چه کسانی باید دراستفاده از واکسن کرونا احتیاط کنند؟

چه کسانی باید دراستفاده از واکسن کرونا احتیاط کنند؟

در دستورالعمل مرکز گاملیا برای تزریق واکسن کرونا گفته شده است: واکسیناسیون کرونا در مورد فردی که بیماری عفونی و غیرعفونی گرفته است، ۲ تا ۴ هفته پس از بهبودی باید صورت گیرد.

کد خبر : ۸۳۷۸۱
بازدید : ۶۶۶۴
چه کسانی باید دراستفاده از واکسن کرونا احتیاط کنند؟
مرکز اپیدمیولوژی و میکروب شناسی نیکلای گاملیا روسیه محل ساخت واکسن کرونا، دستورالعمل استفاده از آن را منتشر کرده که نشان می‌دهد در شرایط خاصی می‌توان از این واکسن استفاده کرد. در دستورالعمل مرکز گاملیا برای تزریق واکسن کرونا گفته شده است: واکسیناسیون کرونا در مورد فردی که بیماری عفونی و غیرعفونی گرفته است، ۲ تا ۴ هفته پس از بهبودی باید صورت گیرد.

در مورد عوارض جانبی واکسن کرونا گفته شده است: در برخی افراد واکسن یا جزئی از واکسن ممکن است حساسیت بوجود آورد. در بخش دیگری از دستورالعمل واکسیناسیون کرونا گفته شده است: در صورت عفونت دستگاه تنفسی و ابتلا به بیماری عفونی، تزریق واکسن پس از عادی شدن درجه حرارت بدن باید صورت گیرد.

در تزریق واکسن کرونای روسی، در مورد افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن کبد و کلیه و بیماران دیابتی و نیز افرادی که عارضه سیستم خون سازی و سکته قلبی، صرع یا اپی‌لپسی دارند، باید احتیاط کرد. در دستورالعمل نوشته شده است که در واکسیناسیون افرادی که عارضه عصبی، بیماری‌های قلب و عروق و کمبود مصونیت بدن و عارضه‌های ریوی دارند نیز باید احتیاط کرد.

گفتنی است وزیر بهداشت روسیه که کشورش در زمینه تولید واکسن ضد کووید-۱۹ پیشتاز بوده، یک هفته پیش اعلام کرد که اولین محموله از واکسن ظرف دو هفته آینده برای مصرف آماده خواهد شد.

میخائیل موراشکو وزیر بهداشت روسیه خاطرنشان کرد: آزمایش‌های مربوط به کنترل کیفیت این واکسن در جریان است. ظرف دو هفته، اولین محموله از این دارو در دسترس قرار می‌گیرد و برای واکسیناسیون پزشکان در گروه‌هایی که با خطر سلامت روبرو هستند، تحویل داده خواهد شد.

این مقام روسیه تاکید کرد که استفاده از این واکسن برای هرکسی از جمله پزشکان داوطلبانه خواهد بود و اکنون یک اپلیکیش در حال راه‌اندازی است تا شهروندان روسیه از طریق آن وضعیت سلامت شان مورد بررسی قرار بگیرد.

به گفته وزیر بهداشت روسیه، این اپلیکیشن همچنین بر تاثیرات نامطلوب و ناسازگار این واکسن برای داوطلبان نظارت خواهد داشت.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید