چهار تکنیک برای یادگیری بهتر همه چیز!

چهار تکنیک برای یادگیری بهتر همه چیز!

اگر می‌خواهید چیزی را یاد بگیرید، به دو نوع دانش نیاز دارید: دانش پیرامون موضوع (ریاضی، تاریخ یا برنامه‌نویسی) و دانش پیرامون فرآیند یادگیری تمام موضوع‌ها.

کد خبر : ۸۳۹۶
بازدید : ۵۷۱۶
چهار استراتژی/تکنیک برای یادگیری بهتر همه چیز!

فرادید | اگر می‌خواهید چیزی را یاد بگیرید، به دو نوع دانش نیاز دارید: دانش پیرامون موضوع (ریاضی، تاریخ یا برنامه‌نویسی) و دانش پیرامون فرآیند یادگیری تمام موضوع‌ها.

به گزارش فرادید به نقل از بیزینس اینسایدر، نظام آموزشی اغلب کشورها یکی از این دو مورد را اغلب جا می‌اندازد که مشکل ساز است. از این رو، اطلاع از نحوه یادگیری می‌تواند زمینه‌ساز موفقیت‌های زیادی در زندگی شود.

آنی مورفی پاول، روانشناس، می‌گوید: «اغلب افراد باهوش و موفق در دانش نوع اول بدون مشکل عمل می‌کنند. اما هدف ما پیرامون دانش نوع دوم، یعنی آگاهی بخشی از فرآیند یادگیری است تا افراد از فعالیت‌های ادراکیِ در حین یادگیری باخبر شوند.»

به عبارت دیگر، پژوهش‌های آموزشی نشان می‌دهد که دانش‌آموزان ضعیف‌تر از فرآیندهای ادراکی یادگیری چندان آگاهی ندارند. پاول می‌گوید که همین مسئله باعث می‌شود تا این دسته از دانش‌آموزان و دانشجویان ضعیف‌تر عمل کنند.

پژوهشگران عرصه آموزش همواره تاکید کرده‌اند که نحوه تدریس به عوامل مختلفی چون نظریه، فرهنگ و میزان دریافت دانش‌آموزان بستگی دارد. در ادامه قصد داریم استراتژی‌های یادگیری برای یادگیری بهتر هر چیزی را به شما معرفی کنیم.

خودتان را مجبور به یادآوری کنید
یادگیری موثر فرآیند سختی است و این مسئله، حقیقتی است بس تلخ! اما محققان بر این باورند زمانی که یادگیری خیلی برایتان دشوار است، شما در حقیقت دارید مسیر درستی را طی می‌کنید. برای توجیه این مسئله، آن‌ها ورزش وزنه برداری را مثال می‌زنند: فکرش را کنید که می‌خواهید وزنه‌ای فراتر از نیرویتان بزنید؛ زدن آن وزنه در شروع کار بسیار دشوار خواهد بود.

حرف ما ساده است: سعی کنید تا موارد را به خود یادآوری کنید. تکنیک استفاده از فلش کارت روشی موثر است، چرا که شما پرسش و پاسخ را بر روی آن نوشته‌اید.

چهار استراتژی/تکنیک برای یادگیری بهتر همه چیز!

در دام "روان بودن" نیفتید!
اگر چیزی را می‌خوانید و برایتان آسان است، در دام روان بودن مطلب افتاده‌اید. این امر شما را به تبع در دام خواهد انداخت.

نمونه: در فرودگاه هستید و یادتان نمی‌آید باید از کدام گیت خارج شوید. به تابلو نگاه می‌کنیم و چشمتان به B44 می‌افتد؛ سپس یادتان می‌افتد که گیت مورد نظرتان همان است. راه حل: چشمتان به شماره گیت می‌افتد، سپس روی خود را برمی‌گردانید و کمی فکر می‌کنید. آیا همان است؟ اجازه ندهید تا جواب شما را گول بزند.

ایجاد ارتباط بین چیزهای جدید و قدیمی
هر چه ارتباط قوی‌تری بین مطالب جدید و مطالب قدیمی ایجاد کنید، آن مطلب را بهتر یاد خواهید گرفت. زمانی که مطلب جدید را به شبکه‌های پیشین دانش خود متصل می‌کنید، در واقع آن مطلب را باز کرده‌اید.

مثلا دانش‌آموزان رده ابتدایی در حال یادگیری «انتقال گرما» هستند. مطلبی که آن‌ها می‌آموزند را می‌توانند در ذهن خود باز کنند. افراد باهوش فورا انتقال گرما از یک فنجان چای یا قهوه به دست در فصل زمستان را برای خود تداعی می‌کنند.

به چیزهایی که یاد گرفته‌اید، فکر کنید
شاید در نگاه اول بگویید که کار ساده‌ای است، اما به احتمال بسیار فراوان این کار را انجام نمی‌دهید. شما باید به اتفاقات و مطالب گذشته بیندیشید. در پژوهش انجام شده در دانشکده اقتصاد دانشگاه هاروارد مشخص شد کارکنانی که 15 دقیقه به کارها و وظایف روزانه‌ی خود در انتهای روز فکر کرده‌اند، 22.8 درصد کارایی بیشتری داشتند.

اگر به مطالب آموخته شده بیندیشیم، می‌توانیم میزان تاثیر پذیری آن‌ها را نیز افزایش دهیم. این کار حتی اعتماد به نفس ما را نیز زیاد می‌کند. از این طریق است که ما با وقت کمتر می‌توانیم بسیار بیشتر بیاموزیم.

منبع: BusinessInsider
ترجمه: وبسایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
  • علی ارسالی در

    فلش کارد نه
    فلش کارت درسته

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید