۵ عادت افراد خوش‌شانس

۵ عادت افراد خوش‌شانس

در بازی مار و پله شما وقتی به پایان بازی می‌رسید که به انداختن تاس ادامه دهید. مار‌ها بخشی از بازی هستند و یک نردبان همیشه در یک گوشه بازی هست. مدام ترسیدن از رویداد‌های منفی مانع از دستیابی به آن شانس بزرگ زندگی می‌شود.

کد خبر : ۸۴۳۳۶
بازدید : ۱۷۵۵۴
۵ عادت افراد خوش‌شانس
فرادید | من به شانس اعتقاد دارم. اما علاوه بر آن به سخت‌کوشی، نمایش دادن و استثنایی بودن هم معتقدم. اما اگر همه ورودی‌ها درست باشد، فقط بخش کوچکی از جادو را می‌توان به شانس نسبت داد. اسمش را هر چه می‌خواهید بگذارید، سرنوشت، حسن تصادف یا شانس. به شانس باور داشتن به این معنی است که شما گمان می‌کنید چیزی در زندگی‌تان وجود دارد که شما روی آن کنترلی ندارید. این می‌تواند قدرتبخش و رهایی‌بخش باشد و حس یک بازی را به شما بدهد.

به گزارش فرادید؛ به‌نظر می‌رسد بعضی آدم‌ها همیشه خوش‌شانس هستند. همین حالا هم می‌توانید این آدم‌ها را در ذهنتان تجسم کنید. اگر از آن‌ها بپرسید، آن‌ها علت خوش‌شانسی‌شان را تصمیم‌گیری درست اعلام می‌کنند یا عبارتی از ساموئل گلد‌وین که گفته بود: «هرچه سخت‌تر کار می‌کنم، خوش‌شانس‌تر می‌شوم» را برایتان قرائت می‌کنند. اما واقعیت این است که خوش‌شانس بودن یک سیستم است که هر کسی می‌تواند آن را به خدمت بگیرد و به واسطه آن مدام پاداش به دست آورد.»

۵ عادت افراد خوش‌شانس را بشناسید و سعی کنید آن‌ها را تمرین کنید:

هدفمند باشید

افرادی که ما تصور می‌کنیم خوش‌شانس هستند کسانی هستند که خودشان را بیشتر در معرض شانس قرار می‌دهند. آن‌ها آسایش را در تلاطم پیدا می‌کنند. این یعنی آن‌ها فرصت‌های بیشتری به دست می‌آورند. البته که آن‌ها خیلی مواقع هم بازنده می‌شوند. اما آن‌ها تمرین می‌کنند که خطرپذیری را در خودشان تقویت کنند. در طول زمان آن‌ها یاد می‌گیرند انتخاب‌های ارزشمندتری داشته باشند و روزگار نیز به نفع آن عمل می‌کند.

افراد خوش‌شانس کسانی هستند که همین حالا هم جایی که می‌خواهند شانس آن‌ها را با خودش ببرد، در ذهنشان تصور می‌کنند. آن‌ها می‌دانند اگر برنامه‌هایشان به ثمر بنشیند چقدر خوب خواهد شد و خودشان را در آن مقطع تصور می‌کنند. افراد خوش‌شانس از عقب‌نشینی نمی‌ترسند. در بازی مار و پله شما وقتی به پایان بازی می‌رسید که به انداختن تاس ادامه دهید. مار‌ها بخشی از بازی هستند و یک نردبان همیشه در یک گوشه بازی هست. مدام ترسیدن از رویداد‌های منفی مانع از دستیابی به آن شانس بزرگ زندگی می‌شود.

در حق دیگران نیکی کنید

خوش‌شانس‌ترین آدم‌هایی که من می‌شناسم تاجر یا شرط‌بند‌های حرفه‌ای نیستند. آن‌ها دوست دارند در زندگی و کار موفقیت کسب کنند و این را برای دیگران هم می‌خواهند. آن‌ها ذهنیت فراوانی دارند و با این ذهنیت کار می‌کنند. آن‌ها دانش، ثروت و فرصت‌های خودشان را به اشتراک می‌گذارند. آن‌ها به دیگران کمک می‌کنند، دیگران را هدایت می‌کنند و در مسیری که دیگران در حال پیمودنش هستند نقش مربی را ایفا می‌کنند.
این‌ها باعث می‌شود که بتوانند با مردمی که همین حالا هم خوش‌شانس هستند پیوند‌های قوی برقرار کنند. نیکی کردن به مردم نیکی را به شما باز می‌گرداند و درست مثل این است که کارمای خودتان را خلق کنید.

مادر یکی که می‌شناسمش همیشه به او می‌گفت: «یک تابلوی امتیاز بزرگ در آسمان است.» او همیشه خبر‌های خوبی که برایش اتفاق می‌افتاد را به کار‌های خوبی که برای بقیه انجام داده بود، نسبت می‌داد. او هرگز نامهربان و انتقام‌جو نبود. فکر کنید چه می‌شد اگر واقعاً یک تابلوی بزرگ امتیاز در آسمان بود؟ چه می‌شد اگر به همان اندازه‌ای که برای دیگران کار خیر انجام می‌دادید دیگران در حق شما کار خیر انجام دهند؟ آدم‌های خوش‌شانس می‌دادند که حقیقتی در پسِ این جملات نهفته است.

شکرگزار باشید

آدم‌های خوش‌شانس نگرش قدرشناسانه دارند. آن‌ها مرتباً چیز‌هایی که از داشتن و نداشتن‌شان شکرگزار هستند را فهرست می‌کنند. آن‌ها یاد گرفته‌اند متوجه لحظات خوش‌شانسی در زندگی باشند و کم‌کم باور کرده‌اند که خوش‌شانسی هر جایی که می‌روند، همراهی‌شان می‌کند. آن‌ها بابت هر لطفی تشکر می‌کنند. آن‌ها هرگز مهربانی را فراموش نمی‌کنند. این سپاس‌گزاری به این معنی است که دیگران از کمک کردن به آن‌ها لذت می‌برند و در‌ها همیشه به روی آن‌ها باز است. رضایت آن‌ها مسری و الهام‌بخش است.

به هدف متمرکز بماند

آدم‌های خوش‌شانس درگیر جزئیات ناچیز و نامربوط و مسائل کوچک نیستند. آن‌ها زمان و انرژی خودشان را صرف مسائل نامربوط نمی‌کنند، چون می‌دانند که قرار است با صرف وقت و انرژی به چیز‌های بهتری دست پیدا کنند. آن‌ها تشخیص می‌دهند که به موقعیت مطلوب بسیار نزدیک شده‌اند و با دیدی تونلی به هدف خود می‌نگرند. آن‌ها به سرعت می‌توانند چشم‌انداز خود را تغییر دهند و یک منظره بهتر و مطلوب‌تر را انتخاب کنند.

شایعه و غیبت آن‌ها را نگران نمی‌کند. آن‌ها می‌پرسند: «این واقعاً یعنی چه؟» و اجازه نمی‌دهند باور‌های محدود آن‌ها را سست کند. توانایی آن‌ها در تعیین چشم‌انداز درست به این معنی است که گفتگو‌ها و مناظر آن‌ها از منفی‌بافی و غم خالی است و بر اساس تصویری بزرگتر گمانه‌زنی می‌کنند.

شبکه‌سازی کنید

آدم‌های خوش‌شانس دیگران را جذب می‌کنند. تقریباً این‌طور به نظر می‌رسد که اگر ما در اطراف آدم‌های خوش‌شانس باشیم، خوش‌شانس آن‌ها به ما می‌ماسد. شاید فکر می‌کنیم می‌توانیم چیز‌های جدید یاد بگیریم. حقیقت است که هر فرد خوش‌شانسی که می‌شناسم به‌طور مرتب با شبکه دوستانش صحبت می‌کند و خودش را به روز می‌کند.

آدم‌های خوش‌شانس به دنبال آدم‌های جدید هستند که بتوانند از آن‌ها یاد بگیرند و روابط‌شان را بهبود ببخشند. آدم‌های خوش‌شانس می‌توانند شما را به آدم‌های مفید معرفی می‌کنند. آن‌ها همیشه یک راه‌حلی برای حل مشکل شما دارند.

خوش‌شانس بودن یک ذهنیت و یک روش زندگی است. خوش‌شانس شدن برای هر فردی که به آن اعتقاد دارد، ممکن است. مثل یک آدم خوش‌شانس رفتار کنید تا برایتان اتفاق بیفتد.

منبع: The Forbes
نویسنده: Jodie Cook
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید