دانشمند بریتانیایی: ویروس کرونا همیشه با ما خواهد ماند

دانشمند بریتانیایی: ویروس کرونا همیشه با ما خواهد ماند

برای پیشگیری از همه‌گیری «واکسیناسیون جهانی» لازم است؛ اما ویروس کرونا بیماری‌ای شبیه آبله نیست که «با واکسیناسیون ریشه‌کن شود.» «این ویروس قرار است در شکل کنونی یا اشکال دیگر برای همیشه با ما بماند و به احتمال نزدیک به یقین ما نیاز داریم که واکسیناسیون را تکرار کنیم.»

کد خبر : ۸۳۸۴۱
بازدید : ۷۸۲۸
دانشمند بریتانیایی: ویروس کرونا همیشه با ما خواهد ماند
فرادید | یکی از دانشمندان عضو گروه مشاوران دولت بریتانیا در امور فوریت‌ها می‌گوید: ویروس کرونا «در شکل کنونی یا اشکال دیگر» برای همیشه با ما خواهد ماند.

به گزارش فرادید به نقل از بی‌بی‌سی ورلد، مارک والپورت می‌گوید مردم نیاز دارند با فواصل زمانی معین واکسن بزنند. نظرات او در پاسخ به گفته‌های رئیس سازمان بهداشت جهانی مطرح شده که پیشتر گفته بود امیدوار است با توجه به اینکه آنفولانزای اسپانیایی ظرف مدت دو سال از بین رفت، ویروس کرونا نیز طی ۲ سال آینده نابود شود.
بیشتر بخوانید:

اما مارک می‌گوید افزایش تراکم جمعیت و مسافرت‌ها به این معنی است که ویروس راحت‌تر گسترش پیدا می‌کند. او همچنین گفته است جمعیت جهان نسبت به سال ۱۹۱۸ رشد بیشتری کرده است.

مارک در گفتگو با کانال رادیو بی‌بی‌سی گفته است، برای پیشگیری از همه‌گیری «واکسیناسیون جهانی» لازم است؛ اما ویروس کرونا بیماری‌ای شبیه آبله نیست که «با واکسیناسیون ریشه‌کن شود.»

«این ویروس قرار است در شکل کنونی یا اشکال دیگر برای همیشه با ما بماند و به احتمال نزدیک به یقین ما نیاز داریم که واکسیناسیون را تکرار کنیم.»

«افراد نیاز دارند در فواصل زمانی معین واکسیناسیون علیه این ویروس را درست مانند ویروس آنفولانزا تکرار کنند.»
تِدروس آدهانوم، رئیس سازمان بهداشت جهانی، پیش‌از‌این گفته بود که ۲ سال طول کشید تا آنفولانزای اسپانیاییِ سال ۱۹۱۸ ریشه‌کن شود و اینکه پیشرفت‌هایی که در تکنولوژی صورت گرفته به جهان کمک می‌کند «در مدت زمانِ کوتاه‌تری» بر ویروس فائق بیایند.

آنفولانزای سال ۱۹۱۸ حداقل ۵۰ میلیون در سراسر جهان را به کام مرگ کشاند. ویروس کرونا تاکنون ۸۰۰۰۰۰ نفر را کشته است. تقریباً ۲۳ میلیون نفر در جهان ویروس کرونا را گرفته‌اند، اما گفته می‌شود به دلیل وجود ناقلان بدون علامت و تست‌های ناکافی این رقم بسیار بیشتر است.

مارک گفته است «امکانش هست» که ویروس کرونا بار دیگر «از کنترل خارج شود»؛ اما به جای قرنطینه روش‌های هدفمند دیگری برای کنترل آن باید در نظر گرفته شود. مارک گفته است: «ما می‌دانیم از هر ۵ بریتانیای ۱ نفر تاکنون ویروس را گفته است که یعنی هنوز ۸۰‌درصد از جمعیت بریتانیا در معرض خطر ابتلا به ویروس هستند.»

«هم باید آسیب‌های ناشی از ویروس را به کمترین میزان کاهش دهیم و هم باید از مردم در مقابل ویروس مراقبت کنیم و هم باید جامعه را فعال نگه‌داریم و برقراری تعادل بین همه این موارد کار بسیار سختی است.»

موارد ابتلا به ویروس کرونا در هفته‌های اخیر در کشور‌های اروپایی بیشتر شده است. برخی کشور‌ها که پیش‌از‌این در سرکوب بیماری موفقیت‌آمیز عمل کرده بودند اکنون شاهد افزایش موارد ابتلا هستند. مارک گفته است نگران افزایش تعداد مبتلایان در اروپا و جهان است.

منبع: BBC World
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید