جنجال پسافینال جام حذفی؛ بلوا بر سر چه بود؟

جنجال پسافینال جام حذفی؛ بلوا بر سر چه بود؟

این بازی حاشیه‌های فراوانی داشت، اما مهم‌ترین حاشیه اش درگیری بازیکنان استقلال در فرودگاه مهرآباد تهران با هواداران منتسب به این باشگاه بود. یکی دیگر از حاشیه‌های مهم این دیدار، درگیری لفظی و فیزیکی "ساکت الهامی" سرمربی تراکتورسازی با داور بازی بود. در دقیقه ۶۴ بازی و پس از موقعیت خطرناک استقلال، ساکت الهامی به شدت به داور اعتراض کرد. او در حین اعتراض وارد درگیری فیزیکی با یکی از اعضای کادر فنی هم شد. پس از این اعتراض و غائله، داور به سرمربی تراکتورسازی کارت قرمز نشان داد تا الهامی خارج زمین بازی را دنبال کند.  اما او که این تصمیم داور را قبول نداشت، وارد درگیری لفظی و فیزیکی با موعود بنیادی فر، داور بازی و امیرحسین روشنک مسئول برگزاری مسابقات جام حذفی شد.  

کد خبر : ۸۴۱۸۲
بازدید : ۶۲۹۱
جنجال پسا فینال جام حذفی؛ بلوا بر سر چه بود؟
فرادید | فینال جام حذفی فوتبال، میان دو تیم استقلال و تراکتورسازی تبریز که با شکست آبی‌های پایتخت پایان یافت، آغازگر جنجال در تیم استقلال شد. داستان از این قرار است که کاروان این تیم پس از شکست مقابل تیم تبریزی، در فرودگاه مهرآباد با تعدادی از هواداران منتسب به این تیم وارد درگیری قیزیکی شدند. البته این پایان ماجرا نبود و فرهاد مجیدی پس از این دیدار از سرمربی گری آبی‌های پایتخت کناره گیری کرد.

به گزارش فرادید، کاروان باشگاه استقلال پس از شکست ۳ بر ۲ مقابل تیم تراکتورسازی تبریز، ساعت ۱ و ۳۰ دقیقه بامداد جمعه ۱۴ شهریور، وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد. اما هنگامی که بازیکنان و کادر فنی در حال دریافت چمدان‌های خود بودند، چند هوادار منتسب به این باشگاه، به سمت مجیدی سرمربی استقلال رفتند و به تندی او را مواخذه کردند.

البته این درگیری لفظی با مداخله چند بازیکن استقلال و برخی از اعضای کادر فنی پایان یافت. اما ماجرا به همین جا ختم نشد و پس از خداحافظی فرهاد مجیدی از بازیکنان، او زودتر از جمع جدا شد و فرودگاه را ترک کرد.

پس از فرهاد مجیدی بازیکنان با فاصله چند دقیقه‌ای از سرمربی خود وارد محوطه فرودگاه شدند. اما در این لحظه برخی افراد ناشناس به سمت بازیکنان حمله کردند و الفاظ رکیکی را علیه سیدحسین حسینی و فرشید اسماعیلی به کار بردند.

این موضوع باعث شد تا روزبه چشمی از کوره در برود به سمت افراد ناشناس حمله ببرد. البته فرزاد مجیدی نیز در این دعوا، چشمی را همراهی کرد و موجب شد تا این درگیری فیزیکی بالا بگیرد. با بالا گرفتن بلوا، چند بازیکن دیگر تیم استقلال وارد درگیری فیزیکی شدند.

براساس گزارش‌ها سیدحسین حسینی، فرشید اسماعیلی، علی کریمی، فرشید باقری و سیاوش یزدانی دیگر بازیکان استقلال بودند که با افراد ناشناس وارد دیگری فیزیکی شدند.

جنجال پسا فینال جام حذفی؛ بلوا بر سر چه بود؟
در نهایت این غائله با دخالت مسئولان فرودگاه، مردم و دیگر بازیکنان تیم استقلال خاتمه پیدا کرد.

تاکنون ماهیت این افراد مشخص نشده و معلوم نیست که این افراد هوادار تیم استقلال بوده اند یا نیت خاص دیگری داشته اند.

استقلال تهران، در لیگ نوزدهم با ۵۳ امتیاز به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

حواشی فینال جام حذفی

این بازی حاشیه‌های فراوانی داشت، اما مهم‌ترین حاشیه اش درگیری بازیکنان استقلال در فرودگاه مهرآباد تهران با هواداران منتسب به این باشگاه بود. اما در جریان این بازی هم حواشی بسیاری به وجود آمد.

اولین حاشیه حضور هزار نفری هواداران تیم استقلال در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد بود که با واکنش عوامل تیم تراکتور سازی تبریز مواجه شد. این درحالی است که ورود تماشاگران به ورزشگاه به دلیل بیماری کرونا ممنوع است.

اما در کمال تعجب، مسئولان ورزشگاه ونیروی انتظامی از هواداران حاضر در ورزشگاه امام رضا (ع) خواسته بودند که در کمال سکوت و آرامش به تماشای بازی بپردازند و اگر سر و صدای زیادی را ایجاد کنند و یا به تشویق تیم خود بپردازند، از ورزشگاه اخراج می‌شوند!

پس از این حاشیه و قبل از گل اول تیم استقلال، فرهاد مجیدی وارد درگیری لفظی با ناظر بازی شد.

جنجال پسا فینال جام حذفی؛ بلوا بر سر چه بود؟
یکی دیگر از حاشیه‌های مهم این دیدار، درگیری لفظی و فیزیکی "ساکت الهامی" سرمربی تراکتورسازی با داور بازی بود. در دقیقه ۶۴ بازی و پس از موقعیت خطرناک استقلال، ساکت الهامی به شدت به داور اعتراض کرد. او در حین اعتراض وارد درگیری فیزیکی با یکی از اعضای کادر فنی هم شد. پس از این اعتراض و غائله، داور به سرمربی تراکتورسازی کارت قرمز نشان داد تا الهامی خارج زمین بازی را دنبال کند. اما او که این تصمیم داور را قبول نداشت، وارد درگیری لفظی و فیزیکی با موعود بنیادی فر، داور بازی و امیرحسین روشنک مسئول برگزاری مسابقات جام حذفی شد.
جنجال پسا فینال جام حذفی؛ بلوا بر سر چه بود؟

خداحافظی فرهاد مجیدی از استقلال

فرهاد مجیدی پس از باخت مقابل تیم تراکتورسازی تبریزو پیش از ترک فرودگاه، شاگردانش را به خط کرد و با تمام بازیکنانش خدافظی کرد تا به نوعی نشان دهد که دیدار با تراکتور، آخرین حضور او بر روی نیمکت آبی پوشان بوده است. البته او پیش از این گفته بود تحت هر شرایطی بعد از بازی با تراکتور از سمت خود کنار می‌رفت و خود باشگاه نیز دیگر علاقه‌ای به ادامه همکاری نداشت.

بدین ترتیب همکاری استقلال و فرهاد مجیدی به اتمام رسید تا دومین مقطع حضور شماره هفت سابق آبی‌ها در قامت سرمربی با این تیم به نقطه پایان برسد.

فرهاد در اولین مقطع حضورش از هفته بیست و هشتم لیگ هجدهم زمام کار را به دست گرفت و در پنج بازی لیگ و لیگ قهرمانان آسیا به سه برد و ۲ تساوی دست پیدا کرد و سپس جای خود را به استراماچونیِ ایتالیایی داد، او، اما دومین بار در اواسط لیگ نوزدهم و از مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا روی کار آمد و طی ۲۱ بازی به ۱۰ برد، هفت تساوی و چهار شکست دست پیدا کرد، میانگین پیروزی فرهاد در این دوره ۴۷ درصد و معدل باختش تنها ۱۹ درصد بود.

در مجموع، فرهاد مجیدی تا به حال ۲۶ بار روی نیمکت استقلال نشسته که ماحصل آن ۱۳ برد، ۹ تساوی و چهار شکست بود، یعنی او به ۵۰ درصد برد دست پیدا کرد و در ۱۵ درصد مسابقات نتیجه را واگذار کرد.

فرهاد بعد از ۱۱ بازی بدون باخت سرانجام در برابر تراکتور شکست خورد تا دومین باختش در دوران پساکرونا به دست بیاید. او پیش از کرونا هم ۲ باخت را مقابل الاهلی عربستان و گل‌گهر سیرجان تحمل کرده بود و جالب است که همگی این باخت‌ها با فاصله یک گل رقم خورد.

مجیدی قول داده بود که استقلال به سهمیه آسیا برسد؛ فاتح جام حذفی شود و در لیگ قهرمانان آسیا به دور دوم صعود کند. قول اول او در لیگ برتر محقق شد، اما قول دومش در آخرین گام به در بسته خورد و عمر مربیگری او به برآورده کردن یا شکست خوردن در قول سوم نرسید.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید