آیا علی دایی از فوتبال حذف شده است؟

آیا علی دایی از فوتبال حذف شده است؟

با وجود اینکه در طول یک سال گذشته مشکلاتی برای حضور علی دایی در فوتبال به وجود آمده، اما مذاکرات اخیر تیم تراکتور سازی تبریز با او نشان می‌داد که شایعه ممنوع الفعالیتی دایی احتمالا به پایان رسیده است. البته در حالی که رسانه ها در طول روز‌های اخیر اعلام کردند که دایی با تراکتورسازی به توافق رسیده و به زودی راهی شمال غرب ایران خواهد شد. اما یک روز بعد دایی به مسئولان باشگاه اعلام کرد که نمی‌تواند پیشنهاد آن‌ها را قبول کند.

کد خبر : ۸۴۷۸۴
بازدید : ۱۰۴۸
آیا علی دایی از فوتبال حذف شده است؟
فرادید | حدود ۱۷ ماه است که علی دایی هیچ فعالیتی در حوزه فوتبال ندارد، همین مسئله باعث شده تا شایعه ممنوع الفعالیتی او دهان به دهان بچرخد. ممنوعیتی که پس از برکناری او و افشاگری هایش علیه مدیرعامل سابق باشگاه سایپا مطرح شد. البته پس از اینکه استعلام علی دایی برای سرمربیگری تیم ملی از سوی وزارت ورزش رد شد، این شایعه به واقعیت نزدیک شد.

به گزارش فرادید، علی دایی پس از کنار گذاشته شدن از هدایت تیم سایپا، کنفرانسی خبری ترتیب داد و بر علیه مصطفی مدبر، مدیرعامل وقت باشگاه دست به افشاگری زد. او مدعی شد که "مدبر"، همان "سردار غفور" است و حالا اسم و فامیلی اش را تغییر داده است.

او در مورد برکناری اش که از سوی مصطفی مدبر صادر شده بود، گفت که " دیروز نامه‌ای را برایم فرستادند که به کسی دسترسی نداشتم و امروز هم که تعطیل است. فردا پیگیری می‌کنم که آیا شخصی به نام سردار درجزی دورق می‌تواند این کار را انجام بدهد یا خیر؟ "

پس از برکناری علی دایی از هدایت سایپا، بحث سرمربیگری او در تیم ملی مطرح شد، اما پس از چند روز رسانه‌ها اعلام کردند که حراست وزارت ورزش صلاحیت دایی را تایید نکرده است. اما وزارت ورزش این مسئله را انکار کرد. او نیز همان زمان در واکنش به این موضوع گفته بود که صلاحیت آن‌هایی که بردند و خوردند تایید شده، ولی صلاحیت من نه".

دایی همچنین از مسئولان فدراسیون فوتبال هم تقاضا کرده بود که صلاحیتش را از نهاد‌های رسمی پرس و جو کنند نه از عوامل پشت پرده.

علی دایی چند ماه بعد هم در یکی از مصاحبه‌های خود عنوان کرد که پس از رفتن کارلوس کی‌روش، قرار بوده سرمربی تیم ملی شود، ولی اجازه کار به او را ندادند که این صحبت‌ها این گونه تلقی شد که او ممنوع الفعالیت شده است.

البته خود دایی چند باری این مسئله را به شکل تلویحی تایید کرده است. او گفته که اگر چنین چیزی باشد اصلا تعجب نمی‌کند؛ چون خیلی‌ها از محبوبیتش ناراحت هستند.

پس از تیم ملی، تیم‌های مختلفی همچون گل‌گهر سیرجان، ذوب‌آهن، صنعت نفت و ... به او پیشنهاد همکاری داده اند و حتی مقطعی گفته شد او گزینه پرسپولیس هم هست، اما در نهایت دایی به‌عنوان سرمربی هیچ یک از این تیم‌ها انتخاب نشد که هر یک دلایل خاص خود را داشت.

اما مهم‌ترین دلیلی که رسانه‌ها و کاربران برشمردند ممنوع الفعالیتی او بود. آن‌ها می‌گویند که علی دایی به خط قرمز لیگ برتر بدل شده و در حال حاضر نمی‌تواند هدایت تیمی را برعهده بگیرد.

علی دایی که سابقه سرمربیگری در راه‌آهن، پرسپولیس، نفت تهران، صبای قم و سایپا و همچنین تیم ملی را در کارنامه دارد، در فاصله دو هفته به پایان فصل ۹۸-۹۷ از سرمربیگری نارنجی پوشان برکنار شد و از آن زمان تاکنون هدایت هیچ تیمی را برعهده نداشته است.
آیا علی دایی از فوتبال حذف شده است؟

خط قرمز علی دایی سفید شد؟

با وجود اینکه در طول یک سال گذشته مشکلاتی برای حضور علی دایی در فوتبال به وجود آمده، اما مذاکرات اخیر تیم تراکتور سازی تبریز با او نشان می‌داد که شایعه ممنوع الفعالیتی دایی احتمالا به پایان رسیده است. البته در حالی که رسانه‌ها در طول روز‌های اخیر اعلام کردند که دایی با تراکتورسازی به توافق رسیده و به زودی راهی شمال غرب ایران خواهد شد. اما یک روز بعد او به مسئولان باشگاه اعلام کرد که نمی‌تواند پیشنهاد آن‌ها را قبول کند.

البته این بار مشکل از فدراسیون و وزارت ورزش نبود و دایی علت نپذیرفتن هدایت تراکتور را مشکلات خانوادگی اعلام کرد وگفت که نمی‌تواند در تبریز حضور پیدا کند. فصل قبل هم نام علی دایی برای حضور در تراکتور مطرح شده بود، اما در نهایت این اتفاق نیفتاد، ولی در روز‌های اخیر و پس از گذشت یک سال، دوباره نام آقای گل فوتبال جهان برای سرمربیگری در این تیم به میان آمد؛ که در نهایت دایی نپذیرفت که تهران را به مقصد شمال غربی ایران ترک کند.

اکثر آن‌هایی که با فوتبال و علی دایی آشنایی دارند، می‌دانند که دایی علاوه بر فوتبال، مشغول تجارت است و به همین دلیل پیشنهاد‌های خارج از تهران را نمی‌پذیرد. اما اگر پیشنهادی از سوی تیم‌های تهرانی به او ارائه شود، بدون شک او موافقت خواهد کرد.

با این حال برخی از فعالان رسانه‌ای و کاربران شبکه‌های اجتماعی هنوز معتقدند که علی دایی ممنوع الفعالیت است. اما در مقابل برخی هم به صراحت کلامی او اشاره می‌کنند و می‌گویند که اگر ممنوعیتی در کار باشد بدون شک علی دایی آن را مطرح خواهد کرد. این دسته معتقدند که علی دایی تنها درتیم‌های تهرانی فعالیت می‌کند و دلش نمی‌خواهد تجارتش را از دست بدهد.

فعالان رسانه‌ای حوزه ورزش می‌گویند که مهم‌ترین موضوعی که جدیدا دایی را در انتخاب تیم جدیدش با تردید مواجه می‌کند، این است که حضور در عرصه مربیگری به تجارت جدیدش در حوزه فولاد ضربه نزند چراکه کسب و کارش رشد خوبی داشته و به موفقیت‌هایی در این شغل رسیده است. "

در این صورت بعید به نظر می‌رسد که علی دایی به این زودی‌ها پیشنهاد خارج از تهران را بپذیرد. چرا که دور از تهران، ادامه کار تجاری اش با چالش مواجه می‌شود. اما با این وجود علی دایی عاشق فوتبال است و تقریباً غیر ممکن است که او برای همیشه فوتبال را کنار بگذارد و به تجارت مشغول شود. چرا که در طول سال‌های اخیر دایی همزمان با فوتبال تجارتش را پیش برده است. از طرفی علی دایی، آقای گلی فوتبال ملی جهان را به دوش می‌کشد و به نوعی آبروی فوتبال ایران محسوب می‌شود. با این وجود حذف او از فوتبال غیر ممکن است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید