لیلا حاتمی در فیلم فیلسوف سینما

لیلا حاتمی در فیلم فیلسوف سینما

فیلم جدید ترنس مالیک که «آخرین سیاره» نام دارد، درباره زندگی مسیح است و فراز‌هایی از زندگی او را در قالب مثل‌ها و ‏داستان‌های انجیلی به تصویر می‌شود.

کد خبر : ۸۳۶۷۳
بازدید : ۲۴۸۵
لیلا حاتمی در فیلم فیلسوف سینما
در روز‌هایی که سینمای ایران ناامیدکننده‌ترین روزهایش را می‌گذراند، فیلم‌ها- در اثر کرونا- نمی‌فروشند، اقبال ‏جشنواره‌های جهانی به سینمای ایران به کمترین و نازل‌ترین حد رسیده و در کل چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای از سینمای ایران دیده ‏نمی‌شود، سایت هنری «آرت‌تاکس» خبری منتشر کرده که می‌تواند برای علاقه‌مندان سینمای ایران شیرین و جذاب باشد.
خبری ‏بزرگ برای سینمای ایران که آن را می‌توان در یک جمله خلاصه کرد: حضور یکی از معتبرترین و محبوب‌ترین ستارگان ‏سینمای ایران در فیلم یکی از معتبرترین کارگردانان دنیای سینما.

‏ داستان چیست؟
در متن خبری که البته بخش عمده‌ای از آن بر پایه شنیده‌ها تنظیم شده، آمده لیلا حاتمی که یکی از معدود ستارگان سینمای ‏ایران است که آن سوی مرز‌ها هم جایگاه یک ستاره را دارد و رسانه‌ها و سینمادوستان غربی اخبارش را دنبال می‌کنند، قرار است ‏در فیلم جدید «ترنس مالیک»، سینماگر سرشناس موسوم به «فیلسوف سینما» ایفای نقش کند.
ظاهرا مالیک که در کارنامه‌اش ‏فیلم‌هایی، چون زمین‌های لم‌یزرع، روز‌های بهشت، خط باریک سرخ، درخت زندگی، شوالیه جام‌ها، ترانه به ترانه‎ ‎‏و یک زندگی ‏پنهان را دارد، در جدیدترین فیلمش که گفته می‌شود درباره زندگی مسیح خواهد بود، از لیلا حاتمی در نقش مریم مجدلیه بهره ‏خواهد گرفت.
این یعنی لیلا حاتمی نیز به سیاهه بازیگران ایرانی افزوده خواهد شد که در پروژه‌های معتبر بین‌المللی حضور ‏یافته‌اند. بازیگرانی مانند پیمان معادی، همایون ارشادی و گلشیفته فراهانی.

نقش لیلا
منبع اصلی خبر حضور حاتمی در فیلم جدید ترنس مالیک ‎آژانس بازیگری‎ Adequat ‎است. این آژانس که کارگزاری و نمایندگی ‏فعالیت‌های جهانی لیلا حاتمی را برعهده دارد، در صفحه اینترنتی خود در صفحه مربوط به لیلا حاتمی فیلم جدید ترنس مالیک را ‏به عنوان کار جدید این بازیگر بین‌المللی ذکر کرده است.
البته آژانس بازیگری ‏Adequat‏ که به‌واسطه رابطه نزدیک کاری که با ‏سینماگران دارد، اخبارش در زمینه فعالیت‌های سینمایی چهره‌ها موثق و معتبر به شمار می‌آید، در مورد نقشی که قرار است لیلا ‏حاتمی در فیلم «آخرین سیاره» ترنس بازی کند، چیزی نگفته؛ اما طبق شایعات و شنیده‌های موجود به احتمال فراوان لیلا حاتمی ‏در این فیلم ایفاگر نقش مریم مجدلیه خواهد بود.
نقشی که در تاریخ سینما بازیگران زیادی آن را ایفا کرده و به‌خصوص در سده ‏جدید چند نقش‌آفرینی ماندگار و حیرت‌انگیز را در این نقش شاهد بوده‌ایم که از آن میان می‌توان به حضور «مونیکا بلوچی» در فیلم ‏‏ «مصائب مسیح» ساخته مل گیبسون و نیز حضور «رونی مارا» در فیلم «مریم مجدلیه» ساخته گرث دیویس اشاره کرد.

آخرین سیاره
فیلم جدید ترنس مالیک که «آخرین سیاره» نام دارد، درباره زندگی مسیح است و فراز‌هایی از زندگی او را در قالب مثل‌ها و ‏داستان‌های انجیلی به تصویر می‌شود.
در این فیلم که در سایت اینترنتی‌اش آمده که در صحرای اردن و البته منطقه‌ای در ایتالیا ‏فیلمبرداری شده، بازیگرانی مانند ماتیاس خونارتس (در نقش پطرس قدیس)، گیزا رورینگ (در نقش مسیح)، بن کینگزلی، جوزف ‏فاینس، ایدن ترنر، داگلاس بوث، توفیق برهوم، مارتین مک‌کن، اوری ففر، شادی مرعی، مکرم خوری، امیلیو دی مارچی، بیورن ‏ثورس، آلفونسو پستیلیونه، نومان اکار، لورنزو جویلی و مارک رایلنس (در نقش شیطان) حضور دارند. ظاهرا مارک رایلنس (پل ‏جاسوس‌ها و دانکرک) در این فیلم چهار ورسیون مختلف از شیطان را به تصویر کشیده است. ‏

مسیر رویایی
مرور اخبار منتشر شده درباره این فیلم حکایت از این دارد که حضور لیلا حاتمی در این فیلم چند وقتی بود مشخص شده و ‏حداقل اینکه می‌توان گفت: مدت‌ها درباره حضور او در «آخرین سیاره» فکر و بررسی شده است.
چند ماه پیش یکی از ‏تهیه‌کنندگان این فیلم به «ورایتی» گفته بود که «در این فیلم چندملیتی که از مجموعه‌ای از بازیگران بین‌المللی سود می‌برد، ‏خاورمیانه‌ای‌ها نقش پررنگی خواهند داشت.» حالا با انتشار خبر حضور حاتمی در این فیلم از یکی از این بازیگران اهل ‏خاورمیانه رونمایی می‌شود.
لیلا حاتمی که به علت حضور‌های بین‌المللی‌اش در سینما و به‌قول وزیر فرهنگ فرانسه به‌دلیل ‏‏ «خلاقیت هنری یا ادبی یا مشارکت در تلألوی هنر و ادب» موفق به دریافت نشان شوالیه از سفارت فرانسه شده، عضویت در ‏آکادمی اسکار و حضور در هیأت داوری جشنواره فیلم کن را هم در کارنامه‌اش دارد.
جایزه بهترین بازیگر جشنواره مونترال برای ‏بازی در فیلم ایستگاه متروک، جایزه بازیگری جشنواره کارلووی‌واری برای بازی در فیلم پله آخر و خرس نقره‌ای بازیگری ‏جشنواره فیلم برلین برای بازی در فیلم جدایی نادر از سیمین شماری از موفقیت‌های بین‌المللی لیلا حاتمی در فستیوال‌های سینمایی ‏است.
در‌سال ٢٠١٤ هم نشریه ایندی‌وایر بازی لیلا حاتمی را در جدایی نادر از سیمین به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های قرن ‏بیست‌ویکم انتخاب کرد. حالا حضور در فیلم یکی از پروسواس‌ترین فیلمسازان بیست- سی‌سال اخیر می‌تواند روند ‏موفقیت‌های او را امتداد دهد. ‏
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید