قیمت احتمالی واکسن کرونا

قیمت احتمالی واکسن کرونا

یک واکسن خوب باید کارآمد، ایمن، مقرون به صرفه باشد و به سرعت تولید شود و بتواند مجوز بازار اتحادیه اروپا را کسب کند.

کد خبر : ۸۴۲۸۸
بازدید : ۶۶۴۲
قیمت احتمالی واکسن کرونا
اعضای کمیته محیط زیست، بهداشت عمومی و ایمنی مواد غذایی پارلمان اروپا دوشنبه ۷ سپتامبر با ساندرا گالینا، معاون مدیرکل بهداشت و ایمنی غذایی در کمیسیون اروپا درباره سیاست‌های تولید و توزیع واکسن کرونا در اتحادیه اروپا و وضعیت قرارداد‌های پیش خرید این واکسن به بحث و تبادل نظر پرداختند و حتی قیمت پیشنهادی برای واکسن احتمالی کرونا برای دسترسی کشور‌های کم درآمدتر در این دیدار اعلام شد.

گالینا در این دیدار تاکید کرد که واکسن احتمالی برای بیماری کووید-۱۹ باید در دسترس همه از جمله کشور‌های کم درآمد نیز قرار گیرد.
وی حتی تصریح کرد که قیمت این واکسن باید بین پنج تا ۱۵ یورو باشد: «نمی‌توانیم از حد خاصی عبور کنیم چراکه مقرون به صرفه نیست. بگذارید خیلی واضح بگویم، باید قیمت حتی مناسب برای کشور‌های عضوی باشد که ممکن است پول زیادی نداشته باشند.»

واکسن چه زمانی در اروپا توزیع می‌شود؟
ساندرا گالینا به اعضای این کمیته از پارلمان اروپا گفت که نخستین دوز‌ها واکسن احتمالی کرونا می‌تواند تا ماه دسامبر در دسترس کشور‌های عضو اتحادیه اروپا قرار گیرد. وی همچنین با اشاره به اینکه واکسیناسیون وسیع‌تر در ابتدای سال ۲۰۲۱ انجام می‌شود گفت: «دوز‌های واکسن طبق جمعیت هر کشور در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا توزیع می‌شود.»

وی افزود که یک واکسن خوب باید کارآمد، ایمن، مقرون به صرفه باشد و به سرعت تولید شود و بتواند مجوز بازار اتحادیه اروپا را کسب کند. وی همچنین تاکید کرد که اتحادیه اروپا کاملا متعهد به یک رویکرد جهانی در توزیع واکسن است تا واکسن احتمالی در دسترس همگان از جمله کشور‌های کم درآمد قرار گیرد.

این مقام کمیسیون اروپا همچنین در پاسخ به سوال برخی از اعضای پارلمان اروپا مبنی بر مسئولیت شرکت‌های پزشکی تولید کننده واکسن گفت که مذاکره با شرکت‌ها دشوار بوده است، اما شرکت‌هایی که واکسن کووید-۱۹ را تولید می‌کنند طبق قوانین مسئول خواهند بود و اگر مشکلی پیش بیاید می‌توان آن‌ها را دادگاهی کرد.
منبع: یورو نیوز
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید