: دویچه وله
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید