یازده کشوری که میزان ابتلا به کرونا در آن‌ها صفر است

یازده کشوری که میزان ابتلا به کرونا در آن‌ها صفر است

از سوی دیگر برخی کارشناسان نیز معتقدند که احتمال دارد ویروس کرونا به این کشور‌ها رسیده باشد، اما مسئولان حکومتی شمار مبتلایان را یا ثبت نکرده‌اند و یا از اعلام آن خودداری می‌کنند. یکی از این کشور‌ها کره‌شمالی است.

کد خبر : ۸۴۶۳۷
بازدید : ۱۰۴۸
یازده کشوری که میزان ابتلا به کرونا در آن‌ها صفر است
آیا در حال حاضر کشوری در جهان وجود دارد که از بیماری همه‌گیری کووید-۱۹ در امان مانده باشد و گزارشی از ابتلا به ویروس جدید کرونا در آن اعلام نشده باشد؟ طبق اطلاعات رسمی سازمان جهانی بهداشت و مرکز پیشگیری و کنترل بیماری اروپا، پاسخ به این سوال مثبت است. یازده کشور در جهان وجود دارند که داده‌ای را درباره ویروس کرونا ارائه نکرده‌اند یا شمار ابتلا را صفر عنوان کرده‌اند.

هشت ماه پس از اعلام نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در کشور چین، تاکنون بیش از ۲۹ میلیون نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و از این تعداد نزدیک به یک میلیون نفر نیز جان باخته‌اند.

با این حال، طبق گفته برخی دولت‌ها، ویروس کرونا هنوز از مرز‌های کشورشان عبور نکرده است. طبق داده‌های اعلام شده، این کشور‌ها اکثرا جزیره هستند و تقریبا همه در دورترین نقاط اقیانوس آرام قرار دارند و یا حمل و نقل هوایی یا دریایی به آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

از سوی دیگر برخی کارشناسان نیز معتقدند که احتمال دارد ویروس کرونا به این کشور‌ها رسیده باشد، اما مسئولان حکومتی شمار مبتلایان را یا ثبت نکرده‌اند و یا از اعلام آن خودداری می‌کنند. یکی از این کشور‌ها کره‌شمالی است.

اما یازده کشوری که درباره ابتلا به کووید-۱۹ هیچ داده‌ای وجود ندارد یا شمار ابتلا صفر گزارش شده است کدامند؟

جمهوری کیریباتی یا کیریباس
این مجمع الجزایر واقع در اقیانوس آرام با مساحت ۸۱۱ کیلومتر مربع است که بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. اما یک سوم از ۳۱ جزیره آن خالی از سکنه است.

جزایر مارشال
حدود ۷۰ هزار نفر در این کشور ۱۸۱ کیلومتر مربعی واقع در وسط اقیانوس آرام زندگی می‌کنند.

نائورو
این کشور نزدیک به جزایر مارشال در شمال شرقی پاپوآ گینه نو قرار دارد. این جزیره ۱۰ هزار جمعیت دارد و مساحت آن فقط ۲۱ کیلومتر مربع است. این کشور کوچکترین جمهوری مستقل در جهان محسوب می‌شود.

میکرونزی
بیش از ۱۰۰ هزار نفر در این کشور مجمع الجزایری در قاره اقیانوسیه زندگی می‌کنند. مساحت این کشور ۷۰۲ کیلومتر مربع است.

جمهوری پالائو
مجمع الجزایر کوچکی است که ۲۱ هزار نفر جمعیت دارد که در بیش از ۲۵۰ جزیره زندگی می‌کنند. این کشور در ۳۲۰۰ کیلومتری جنوب توکیو قرار دارد.

جمهوری مستقل ساموآ
ساموآ، یکی از کشور‌های مشترک المنافع بریتانیا و همسایگانش استرالیا و نیوزیلند است. کشوری جزیره‌ای با ثبات سیاسی که به‌عنوان قدیمی‌ترین دموکراسی در منطقه شناخته می‌شود. این کشور نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر سکنه دارد.

جزایر سلیمان
مجمع الجزایر واقع در اقیانوس هند در جنوب هند است که مساحت آن ۲۸ هزار و ۴۵۰ کیلومتر مربع است و کمی بیش از نیم میلیون نفر جمعیت دارد. این کشور همچنین عضوی از کشور‌های مشترک المنافع است و رئیس دولت آن ملکه الیزابت است.

پادشاهی تونگا
این کشور مجموعه‌ای از ۱۷۰ جزیره است که در اقیانوس آرام قرار دارد. حکومت آن پادشاهی مشروطه است و بیش از ۱۰۰ هزار سکنه دارد.

جمهوری وانواتو
این کشور واقع در قاره اقیانوسیه در شرق استرالیا قرار دارد. مساحت آن ۱۲ هزار متر مربع است و بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. وانوآتو از سال ۱۸۸۷ به وسیله بریتانیا و فرانسه به‌طور مشترک اداره می‌شد. اما در سال ۱۹۸۰ از بریتانیا و فرانسه اعلام استقلال کرد.

کره شمالی
کره‌شمالی شناخته شده‌ترین کشور در این فهرست است. پیونگ‌یانگ تاکنون موردی قطعی از ابتلا به ویروس کرونا در کره شمالی را تایید نکرده است و تنها در ماه ژوئیه خبرگزاری رسمی این کشور نخستین مورد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در این کشور را اعلام کرده بود که هیچ گاه تایید نشد.
با این حال این کشور در رسانه‌های خود به طور مرتب از اقدام‌های مسئولان کره‌شمالی در مبارزه با ویروس کرونا اطلاع رسانی می‌کنند به طوریکه کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی ژوئیه گذشته در جریان نشست دفتر سیاسی حزب حاکم اعلام کرد که این کشور موفق شده است از شیوع ویروس کرونا بطور کامل جلوگیری کند.
ترکمنستان
ترکمنستان نیز از جمله کشور‌هایی است که هیچ داده‌ای از ابتلا به ویروس کرونا در آن دیده نمی‌شود، اما این آمار نیز مورد تردید است چرا که این کشور از سوی کشور‌هایی مانند قزاقستان احاطه شده است که موارد بالایی از ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده‌است.
منبع: یورو نیوز
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید