آدم ربایی برای الماس ۱۳۰ میلیاردی

آدم ربایی برای الماس ۱۳۰ میلیاردی

در ازای آزادی‌ام یک قطعه الماس می‌خواستند بعد از ساعتی دوباره مرا سوار خودرو کرده و به خانه‌ای در اطراف تهران بردند و دوباره شکنجه کردند. آن‌ها گفتند اگر الماس را به آن‌ها ندهم مرا خواهند کشت.

کد خبر : ۸۴۰۳۸
بازدید : ۷۶۹۹
آدم ربایی برای الماس ۱۳۰ میلیاردی
فروشنده الماس‌های گرانبها که یک مرد کارخانه‌دار را گروگان گرفته بود پس از دستگیری مدعی شد به خاطر یک الماس ۱۳۰ میلیاردی دست به این کار زده است. ساعت ۱۰ صبح دوم شهریور مرد میانسالی به کلانتری ۱۱۸ ستارخان رفت و از ربوده شدن برادرش شاهین خبر داد.
او گفت: برادرم کارخانه سنگ بری در جنوب تهران دارد. روز گذشته برای رفتن به میهمانی خانه را ترک کرد، اما دیگر خبری از او نشد. نگرانش شدیم و ساعاتی بعد فردی با ما تماس گرفت و درخواست ۱۳۰ میلیارد تومان یا جواهرات برای آزادی برادرم کرد. در بررسی‌ها متوجه شدیم که ۴ سرنشین یک خودرو پژو او را ربوده‌اند.

به دنبال این شکایت به دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای امور جنایی تهران تحقیقات برای یافتن شاهین آغاز شد. مأموران بلافاصله به بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل سکونت مرد کارخانه‌دار پرداخته و درنهایت موفق شدند شماره پلاک خودرو پژو ۴۰۵ را که مرد کارخانه دار با آن ربوده شده بود به‌دست آورند. بدین ترتیب مالک خودرو به‌نام فرشاد شناسایی شد.

اما این تنها سرنخ تیم جنایی نبود، چرا که در تحقیقات از خانواده شاهین مشخص شد که وی با مرد میانسالی به نام فرشاد بر سر یک قطعه الماس گرانبها اختلاف قدیمی داشته است.

بدین ترتیب فرشاد زیر نظر گرفته شد و کارآگاهان اداره یازدهم آدم ربایی موفق شدند پس از ۶ روزمخفیگاه متهمان را در اطراف تهران پیدا کنند. در نهایت با ورود به محل، مرد کارخانه دار آزاد و سه متهم نیز در این پرونده دستگیر شدند.

در ادامه عملیات از مخفیگاه متهمان یک قبضه کلت کمری به همراه فشنگ جنگی، گاز اشک آور، شوکر و سه قبضه چاقو کشف و ضبط شد.

مرد کارخانه دار در تحقیقات گفت: قصد رفتن به میهمانی داشتم که توسط چهار مرد ربوده شدم. آن‌ها ابتدا مرا به بیابان بردند و در چادری مسافرتی که برپا کرده بودند شکنجه دادند در ازای آزادی‌ام یک قطعه الماس می‌خواستند بعد از ساعتی دوباره مرا سوار خودرو کرده و به خانه‌ای در اطراف تهران بردند و دوباره شکنجه کردند. آن‌ها گفتند اگر الماس را به آن‌ها ندهم مرا خواهند کشت.

اعتراف به آدم ربایی
سردسته باند آدم ربایی که مرد میانسالی است نیز در تحقیقات گفت: من در کار خرید و فروش الماس هستم و سال‌ها قبل الماسی را که خیلی گرانبها بود به شاهین فروختم او الماس را از من گرفت و قرار شد که پولش را بدهد، اما بعد از آن مدام بهانه می‌آورد و در این مدت هیچ پولی به من نداد.
هر چه تلاش کردم نتوانستم به پولم برسم و از طرفی، چون مدرکی نداشتم نمی‌توانستم از شاهین شکایت کنم. در نهایت تصمیم به آدم ربایی گرفتم و موضوع را با چند نفر از دوستانم در میان گذاشتم و نقشه ربودن او را اجرا کردیم.

به دستور بازپرس سهرابی تحقیقات برای دستگیری چهارمین متهم این پرونده و بررسی انگیزه این آدم ربایی ادامه دارد.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید