فایده‌های تونر پوست برای صورت

فایده‌های تونر پوست برای صورت

برخی از متخصصان پوست و مو پیشنهاد می‌کنند که به جای استفاده از ماسک‌های مختلف پوستی مانند ماسک صورت برای پوست چرب، پوست خشک، حساس و ... تونر را روی میز آرایش خود اضافه کنید که بسیار مؤثرتر است. اگر می‌خواهید هدف اصلی استفاده از تونر صورت را بدانید، باید گفت: این محصول برای داشتن سلامت بیشتر، پاکسازی پوست را به گونه‌ای انجام می‌دهد که منافذ پوست از هر آلودگی یا گرد و غبار پاک شود.

کد خبر : ۸۴۱۱۴
بازدید : ۱۷۰۶۴
فرادید | مراقبت از پوست صورت برای افراد مختلف یکی از دغدغه‌های همیشگی محسوب می‌شود. استفاده از کرم آبرسان پوست و کرم‌های روز و شب که مخصوص به انواع پوست است، رطوبت لازم را به سلول‌های پوست صورت می‌رساند و چربی اضافی را هم جذب می‌کند. در کنار محصولات آرایشی توصیه شده که باید به صورت روزانه و بر اساس یک برنامه منظم استفاده شوند، استفاده از تونر صورت یا همان تونر پوست هم ضروری است. اگر می‌خواهید بدانید تونر صورت چیست و چه فوایدی برای پاکسازی پوست دارد، این مطلب را تا انتها بخوانید.

برخی از متخصصان پوست و مو پیشنهاد می‌کنند که به جای استفاده از ماسک‌های مختلف پوستی مانند ماسک صورت برای پوست چرب، پوست خشک، حساس و ... تونر را روی میز آرایش خود اضافه کنید که بسیار مؤثرتر است. اگر می‌خواهید هدف اصلی استفاده از تونر صورت را بدانید، باید گفت: این محصول برای داشتن سلامت بیشتر، پاکسازی پوست را به گونه‌ای انجام می‌دهد که منافذ پوست از هر آلودگی یا گرد و غبار پاک شود. بدانید که حتی شستشوی صورت با پاک‌کننده‌های صابونی که معمولاً بعد از حضور در هوای آلوده انجام می‌شود، هم نمی‌تواند تأثیر تونر را داشته باشد. چرا که صابون یا شوینده‌ها قادر نیستند به منافذ پوست نفوذ کنند.

بیشتر تونر‌ها از محلول‌های بر پایه آب تشکیل شده‌اند و دارای مواد تشکیل‌دهنده فعالی مانند عصاره گیاهان یا اسانس‌های روغنی هستند که با توجه به نوع تونر که برای چه پوستی طراحی شده است، درصدشان تغییر می‌کند. بیشتر تونر‌ها آبکی هستند، ولی مدل‌های ژلی و سرمی هم در فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند.

تونر صورت با توجه به انواع پوست صورت تولید می‌شود و مانند دیگر محصولات آرایشی، باید به سراغ نوعی از تونر بروید که برای پوست شما مناسب باشد. اگر پوستتان چرب، مختلط و یا خشک است می‌توانید نوعی از تونر را خریداری کنید که با خصوصیات پوستی شما هماهنگ است. با انتخاب تونر مناسب، چربی پوست صورت متعادل می‌شود و پوستی شفاف و سالم را به شما هدیه می‌دهد.

تونر مختص افراد خاصی نیست و با توجه به هر نوع پوست قابل تهیه است. همه افراد بهتر است تونر را در لیست لوازم آرایشی ضروری خود قرار دهند، ولی برای پوست‌هایی که همیشه چرب و روغنی به نظر می‌رسند، استفاده از تونر باید در برنامه بهداشت فردی روزانه قرار گیرد تا چربی بیش از حد و مزاحم پوست را از بین ببرد.

تونر صورت چگونه عمل می‌کند؟

درواقع استفاده از تونر گام میانی بین شستن صورت و استفاده از محصولاتی مانند سرم یا مرطوب کننده پوست صورت است. تونر با انواع محصولات آرایشی و مراقبت از پوست روزانه سازگار است. تونر خیلی سریع در پوست نفوذ می‌کند و می‌تواند تا حدودی سلول‌های مرده پوست را از سطح آن بزداید.

البته تونر را نباید جایگزینی برای شستن صورت بدانید. این محصول در اصل مانند یک مکمل پاک‌کننده می‌تواند مواد آرایشی، آلودگی‌ها و حتی باکتری‌هایی را از بین ببرد که پس از شستن و تمیزکردن صورت به جا مانده است.

تونر صورت چیست و چه فایده‌ای برای پوست صورت دارد؟

چه کسانی و با چه نوع پوستی می‌توانند از تونر استفاده کنند؟

حقیقت این است که همه می‌توانند از تونر استفاده کنند. تونرها برای انواع پوست طراحی شده‌اند. برخی از آنها برای انواع پوست خشک مناسب‌اند و برخی دیگر برای پوست‌های چرب؛ اما تونرهایی هم هستند که برای پوست‌های آکنه‌دار و پرجوش کاربرد دارند. برخی از تونرها حتی می‌توانند با پیری پوست مبارزه کنند. بنابراین با هر نوع پوستی می‌توانید از مزایای تونر بهره‌مند شوید.

به‌عنوان مثال، پوست خشک به تونرهای دارای مرطوب‌کنند‌ه‌های قوی مانند هیالورونیک اسید نیاز دارد، درحالی‌که برای پوست چرب باید نوعی از تونر را بخرید که سبک باشد و نرم‌کننده کمتری در بافت آن به کار رفته باشد.

نمونه تونر مناسب انواع پوست را ببینید

تونر چه مزایایی برای پوست دارد؟

تونرها مزایای زیادی برای پوست دارند. برخی از این مزایا را در ادامه بررسی می‌کنیم.

تونر پوست را از آلودگی پاک‌سازی می‌کند

گفتیم که تونر‌ها یا بر پایه آب یا بر پایه الکل هستند. ازآنجاکه الکل با وجود مزایای زیادی که دارد، پوست را خشک و ملتهب می‌کند، امروزه بیشتر تونر‌ها را بر پایه آب تولید می‌کنند؛ اما چطور تونر بدون الکل می‌تواند باکتری‌های ایجادکننده آکنه را پاک‌سازی کند؟

تونر‌های بر پایه آب با روش‌های دیگری آکنه و جوش را پاک‌سازی می‌کنند. برای نمونه، تونر‌هایی که در آن‌ها از عصاره بره موم (یا پروپولیس که محصولی از زنبورعسل است و خاصیت ضدباکتری دارد) یا بابونه استفاده شده است، می‌توانند به‌طور طبیعی و بدون اینکه pH پوست را تغییر دهند، با باکتری‌ها مبارزه کنند. البته اگر آکنه فرد آن‌قدر شدید است که تونر توانایی کافی برای ازبین‌بردن باکتری‌های آن ندارد، می‌توان تونر مخصوص پوست آکنه‌دار را برای پاک‌سازی استفاده کرد. همچنین می‌توان از محصولات دیگری هم برای ازبین‌بردن باکتری‌ها کمک گرفت.

تونر می‌تواند تمام ناخالصی‌ها و آلودگی‌هایی را پاک کند و از بین ببرد که حتی بعد از تمیزکردن پوست روی آن باقی مانده است.

تونر صورت با پیری پوست مبارزه می‌کند

تونرها در اصل خودشان برای پیری پوست تأثیری ندارند، اما باعث فعال‌شدن ترکیبات اصلی سایر محصولات مراقبت از پوست، ازجمله کرم‌های ضدپیری پوست می‌شوند و به جذب بهتر آنها کمک می‌کنند.

تونر صورت چیست و چه فایده‌ای برای پوست صورت دارد؟

تونر برپایه آب پوست را آب‌رسانی می‌کند

تونر‌های بر پایه آب سرشار از ترکیبات آب‌رسان پوست هستند. در این تونرها، ترکیباتی مانند عصاره جلبک‌دریایی، آب‌معدنی، اسیدآمینه، هیالورونیک اسید، روغن دانه انگور و روغن ریشه هویج به کار می‌رود.

پوست مانند اسفنج است. وقتی بیش از حد خشک شود، رطوبت‌رسانی به آن کمی دشوار می‌شود؛ بنابراین استفاده از مرطوب‌کننده‌ها، سرم‌ها و ماسک صورت تأثیر چندانی نخواهد داشت. دلیلش این است که این محصولات درست روی لایه‌ای از سلول‌های مرده پوست می‌نشینند. الکل هم به این مشکل بیشتر دامن می‌زند؛ اما زمانی که پوست شما بعد از استفاده از تونرِ بر پایه آب، آب‌رسانی شده است و pH متعادلی دارد، سایر محصولات می‌توانند به درون پوست نفوذ کنند و بهتر جذب شوند.

تونر pH پوست را متعادل می‌کند

چطور از تونر صورت استفاده کنیم؟

ابتدا با استفاده از یک پاک‌کننده آرایشی صورتتان را تمیز کنید. سپس با یک پد پنبه‌ای، تونر را با ملایمت روی پوست‌تان بکشید و آن را پاک کنید. می‌توانید به‌جای پنبه از کف دستتان استفاده کنید. صبح و شب این کار را انجام دهید. البته اگر پوست‌تان حساس است و به‌راحتی تحریک می‌شود، یک بار در روز یا یک روز در میان، این کار را تکرار کنید. یادتان باشد که تونرها ترکیباتی قوی دارند. اگر از تونرهای مخصوص پوست چرب یا مستعد آکنه استفاده می‌کنید، پیشنهاد ما هر دو روز یک ‌بار است.

چرا برخی از پزشکان استفاده از تونر را توصیه نمی‌کنند؟

برخی از متخصصان پوست و زیبایی به‌دلیل وجود الکل در برخی از تونرها، استفاده از این محصول را توصیه نمی‌کنند. تونرهایی که بر پایه الکل هستند، برای ازبین‌بردن باکتری‌های ایجادکننده آکنه بسیار مفیدند اما رطوبت پوست را هم از بین می‌برند و آن را خشک می‌کنند. این خشکی پوست می‌تواند آکنه را از آنچه هست، بدتر کند. بااین‌حال، این را باید در نظر داشت که همه تونرها بر پایه الکل نیستند. تونرهایی که بر پایه آب تولید می‌شوند، هیچ‌یک از مشکلات مربوط به تونرهای الکلی را ندارند.

تونر صورت چیست و چه فایده‌ای برای پوست صورت دارد؟

تونر صورت چه ترکیباتی را باید و چه ترکیباتی را نباید داشته باشد؟

هر نوع تونری که برای پوست‌های خاصی طراحی شده است، حاوی مواد و ترکیبات مشخصی است. بااین‌حال، برخی از مفیدترین ترکیباتی که در تونرها به کار می‌روند و وجود آنها اشکالی ندارد، عبارت‌اند از:

  • گلاب یا عصاره گل رز، برای آبرسانی به پوست؛
  • عصاره گیاهانی مانند بابونه برای پاک‌سازی و تسکین پوست یا روغن درخت چای برای مبارزه با چربی و باکتری‌ها؛
  • ویتامین‌هایی مانند ویتامین B، ویتامین E، ویتامین C
  • سلول‌های بنیادی گیاهی، برای تأمین آنتی‌اکسیدان‌ها و خواص ضدپیری در پوست.

برخی از ترکیباتی که نباید در تونر وجود داشته باشد، عبارت‌اند از:

  • الکل که پوست را خشک و ملتهب می‌کند؛
  • پارابن که برای پوست خطرناک است؛
  • روغن‌های معدنی که مشکوک به سرطان‌زایی هستند.

فراموش نکنید که گاهی ممکن است در فهرست ترکیبات تونر، به‌جای کلمه الکل از کلمات اتانول، اتیل الکل، متانول، بنزیل الکل، ایزوپروپیل الکل و نظایر آنها استفاده کرده باشند. همه اینها الکل هستند. آنها را به خاطر بسپارید. به‌طورکلی، بهترین تونر، تونر بدون الکل و پارابن است که برای پوست صورت شما مشکلی ایجاد نمی‌کند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید