بیت‌کوین رکورد زد

بیت‌کوین رکورد زد

این سرمایه‌گذاری نشان‌دهنده اعتقاد ما به بیت‌کوین به عنوان پذیرفته‌شده‌ترین رمزارز دنیاست. بیت‌کوین ذخیره ارزشی قابل اعتماد و موجودی سرمایه‌گذاری جذابی با اعتبار بالقوه درازمدتی بیش از پول نقد است.

کد خبر : ۸۳۷۱۱
بازدید : ۶۵۲۶
بیت‌کوین رکورد زد
ارزش بیت‌کوین به رغم کندی اقتصاد جهانی بر اثر همه‌گیری ویروس کرونا، تقریبا سه برابر شده است
ارزش رمزارز بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته سه درصد افزایش یافت و برای اولین بار در یک سال گذشته به بیش از ۱۲هزار دلار رسید. این تازه‌ترین افزایش بدان معناست که از ماه مارس امسال، ارزش بیت‌کوین به رغم کندی اقتصاد جهانی بر اثر همه‌گیری ویروس کرونا، تقریبا سه برابر شده است.

ارزش رمز‌ارز‌های دیگر هم به موازات بیت‌کوین بالا رفته و «ایتر» (ایتریوم) از صد دلار در ماره مارس به ۴۳۰ دلار در حال حاضر رسیده است. بیت‌کوین هنوز تا رکورد ۲۰هزار دلاری ارزش خود که در سال ۲۰۱۷ به جا گذاشت فاصله زیادی دارد، اما افزایش ارزش آن نشانه‌ای است از این که هر چه می‌گذرد، به عنوان سرمایه‌گذاری مطمئنی شناخته می‌شود.

در دوران ابهام اقتصادی، سرمایه‌گذاران گرایش دارند به موجودی‌هایی با ذخیره ثابت مانند طلا روی کنند، زیرا این موجودی‌ها در معرض اقدامات تورم‌زا نیستند. ذخیره محدود بیت‌کوین یعنی که ویژگی‌هایش به گفته برخی، معادل «طلای دیجیتال» است. تنها ۲۱‌میلیارد بیت‌کوین در گردش خواهد بود.

اوایل ماه جاری، شرکت تحلیلگر تجاری «مایکرواستراتژی» که در فهرست بورس «نزدک» آمریکا است، اعلام کرد اولین شرکتی است که بیت‌کوین را به عنوان ذخیره اصلی خزانه خود انتخاب کرده، و تا ۲۵۰ میلیون دلار از موجودی نقدی خود را در این رمزارز سرمایه‌گذاری کرده است.

مایکل سیلر، مدیرعامل مایکرواستراتژی در بیانیه‌ای گفت: «این سرمایه‌گذاری نشان‌دهنده اعتقاد ما به بیت‌کوین به عنوان پذیرفته‌شده‌ترین رمزارز دنیاست. بیت‌کوین ذخیره ارزشی قابل اعتماد و موجودی سرمایه‌گذاری جذابی با اعتبار بالقوه درازمدتی بیش از پول نقد است.»

پس از این بیانیه، ارزش سهام مایکرواستراتژی بیش از ۲۰ درصد بالا رفت. تحلیلگران بازار هشدار داده‌اند که این سرمایه‌گذاری شاید نقشی در افزایش سهام شرکت داشته باشد، ولی ممکن است در نهایت باعث افت قیمت آن شود.

سایمن پیترز، از شرکت سرمایه‌گذاری آنلاین گفت: «با ادامه افزایش بهای بیت‌کوین، باید به خاطر داشت که ارزش بالاتر بیت‌کوین گاهی برای سرمایه‌اران خرده‌پا سدی روانی ایجاد می‌کند.

«درست مثل سرمایه‌گذارانی که می‌توانند بخشی از سهام را بخرند، سرمایه‌گذاران در رمزارز هم می‌توانند کسری از بیت‌کوین بخرند. اما با این حال بسیاری از سرمایه‌گذاران خرده‌پا بیت‌کوین کامل می‌خواهند و بهایی که برای این خرید لازم است، هر چه می‌گذرد از دسترشان دورتر می‌شود.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید