شش فیلم پرفروش ۲۰۲۰

شش فیلم پرفروش ۲۰۲۰

فیلم‌های پرخرجی که به امید فروش‌های میلیاردی به پرده آمده بودند نتوانستند آنچنان که انتظار می‌رفت درآمد درخوری از گیشه به دست آورند از این رو در هیچ سناریویی باکس آفیس ۲۰۲۰ نمی‌تواند به داغی سال قبل باشد.

کد خبر : ۸۴۹۴۸
بازدید : ۱۰۴۹
آغاز سال میلادی ۲۰۲۰ با شیوع ویروس کرونا همزمان شد. بسته شدن سینما‌ها به مدت چند ماه و بعد از آن رعایت فاصله‌های اجتماعی و ترس مردم از ابتلا به این بیماری ناشناخته، محاسبات تهیه‌کنندگان را برهم زد.

فیلم‌های پرخرجی که به امید فروش‌های میلیاردی به پرده آمده بودند نتوانستند آنچنان که انتظار می‌رفت درآمد درخوری از گیشه به دست آورند از این رو در هیچ سناریویی باکس آفیس ۲۰۲۰ نمی‌تواند به داغی سال قبل باشد، چون نه تنها امسال خبری از فیلم‌های بزرگ مارول نیست و آواتار ۲ هم که همچنان مشغول تاخیر خوردن است، بلکه شیوع کرونا اکران بسیاری از فیلم‌ها را به ۲۰۲۱ موکول کرده است؛ پس امسال فیلمی روی پرده نمی‌رود که پتانسیل دو میلیارد دلاری شدن را داشته باشد، در شرایط فعلی فروش نیم میلیارد دلاری هم یک معجزه محسوب می‌شود.
به همین دلیل تاکنون رقابت زیاد هیجان‌انگیزی برای فروش فیلم‌ها در نگرفته است. البته مارول، دیزنی، وارنر بروس و دی‌سی، با وجود شرایط نامساعد این روز‌ها قرار است طی پاییز سال‌جاری عناوین قابل توجهی را روی پرده ببرند که احتمالا همه آن‌ها از نظر تجاری موفق خواهند بود؛ پس هنوز شاید برای نتیجه‌گیری کلی کمی زود باشد، اما آنچه از همین ۹ ماهی که گذشته برمی‌آید می‌توان ارزیابی کرد سینمای جهان در مجموع سال خوبی را پشت‌سر نخواهد گذاشت.

پرفروش‌های سال
شش فیلم پرفروش ۲۰۲۰

هشتصد: این فیلم با هزینه تولید ۸۰ میلیون دلار تاکنون ۶/ ۴۲۵ میلیون دلار توانسته از گیشه‌ها در سراسر جهان به دست آورد که آمار خوبی به نسبت امسال محسوب می‌شود. این فیلم داستان محاصره کردن انباری در سال ۱۹۷۳ توسط امپراتوری ژاپن در زمان نبرد شانگ‌های را روایت می‌کند.
چین در آن نبرد شکست خورد، اما پیروز جنگ بود و مقاومت هشتصد قهرمان آن افسانه‌ای است که تا امروز بر سر زبان‌ها باقی مانده است. گوآن هو، کارگردان نسل سوم سینمای چین این اتفاقات مهم تاریخ معاصر چین را بازسازی کرده است.
شش فیلم پرفروش ۲۰۲۰
پسر‌های بد تا ابد: این فیلم با بودجه تولید ۹۰ میلیون دلار توانسته تاکنون ۶/ ۴۲۴ میلیون دلار از سالن‌های سینما کسب کند و با اختلاف کمی در رتبه دوم پرفروش‌ترین فیلم سال قرار دارد. «پسر‌های بد تا ابد» فیلمی آمریکایی در ژانر اکشن کمدی به کارگردانی عادل ال اربی و بلال فلاح است.
داستان فیلم، ماجرا‌های مایک و مارکوس را دنبال می‌کند که بعد از سال‌ها و به‌خاطر وقوع قتل‌هایی که مربوط به یکی از پرونده‌های قدیمی است، دوباره مجبور به همکاری با یکدیگر می‌شوند.
شش فیلم پرفروش ۲۰۲۰
سونیک خارپشت: این فیلم با بودجه ۸۵ میلیون دلار و فروش ۷/ ۳۰۶ میلیون دلار در جایگاه سوم پرفروش‌های سال قرار دارد. سونیک خارپشت در ژانر کمدی اکشن-ماجراجویی به کارگردانی جف فاولر است که براساس فرنچایز بازی ویدئویی ساخته کمپانی سگا به رشته تحریر درآمده است.
داستان آن درباره خارپشتی فرازمینی با سرعت مافوق صوت است که به زمین آمده است و در این میان با پلیسی به نام تام آشنا می‌شود و به او کمک می‌کند تا دکتر رباتنیک به قدرت او دست پیدا نکند. این فیلم در ۱۴ فوریه سال ۲۰۲۰، در ایالات‌متحده منتشر شد.
شش فیلم پرفروش ۲۰۲۰
دولیتل: این فیلم ماجراجویی فانتزی به کارگردانی استیون گیگان با بودجه ساخت ۱۷۵ میلیون دلار و درآمد ۸/ ۲۴۵ در جایگاه چهارم پرفروش‌های سال جهان قرار دارد.
داستان این فیلم درباره جان دولیتل یک دکتر و دامپزشک بسیار مشهور در دوره ملکه ویکتوریا بریتانیا است که هفت سال پس از مرگ همسرش به گوشه‌نشینی روی آورده و خود را در خانه‌اش به همراه حیوانات باغ‌وحش مخفی کرده است. نکته جالب اینجاست که او قادر است با حیوانات صحبت کند.
شش فیلم پرفروش ۲۰۲۰
انگاشته (Tenet): این فیلم با بودجه ساخت ۲۰۵ میلیون دلار و درآمد ۱/ ۲۳۹ میلیون دلار در جایگاه پنجم پرفروش‌های سال قرار دارد. این اثر در ژانر علمی- تخیلی اکشن دلهره‌آور به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی کریستوفر نولان همچنان روی پرده است و انتظار می‌رود فروش خوبش ادامه یابد.
این اثر داستان دو جاسوس بین‌المللی حرفه‌ای را روایت می‌کند که برای جلوگیری از وقوع جنگ جهانی سوم، درگیر ماجرا و توطئه‌ای پیچیده می‌شوند؛ از جمله یک فناوری بی‌مانند که امکان وارونگی زمان را به بشر داده است.
شش فیلم پرفروش ۲۰۲۰
پرندگان شکاری: این فیلم با ۶/ ۸۴ میلیون دلار هزینه و درآمد ۸/ ۲۰۱ میلیون دلار در رتبه ششم فهرست پرفروش‌های سال قرار دارد. فیلمی قهرمانی بر پایه تیمی خیالی به همین نام از شرکت دی‌سی کامیکس است و هشتمین قسمت از فیلم‌های دنیای سینمایی دی‌سی اسپین‌آف فیلم جوخه انتحار (منتشرشده در سال ۲۰۱۶) محسوب می‌شود.
این فیلم به کارگردانی کتی یان و فیلم‌نامه آن توسط کریستینا هادسون به رشته تحریر درآمده است. داستان این فیلم درباره هارلی است که بعد از جدایی از جوکر به قهرمانانی، چون قناری سیاه، هانترس و رنی مونتویا می‌پیوندد تا دختر بچه جوانی را نجات دهد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید