نوزادان، کرونا را منتقل می‌کنند؟!

نوزادان، کرونا را منتقل می‌کنند؟!

بعد از شیوع کرونا در سه مرکز مراقبت از کودکان، مشخص شد که کودکان و نوزادانی که هشت ماه هم بیش‌تر ندارند، کووید-۱۹ را به بزرگسالان انتقال می‌دهند.

کد خبر : ۸۴۴۴۱
بازدید : ۹۴۷۵
نوزادان، کرونا را منتقل می‌کنند؟!
به گزارش مرکز واپایش (کنترل) و پیشگیری بیماری‌ها در ایالات متحده، بعد از شیوع کرونا در سه مرکز مراقبت از کودکان، مشخص شد که کودکان و نوزادانی که هشت ماه هم بیش‌تر ندارند، کووید-۱۹ را به بزرگسالان انتقال می‌دهند.

این یافته‌ها در حالی منتشر می‌شوند که مدارس و کودکستان‌های هر چه بیشتر بازگشایی می‌شوند و حالت حضوری پیدا می‌کنند و مرکز پیشگیری بیماری‌ها به تحقیق در مورد دستورالعمل مهار گسترش کرونا ادامه می‌دهد.

در این تحقیق جدید که در ساعات پایانی جمعه انتشار یافت، شیوع کرونا در سه مرکز مراقبت کودکان را در فاصله ۱ آوریل تا ۱۰ ژوییه بررسی کرده‌اند. این مراکز در سالت‌لیک سیتی ایالت یوتا قرار دارند و از ۸۳ کودک مراقبت می‌کردند.

مشخص شد که دوازده کودک زیر ۱۰ سال که احتمالاً در کودکستان به کرونا مبتلا شده‌اند، با آن که هیچ علامت یا نشانه‌ای از بیماری نداشتند، بعد از برگشتن به خانه والدین یا خواهر و برادران‌شان را مبتلا کرده‌اند.

به گفته محققان و بر اساس بررسی‌های قبلی، کودکان بالای ۱۲ سال می‌توانند ویروس را در مدرسه پخش کنند. اما این بررسی جدید، شواهد روشن‌تری به دست می‌دهد که کودکان کوچک‌تری که به شدت هم بیمار نشده‌اند، نیز می‌توانند کرونا را انتقال دهند. کودکانی هم علایم ملایمی از بیماری داشتند. در یک مورد کودک هشت ماهه‌ای بیماری را به والدین خود انتقال داد و یکی از آن‌ها در بیمارستان بستری شد.

طبق شواهد مستند مربوط به ۱۲ تن از این کودکان، آنان ویروس را دست‌کم به ۱۲ نفر دیگر از ۴۶ نفر افراد در تماس با خودشان در خارج از مرکز مراقبت کودکان، مثل والدین، خواهر و برادران و سایر اقوام، انتقال دادند. در گزارش مرکز واپایش و پیشگیری بیماری‌ها آمده است: «شدت ابتلا به کووید-۱۹ در کودکان کمتر از بزرگسالان است، اما کودکان همچنان در انتقال آن نقش دارند.»

"کودکان مبتلا در این سه مرکز علائی خفیفی داشتند یا علایمی نداشتند. از هر سه کودک فاقد علایم، احتمال دارد دو کودک کرونا را به والدین خود و معلمان خود انتقال داده باشند.» در این گزارش توصیه شده است که برای کاهش انتقال کرونا، آزمایش‌ها افزایش یابد، تماس‌ها ردگیری شود، و رعایت بهداشت دست‌ها تقویت شود.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید