یادآوری خاطرات شیرین با عینک هوشمند

یادآوری خاطرات شیرین با عینک هوشمند

با این حال، پروژه Aria هنوز برای استفاده مشتریان طراحی نشده است. عینک واقعیت افزوده کنونی فعلا یک دستگاه تحقیقاتی است که فیس‌بوک از آن برای بررسی خطا‌های عینک‌های واقعیت افزوده واقعی استفاده خواهد کرد.

کد خبر : ۸۴۷۵۰
بازدید : ۸۹۲۳
یادآوری خاطرات شیرین با عینک هوشمند
فیس‌بوک می‌گوید این دستگاه می‌تواند در انجام کار‌های روزمره مانند یافتن کلید، گردش در شهر جدید یا «ثبت لحظه‌ها» کمک کند
فیس‌بوک، غول شبکه‌های اجتماعی، در جریان پخش زنده برنامه اوکیولس کانکت در شانزدهم سپتامبر، از فناوری جدید پروژه Aria خبر داد که به نقل از وبلاگ این شرکت، «یک لایه سه بعدی از اطلاعات مفید، مرتبط و معنی‌دار را به روی جهان فیزیکی کشیده و اضافه می‌کند.»

فیس‌بوک می‌گوید این دستگاه می‌تواند در انجام کار‌های روزمره مانند یافتن کلید، گردش در شهر جدید یا «ثبت لحظه‌ها» کمک کند. «تصور کنید که به دوستی زنگ می‌زنید و با آواتار (چهره شبیه‌سازی) واقعی او در پشت میز چت می‌کنید.
یک دستیار دیجیتال به اندازه کافی هوشمند را تصور کنید که می‌تواند خطرات جاده را تشخیص دهد، در خلال یک جلسه کاری آمار ارائه دهد یا حتی به شما کمک کند در یک محیط پر سر و صدا بهتر بشنوید. دنیایی را تصور کنید که این ابزار به تمام عرصه‌های زندگی روزمره وارد می‌شود و به جزیی از آن تبدیل می‌شود.»

با این حال، پروژه Aria هنوز برای استفاده مشتریان طراحی نشده است. عینک واقعیت افزوده کنونی فعلا یک دستگاه تحقیقاتی است که فیس‌بوک از آن برای بررسی خطا‌های عینک‌های واقعیت افزوده واقعی استفاده خواهد کرد.

پروژه Aria اطلاعات را در داخل لنز نمایش نخواهد داد و استفاده‌کنندگان نمی‌توانند داده‌های گرفته شده را مشاهده یا به آن‌ها گوش دهند. درعوض، این برنامه صدا و تصویر را از دیدگاه اول شخص و همچنین حرکت چشم و داده‌های موقعیت مکانی را ضبط می‌کند تا برای مشخص کردن این که واقعیت افزوده چگونه باید کار کند، به فیس‌بوک کمک کند.
به نظر می‌رسد فیس‌بوک با بیان این که «این فناوری از ماه سپتامبر، در دسترس گروه محدودی از کارمندان و پیمانکاران فیس‌بوک در ایالات متحده قرار خواهد گرفت که آموزش دیده‌اند در کجا و چه زمانی از این دستگاه استفاده کنند و هم در کجا و چه زمانی نباید!»، در واقع کسانی که این وسیله را در اختیار دارند تشویق می‌کند که در خانه، در مکان‌ها (البته در حال حاضر تعطیل)، در فیس‌بوک و در فضای عمومی از آن استفاده کنند.

البته فیس‌بوک تنها شرکتی نیست که عینک‌های هوشمند تولید می‌کند. عینک نه چندان خوشنام گوگل در سال ۲۰۱۳ تولید و با انتقاد طرفداران حریم خصوصی روبه‌رو شد. در راه‌اندازی پروژه Aria، فیس‌بوک در حال آماده‌سازی تنظیمات شفافیت اطلاعات است که در این مشخص شود دستگاه چه زمانی در حال جمع‌آوری اطلاعات و یا در حالت ضبط قرار دارد.
تمهیداتی شامل این که هنگام ضبط داده‌ها «یک نور سفید مشخص» نمایش داده شود، یک دکمه قطع صدا و همچنین این نکته که داده‌ها فقط در «دفاتر فیس‌بوک، خانه‌های شخصی استفاده‌کنندگان و فضا‌های عمومی» جمع آوری شوند، مگر این‌که این افراد از فروشگاه‌ها و مکان‌های دیگر اجازه ضبط داشته باشند.

فیس‌بوک همچنین از این فناوری برای توسعه ساختار «لایو مپس» نیز استفاده می‌کند، پروژه‌ای که به منظور استفاده از سامانه‌های ناوبری استفاده می‌شود.

فیس‌بوک می‌گوید: «عینک‌های واقعیت افزوده، جدیدترین داده‌ها را از روی نقشه سه بعدی بارگیری می‌کنند و سپس فقط باید تغییرات را شناسایی کنند - مانند نام خیابان‌های جدید یا شکل ظاهری پارکینگ جدید. آن گاه نقشه سه بعدی را با این تغییرات به‌روزرسانی کنند.»
شرکت تولیدکننده این عینک در اطلاعیه‌ای جداگانه تایید کرد که فیس‌بوک همچنین با شرکت ری‌بن برای نوع دیگری از عینک همکاری می‌کند، اما نوع دیگری که نه به عنوان یک دستگاه واقعیت افزوده طبقه‌بندی خواهد شد و نه یک صفحه نمایش یکپارچه است. محصولی که قرار است در سال ۲۰۲۱ و با قیمتی که هنوز اعلام نشده عرضه شود.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید