افشای راز قتل با هیپنوتیزم؟

افشای راز قتل با هیپنوتیزم؟

البته نتوانست تصویر واضحی از آن مرد جوان ارایه کند، اما یک سدان برنزی رنگ و ۷ شماره مجزا از هم و بدون ترتیب خاص را به یاد آورد.

کد خبر : ۸۴۹۱۸
بازدید : ۱۴۷۵
افشای راز قتل با هیپنوتیزم
مرتضی میرحسینی | سابقه استفاده از هیپنوتیزم در حل پرونده‌های جنایی به چند دهه قبل برمی‌گردد و بیشتر از هر کشور دیگری در امریکا رایج است. امروز درباره یک نمونه از آن می‌نویسم. سپتامبر ۱۹۸۳ در چنین روزی در شهر بلویو ایالت نبراسکا، جسد مثله شده پسرک ۱۳ ساله‌ای به نام دنی ابرل را که کارش پخش روزنامه بود، پیدا کردند.
از جسد طناب‌پیچ شده پسرک معلوم بود که چند بار چاقو خورده و زیر شکنجه جان داده است. جست‌وجوی اف‌بی‌آی برای کشف ماجرا و پیدا کردن قاتل هیچ نتیجه‌ای نداشت. هنوز تحقیقات اف‌بی‌آی درباره قتل ابرل ادامه داشت که جسد پسر نوجوان دیگری، این بار ۱۲ ساله به نام کریستوفر والدن در اعماق جنگلی حوالی بلویو پیدا شد.
ماموران اف‌بی‌آی در جست‌وجوی منشا طناب به جایی نرسیدند، اما سر وکله مردی پیدا شد که مدعی بود والدن را کمی پیش از گم شدن، همراه مرد جوانی دیده، اما می‌گفت: خاطراتش از آن روز محو و مبهم است. از این‌رو با پیشنهاد ماموران برای هیپنوتیزم و بررسی لایه‌های عمیق‌تر ذهنش موافقت کرد تا شاید آن صحنه و چهره مرد جوان همراه والدن را به یاد بیاورد.
البته نتوانست تصویر واضحی از آن مرد جوان ارایه کند، اما یک سدان برنزی رنگ و ۷ شماره مجزا از هم و بدون ترتیب خاص را به یاد آورد. اما بررسی بیشتر نشان داد که حداقل هزار خودرو در نبراسکا با آن مشخصات وجود دارد و اطلاعات به دست آمده از هیپنوتیزم، فعلا کمکی به حل پرونده نمی‌کند.
ماجرا ناتمام ماند تا اینکه چند ماه بعد، مدیر یکی از کودکستان‌های آن شهر مرد مشکوکی را در خیابان روبه‌روی محل کارش دید و مشخصات او و پلاک خودرویی را که سوارش بود به پلیس گزارش کرد. پیش از رسیدن پلیس‌ها، مرد مشکوک رفته بود. اما پلیس رد پلاک خودرو را زد و آخرین اطلاعات ثبت شده از آن را پیدا کرد که به یک دلال خودرو می‌رسید.
دلال گفت که خودرویی با این مشخصات، قرضی در اختیار جان ژوبرت ۲۰ ساله است. خودرو سدان برنزی بود، اما فقط ۲ شماره از پلاک آن با ۷ شماره‌ای که شاهد هنگام هیپنوتیزم به یاد آورده بود، مطابقت داشت. البته همین هم برای پلیس کافی بود. ژوبرت را گیر انداختند. ژوبرت را با اتهام به قتل به زندان انداختند و دادگاهی کردند.
دادگاه، ژوبرت را برای هر سه قتل مجرم شناخت و حکم به مرگ او داد. سال ۱۹۹۶ او را روی صندلی الکتریکی نشاندند و اعدامش کردند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید