بزرگترین میدان گازی در دریای سیاه

بزرگترین میدان گازی در دریای سیاه

رییس جمهوری ترکیه پیش بینی کرد که اکتشافات دیگری نه تنها در دریا بلکه در اراضی این کشور انجام شود. اردوغان اظهار داشت: اتحادیه اروپا نباید ابزار دست یونان برای لطمه زدن به منافع ما باقی بماند.

کد خبر : ۸۳۷۸۲
بازدید : ۶۵۳۶
بزرگترین میدان گازی در دریای سیاه
رییس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد که کشورش بزرگترین میدان گازی را در دریای سیاه کشف کرده است. «رجب طیب اردوغان» روز جمعه گفت: ترکیه بزرگترین میدان نفتی در دریای سیاه را کشف کرده که حاوی ذخایر گاز طبیعی به حجم ۳۲۰ میلیارد متر مکعب است و هدف آنکارا این است که گاز طبیعی آن را تا سال ۲۰۲۳ آماده توزیع و فروش کند.

وی افزود: ترکیه بزرگترین میدان گاز طبیعی در تاریخ خود را در دریای سیاه کشف کرده است. رییس جمهوری ترکیه پیش بینی کرد که اکتشافات دیگری نه تنها در دریا بلکه در اراضی این کشور انجام شود. اردوغان اظهار داشت: اتحادیه اروپا نباید ابزار دست یونان برای لطمه زدن به منافع ما باقی بماند.

وی اضافه کرد: ما آماده واکنش به اتحادیه اروپا چه به صورت عملی یا بر سر میز مذاکره هستیم. یکی از مسایل و مشکلات پیش روی ترکیه کمبود منابع انرژی بوده که به همین علت این کشور برای دستیابی به این منابع وارد آب‌های مدیترانه شرقی شده است و کشتی‌های ترکیه از سال‌ها قبل اکتشاف نفت و گاز را در دریای مدیترانه آغاز کرده‌اند.

همچنین وجود منابع قابل توجه گاز در شرق مدیترانه که از آن به عنوان «اِلدورادو» (سرزمین افسانه‌ای طلا) تعبیر می‌شود، باعث ایجاد تنش‌های میان ترکیه، یونان و فرانسه شده که هیچ یک حاضر نیستند از رویای دسترسی به این منابع ارزشمند چشم بپوشند.

ترکیه، یونان و قبرس در میان دست‌کم هشت کشوری هستند که بر منابع گازی شرق مدیترانه ادعا دارند. یونان و قبرس (بخش یونانی نشین) از مهمترین و برجسته‌ترین مخالفان ترکیه و عملیات اکتشافی این کشور در مدیترانه شرقی هستند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید