بررسی دستگاه های شیرینگ پک + معرفی دستگاه شرینگ کابینی برای قنادی ها

بررسی دستگاه های شیرینگ پک + معرفی دستگاه شرینگ کابینی برای قنادی ها

یکی از راه‌های مقرون به صرفه، استفاده از دستگاه شیرینگ پک برای بسته بندی محصولات است. دستگاه شرینک یا شرینگ پک در چهار نوع شیرینگ تمام اتوماتیک، نیمه اتومات، کابینی و پلی‌اتیلن موجود هستند.

کد خبر : ۸۴۵۶۰
بازدید : ۲۰۱۸

کسب و کارهای متفاوت برای جلب توجه مشتری و ایجاد نیاز برای خرید محصول، نیاز به بسته بندی های جذاب دارند. یکی از راه‌های مقرون به صرفه، استفاده از دستگاه شیرینگ پک برای بسته بندی محصولات است. دستگاه شرینک یا شرینگ پک در چهار نوع شیرینگ تمام اتوماتیک، نیمه اتومات، کابینی و پلی‌اتیلن موجود هستند.

در این مقاله ویژگی‌های دستگاه های شیرینگ کابینی را توضیح می‌دهیم. این نوع دستگاه‌ها با ویژگی‌های متفاوتی که دارند برای طیف گسترده‌ای از کسب و کارها مناسب هستند. یکی از کسب و کارهایی که این دستگاه ها استفاده مناسبی در آن دارد، قنادی ها هستند. محصولات خوراکی موجود در قنادی ها و کافی‌شاپ‌ها در صورتی که بسته بندی مناسبی نداشته باشند، به سرعت خراب یا کهنه می‌شوند. به عنوان یک مدیر کسب و کار قنادی، کافی‌شاپ یا فروشگاه‌هایی که با محصولات کیک و شیرینی و نان در ارتباط هستید، استفاده از دستگاه‌های شیرینگ پک می‌تواند کیفیت محصولات شما را تا زمانی طولانی‌تر حفظ کند و به برند شما هر چه بیشتر اعتبار ببخشد.

امروزه بسته بندی محصول به اندازه کیفیت محصول دارای اهمیت است. هر دو، بال‌های فروش یک محصول هستند. یکی بدون دیگری ناقص است و فروش مناسبی ندارد. شیرینگ پک یکی از انواع بسته بندی است که امروزه کاربرد بسیاری در صنعت بسته بندی دارد. چرا که در عین کیفیت بالا می‌تواند به زیبایی بسته و فروش محصول کمک کند.

شیرینگ پک چیست؟

شرینک به معنای کشیده شدن است. شیرینگ پک نوعی بسته بندی است که فرایند آن بر اساس گرما شکل گرفته است. به این شکل که دستگاه های شرینک پک با استفاده از فیلم های شیرینگ و عملیات گرمادهی به فیلم، لایه محافظی به دور محصول می‌کشند.

ویژگی‌های شیرینگ پک

1- این نوع بسته بندی به نسبت انواع دیگر بسته بندی هزینه پایین‌تری دارد.

2- این نوع بسته بندی به خوبی از محصول در برابر رطوبت محفاظت کرده و ریسک باز شدن جعبه محصول را در فرایند حمل و نقل و انبارداری کم می‌کند. این کار می‌تواند تا حد قابل توجهی درصد خراب شدن کالا و مرجوعی را پایین بیاورد و از هزینه‌های احتمالی زیادی پیشگیری کند.

به عنوان صاحب کسب و کار مرتبط با محصولات کیک و شیرینی و نان، می‌توانید با اختصاص دادن هزینه ناچیزی برای بسته بندی، از بیات شدن محصولات واحد تولیدی خود جلوگیری کرده و در بسیاری از هزینه‌های پیش رو صرفه‌جویی کنید.

دستگاه های شرینگ

دستگاه شیرینگ یا شرینگ پک در چهار نوع تمام شیرینگ اتوماتیک، نیمه اتومات، کابینی و پلی‌اتیلن موجود هستند. بسته به نوع کارگاه و کارخانه و مقدار تولید خود می‌توانید یکی از انواع این دستگاه‌ها را انتخاب کنید.

در ادامه ویژگی‌های دستگاه‌های شیرینگ پک کابینی را بررسی می‌کنیم.

بررسی دستگاه های شرینگ پک کابینی

در این نوع دستگاه ها، اپراتور کالا را درون فیلم شرینگ گذاشته و داخل دستگاه قرار می‌دهد. با بستن کابین، لبه‌های فیلم شرینک دوخت می‌شود و با فرایند گرمادهی، فیلم دورتادور محصول را پوشش می‌دهد. فیلم اضافه راحت از دور محصول جدا می‌شود و اپراتور می‌تواند در کابین را باز کند. همین روند در مورد محصولات دیگر هم انجام می‌شود. در دستگاه‌های کابینی، تعداد محصولات شرینک شده با سرعت عملکرد اپراتور دستگاه ارتباط مستقیم دارد.

این دسته از دستگاه های شیرینگ پک نادی پک در سه مدل تولید می‌شود:

شیرینگ کابینی NPS80

محصولاتی با حداکثر ارتفاع 200 میلی‌متر را در کابین دستگاه جای می‌گیرد و حداکثر رول آن دارای 500 میلی‌متر عرض است. این دستگاه می‌تواند در هر ساعت بین 300 تا 450 محصول را بسته بندی شیرینگ کند. برای رسیدن به حداکثر تولید این دستگاه لازم است اپراتور دستگاه بتواند سرعت خود را افزایش دهد و پا به پای دستگاه فعالیت کند.

ابعاد فریم دوخت این دستگاه 360 در 540 میلی‌متر و ابعاد خود دستگاه 740 در 1140 در 1260 میلی‌متر است.

این دستگاه با توان مصرفی 3 تا 3.5 کیلو وات و ولتاژ 220 تا 240 و 50 تا 60 هرتز فعالیت می‌کند. قابلیت جابجایی شرینک کابینی NPS80 با وزن 127 کیلوگرم آسان است و راحت نظافت می‌شود.

بررسی دستگاه های شیرینگ پک + معرفی دستگاه شرینگ کابینی برای قنادی ها

ویژگی‌های دستگاه:

- دارای سیستم دوخت سرامیکی

- بدنه مقاوم (رنگ الکترواستاتیک و ضدضربه)

- سیستم برقی قوی

- عملکرد همزمان دوخت و شیرینگ

- مصرف کم با استفاده از برق تک فاز

- سیستم بسته نگه داشتن اتوماتیک در کابین دستگاه با استفاده از مگنت

- بدون نیاز به اپراتور متخصص

- سيستم تابلوي ديجيتال

- داراي 6 برنامه كاري با حافظه

- دارای سیستم پرفراژ جهت افزایش کیفیت بسته بندی کالا

- دارای قابلیت تنظیم ارتفاع متناسب با محصول

- توانایی استفاده از فیلم‌های پی وی سی و پلی اولیفین شرینگ

- دارای دفترچه و CD راهنما

مناسب برای:

- انواع محصولات از جمله مواد غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی و ...

  • کارگاه ها، فروشگاه های شهری مانند رستوران ها، قنادی ها، فروشندگان سوغات، صحافی ها و ...

شیرینگ کابینی NP70

این دستگاه کابین بزرگتری دارد. محصولاتی با حداکثر ارتفاع 300 میلی‌متر را در کابین دستگاه جای می‌گیرد و حداکثر رول آن دارای 700 میلی‌متر عرض است. این به معنای افزایش 10 سانتی‌متری ارتفاع و افزایش 20 سانتی‌متری رول دستگاه به نسبت دستگاه NPS80 است.

در صورتی که تعداد تولید و بسته بندی محصولات شما پایین تر از 300 عدد در ساعت است می‌توانید از این دستگاه استفاده کنید. این دستگاه می‌تواند در هر ساعت بین 200 تا 250 محصول را بسته بندی شرینک کند. واحدهای تولیدی نان و شیرینی که محصولات خود را روزانه در تیراژ بالا به فروشگاه‌ها و نان‌پزی‌ها می‌رسانند می‌توانند از این دستگاه به علت سرعت تولید بالاتر استفاده کنند.

ابعاد فریم دوخت و خود دستگاه نیز از دستگاه NPS80 بزرگ‌تر است؛ ابعاد فریم 600 در 800 میلی‌متر و ابعاد خود دستگاه 910 در 1140 در 1820 میلی‌متر است.

توان مصرفی دستگاه چیزی بین 4 تا 4.5 کیلو وات است و با ولتاژ 220 تا 240 و 50 تا 60 هرتز فعالیت می‌کند. با افزایش ابعاد، خواه نا خواه با افزایش وزن دستگاه روبرو هستیم. شیرینگ کابینی NP70 153 کیلوگرم وزن دارد اما با چرخ‌های رول که زیر آن تعبیه شده آسان جابجا می‌شود.

بررسی دستگاه های شیرینگ پک + معرفی دستگاه شرینگ کابینی برای قنادی ها

مناسب برای:

- بسته بندی انواع محصولات از جمله مواد غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی و ...

- انواع محصولات بدون محدودیت ابعاد از جمله محصولات پلاستیکی، دارویی، کارگاه های شیرینی پزی، کارتن سازی، تابلو و قاب سازی، قطعات خودرو و ...

شیرینگ کابینی R80

ابعاد کابین این دستگاه با ابعاد دستگاه NPS80 یکسان است. محصولاتی با حداکثر ارتفاع 200 میلی‌متر در کابین دستگاه جای می‌گیرد و حداکثر رول آن دارای 500 میلی‌متر عرض است.

از نظر سرعت بسته بندی، این دستگاه، در بین سرعت دستگاه NPS80 و NP70 قرار دارد و از این جهت پرچم‌دار رده میانی است. این دستگاه می‌تواند در هر ساعت بین 250 تا 300 محصول را بسته بندی شرینک کند.

این دستگاه با توان مصرفی 2.5 تا 3 کیلو وات و ولتاژ 220 تا 230 و 50 تا 60 هرتز فعالیت می‌کند. شیرینگ کابینی R80 با وزن 125 کیلوگرم قابلیت جابجایی آسانی دارد و به راحتی نظافت می‌شود.

بررسی دستگاه های شیرینگ پک + معرفی دستگاه شرینگ کابینی برای قنادی ها

مناسب برای:

- بسته بندی انواع محصولات

- فروشگاه های شهری مانند رستوران ها، قنادی ها، فروشندگان سوغات، صحافی ها و ...

استفاده از شیرینگ کابینی در قنادی ها

قنادی ها یکی از کسب و کارهایی هستند که محصولاتشان به راحتی در معرض خرابی قرار می‌گیرد. با توجه به جنس محصولات خوراکی موجود در قنادی‌ها از شکلات‌ها و آب‌نبات‌ها گرفته تا شیرینی و نان می‌توان حساسیت کیفیت بسته بندی را به خوبی درک کرد. بسیاری از مواد خوراکی این نوع کسب وکار در صورتی که بدون محافظ باشد یا محافظ مناسبی نداشته باشد، به سادگی در دسترس حشرات به خصوص مورچه‌ها قرار می‌گیرد.

بسیاری از قنادی‌ها شیرینی خشک تولیدی خود را به صورت بسته بندی به فروش می‌رسانند. برای حفظ کیفیت این بسته‌ها می‌توان از دستگاه‌های شیرینگ کابینی استفاده کرد. فیلم‌های پی وی سی شیرینگ برای تماس داشتن با جعبه محصول و فیلم‌های پلی اولیفین برای تماس داشتن با محصولات خوراکی مورد تایید هستند. همانطور که اشاره شد، دستگاه شیرینگ کابینی NPS80 توانایی استفاده از هر دو نوع این فیلم ها را دارد. با داشتن چنین دستگاهی می‌توانید هم جعبه‌های محصولات مختلف و هم محصولات خوراکی متفاوت را شرینک پک کنید.

سخن پایانی

قنادی ها با توجه به نوع محصولات خوراکی موجود، می‌توانند از یکی از دو نوع فیلم پی وی سی یا پلی اولیفین استفاده کنند. فیلم پی وی سی برای بسته بندی جعبه محصولات و فیلم پلی اولیفین شرینک برای تماس مستقیم با محصولات غذایی مورد تایید مراجع مرتبط است. با توجه به میزان تولید و نوع محصولاتی که قصد بسته بندی دارید، می‌توانید یکی از انواع دستگاه های شیرینگ پک کابینی را تهیه کنید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید