تعبیر خواب چند رویای شایع با روش متخصص ذهن‌آگاهی

تعبیر خواب چند رویای شایع با روش متخصص ذهن‌آگاهی

استعاره‌ها راه‌های خیلی خوبی برای فهم یا رمزگشایی از اتفاقاتی است که در رویاها، ذهن و زندگی‌مان رخ می‌دهد به عبارتی روشی درست برای تعبیر خواب‌‌ها و رویاهایی که می‌بینیم.

کد خبر : ۸۵۲۲۲
بازدید : ۲۷۱۴
معانی عمیق چند رویای شایع
فرادید | خواب‌هایی مانند افتادن از بلندی، افتادن دندان، برهنه حاضر شدن در منظر عمومی و مرگ، می‌توانند معنای عمیقی داشته باشند.

به گزارش فرادید به نقل از دیلی‌میل، یک متخصص ذهن‌آگاهی و هیپنوتیزم با بیان این موضوع می‌گوید: «خواب دیدن راهی برای برقراری ارتباط با ذهن ناخودآگاه است، خواب‌ها طبیعی و سالم هستند و می‌توانند احساسات و تجربه‌های یک فرد را در قالب استعاره‌ها بیان کنند.»

کلر آرسیتایدز، از سیدنی استرالیا، ادامه می‌دهد: «من به مراجعینم می‌گویم که از خواب‌هایشان نترسند و فکر نکنند که این خواب‌ها منفی هستند؛ بلکه این خواب‌ها را به عنوان دروازه یا مجرایی به ذهن ناخودآگاه خود نگاه کنند.»

او می‌گوید استعاره‌ها «راه‌های خیلی خوبی» برای فهم یا رمزگشایی از اتفاقاتی است که در رویاها، ذهن و زندگی‌مان رخ می‌دهد.

کلر یک اپلیکیشن رایگان به نام Mindology app را راه‌اندازی کرده تا افراد با کمک آن ذهن خود را از طریق تصویر‌سازی و خودهیپنوتیزمی آرام و توانمند کنند.

افتادن از بلندی

کلر می‌گوید یکی از خواب‌های رایجی که هزاران نفر تاکنون تجربه کرده‌اند افتادن از بلندی است. «این خواب می‌تواند در نتیجه احساس گم‌شدن یا ناامنی» رخ دهد. «خواب‌ها همیشه برای همه افراد معنای یکسانی ندارند، اما افتادن از بلندی می‌تواند استعاره‌ای از احساس فقدان کنترل بر امور، از دست دادن ارتباط با یک شخص یا مواجهه با ناشناخته‌ها یا احساس فقدان امنیت باشد.»

«این خواب همچنین می‌تواند نشانه‌ای از پشت سر گذاشتن یا جدا شدن از چیزی باشد که شما [درواقعیت]در حال فاصله گرفتن از آن هستید یا چیزی است که شما را عقب نگه می‌دارد [مانع از پیشرفت شما می‌شود].»
معانی عمیق چند رویای شایع

افتادن دندان

افتادن دندان هم درست مانند افتادن از بلندی می‌تواند استعاره‌ای از سرگشتگی یا از دست دادن کنترل بر امور زندگی باشد. کلر می‌گوید برای فهم معنای دقیق خواب باید بدانید چه اتفاقی در زندگی روزمره‌تان در حال وقوع است.

«افتادن دندان در خواب می‌تواند به استرس، اضطراب یا احساس فقدان کنترل بر زندگی ارتباط داشته باشد.»

برهنه بودن در انظار عمومی

اگر فرد خواب می‌بیند که در انظار عمومی برهنه حاضر شده است ممکن است این خواب با احساس ناامنی یا ترس از مچ‌گیری در زندگی ارتباط داشته باشد. «این خواب اغلب ناشی از این ترس است که دیگران روی ناامنی‌ها، شکست‌ها یا نقص‌های فرد دست بگذارند و این چیزی است که هیچ‌کس دوست ندارد.»

این نوع خواب می‌تواند به سطح عزت نفس فرد، احساس گناه یا رو شدنِ دستِ فرد مرتبط باشد.»

مرگ

مرگ در خواب می‌تواند نشانه تغییری در زندگی باشد یا آنکه پایان چیزی را نوید دهد. «مرگ نمادی از پایان است، این پایان می‌تواند پایان فصلی از زندگی، جدایی در رابطه یا پایان یک مرحله باشد.»

با مرگ یا پایان یک فصل از زندگی، یک سفر جدید برای فرد شروع می‌شود. کلر می‌گوید مرگ در رویا می‌تواند ترسناک باشد، با‌این‌حال می‌تواند نشان‌دهنده ابعاد و تغییرات مثبت در زندگی فرد نیز باشد.

پایان یک رابطه

در هنگام خواب، ماهیچه‌های بدن در حالت آرامش هستند، اما مغز همچنان در حال فعالیت است و از آن‌جایی که خواب مستقیم به احساساتِ فرد مرتبط است، خواب دیدن این فرصت را برای ذهن فراهم می‌کند که در موقعیت‌های خاص درست عمل کند.

کلر می‌گوید اگر فردی خواب ببیند که رابطه‌اش با شریک زندگی‌اش در حال اتمام است، این خواب می‌تواند نشانی از استرس، مسائل زندگی یا سایر عوامل باشد یا اصلاً هیچ معنایی نداشته باشد.

او می‌گوید: «خواب دیدن این فرصت را برای فرد فراهم می‌کند که در ذهن خود به موقعیت‌ها واکنش نشان دهد و به مسائل را از زاویه‌ای دیگر نگاه کند.»

«درواقع فرد به واسطه قدرت تخیل آنچه را طی چند روز گذشته تجربه کرده در خواب می‌بیند، اما در خواب موقعیت‌ها جابه‌جا یا موقعیت‌های جدید خلق می‌شوند.»
معانی عمیق چند رویای شایع

تعقیب شدن

اگر فرد خواب ببیند که کسی او را تعقیب می‌کند این خواب می‌تواند انعکاسی از ترس فرد برای تغییر یا وحشت‌زده بودن و گریز از چیزی باشد.

«کودکان، نوجوانان و بزرگسالان به دلایل استعاری خواب می‌بینند که کسی آن‌ها را تعقیب می‌کند. ترس به تنهایی می‌تواند تبدیل به شخصی شود که شما را در خواب تعقیب می‌کند.»

«این ترس می‌تواند ترس از چیزی در مدرسه، در محل کار یا تغییری کلی در زندگی باشد.»

کوتاه کردن مو‌ها

کوتاه کردن مو‌ها به دست خود در خواب رایج نیست، اما می‌تواند استعاره‌ای از استرس باشد. فرد از یک موقعیت یا یک تغییر خاص دچار استرس شده است. «مو استعاره از چیزی است که ممکن است برای هر فردی متفاوت باشد.» «مو می‌تواند استعاره‌ای از تغییر شغل، تغییر شخصی در زندگی یا رها کردنِ چیزی باشد.»

منبع: The Daily Mail
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید