چگونه سموم کلیه‌ها را پاکسازی کنیم؟

چگونه سموم کلیه‌ها را پاکسازی کنیم؟

چگونه سموم کلیه‌ها را پاکسازی کنیم؟ متاسفانه اکثر مردم اهمیت کلیه‌ها را فراموش می‌کنند و یادشان می‌رود که مراقبت از سلامت آن‌ها بسیار مهم است. باید بدانید که بیشتر بیماری‌ها به دلیل مشکلات موجود در دستگاه ادراری به ویژه مشکل در سلامت کلیه‌ها بروز می‌کنند؛ چون عمل دفع مواد زاید از بدن از اهمیت بالایی برخوردار است.

کد خبر : ۸۵۲۴۸
بازدید : ۴۱۶۹
چگونه سموم کلیه‌ها را پاکسازی کنیم؟
فرادید | کلیه‌ها اندام کوچکی هستند که در سلامتی ما نقش اساسی دارند. کلیه‌ها در پاکسازی خون ما اثر دارند. اگر تا به حال سنگ کلیه داشته‌اید، قدر این عضو را بیشتر می‌دانید. چنانچه عبور سنگ و دفع آن، به درد زایمان تشبیه شده است! سرطان کلیه سالانه حدود ۱۴ هزار مرگ و میر را در بر می‌گیرد؛ بنابراین شما می‌توانید با اجرای این نکته‌ها به عملکرد کلیه خود کمک کنید.

متاسفانه اکثر مردم اهمیت کلیه‌ها را فراموش می‌کنند و یادشان می‌رود که مراقبت از سلامت آن‌ها بسیار مهم است. باید بدانید که بیشتر بیماری‌ها به دلیل مشکلات موجود در دستگاه ادراری به ویژه مشکل در سلامت کلیه‌ها بروز می‌کنند؛ چون عمل دفع مواد زاید از بدن از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگر فشارتان بیش از اندازه بالا یا پایین است، در قسمت زیر و پشت شکم احساس درد دارید، رنگ ادرارتان تیره و کدر است، زیاد تشنه می‌شوید، در قسمت پایین کمر احساس درد می‌کنید یا اینکه شب‌ها مدام به دستشویی می‌روید احتمال اینکه سیستم ادراری دچار اختلالی شده باشد زیاد است.

ادرار روزانه کمتر از نیم لیتر، احساس پری مداوم مثانه، درد در حین دفع ادرار، ورم قوزک پا در طول شب، چشم‌های پف کرده بعد از بیدار شدن، کبودی و خون مردگی در بدن بدون هیچ ضربه‌ای نیز می‌تواند زنگ خطری برای سلامت کلیه‌ها باشد. مهم‌تر اینکه وجود سنگ کیسه‌ی صفرا یا در ناحیه‌ی کلیه و مثانه نیز دلیلی کافی برای نیاز به پاکسازی این عضو حیاتی است.
چگونه سموم کلیه‌ها را پاکسازی کنیم؟

ابتدا با دکتر خود مشورت کنید.

قبل از شروع سریع پاک کردن کلیه، با پزشک خود مشورت کنید. او به احتمال زیاد توصیه می‌کند که فقط مایعات بیشتری بخورید و رژیم غذایی مفید خود را برای رسیدن به سلامت کلی کلیه افزایش دهید. اگرمشکلات کلیوی را برای شما تشخیص دهد، ممکن است یک رژیم غذایی را با همکاری متخصص تغذیه تجویز کند.

آب بیشتری بنوشید
کلیه‌های شما با صرف آب به طور موثر کار خواهد کرد و سموم بدن شما را به طور طبیعی از طریق خوردن مایعات زیاد دفع می‌کند. به طور کلی شما باید حداقل ۸ لیوان آب در روز بخورید، اما در آب و هوای گرم ممکن است نیاز به نوشیدن بیشتر برای مایعاتی که از طریق عرق از دست می‌دهید، داشته باشید. نظارت بر رنگ ادرار خود را برای قضاوت در مورد اینکه آیا باید آب بیشتری مصرف کنید را کنترل کنید. ادرار باید رنگ کاه باشد. اگر تیره‌تر باشد، ممکن است دچارکمبود آب شده و نیاز به نوشیدن بیشتری داشته باشید.

خوردن مقدار زیادی آب در طول روز خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می‌دهد. اگر می‌خواهید سریع پاکسازی کلیه‌ها را انجام دهید، ایمن‌ترین راه برای انجام این کار فقط افزایش مقدار آبی است که می‌نوشید. سعی کنید حداقل هشت لیوان آب در روز بخورید تا کلیه شما سالم باشد.

چگونه سموم کلیه‌ها را پاکسازی کنیم؟
غذا‌های کمتر فرآوری شده بخورید.

کربوهیدرات‌های تصفیه شده که باید سعی کنید مصرف آن‌ها را محدود کنید عبارت از شیرینیجات، شکلات، کیک، بیسکویت و نوشیدنی‌های شیرین می‌باشند.

آب سیب بخورید.

اگر یک روش کوتاه مدت برای پاک کردن کلیه هایتان میخواهید، مصرف سیب انتخاب خوبی برای این منظور است. سیب می‌تواند سطح کلسترول و گلوکز را کاهش دهد و منبع خوبی از ویتامین C باشد. پوست سیب همچنین منبع خوبی از آنتی اکسیدان‌ها است. آگاه باشید که آب سیب آماده خریداری شده اغلب حاوی مقدار زیادی قند و مواد نگهدارنده می‌باشد، بنابراین سعی کنید از آب سیب طبیعی استفاده نمایید.

"رژیم لیموناد" را فراموش نکنید!

برای تهیه این رژیم شما نیاز به دو قاشق غذاخوری آب لیمو، دو قاشق غذاخوری شربت افرا، یک دهم قاشق فلفل قرمز و ۱ تا ۲ فنجان آب خالص دارید. طی مدت ده روز، باید بین ۶ تا ۱۲ فنجان لیموناد در روز مصرف کنید. همچنین توصیه می‌شود که هر روز صبح این شربت را بخورید.

هندوانه بخورید.

یکی دیگر از روش‌ها برای تمیز کردن کلیه، مصرف زیاد هندوانه است. اگر بیماری کلیوی مزمن دارید، نباید روزانه بیش از یک فنجان هندوانه مصرف داشته باشید. (هندوانه حدود ۹۲ ٪ آب دارد، بنابراین سبب تخلیه مرتب مثانه میشود) هندوانه بیش از حد می‌تواند باعث مشکلاتی شود، بنابراین به اندازه مصرف کنید و قبل از مصرف با پزشک خود صحبت کنید.

چگونه سموم کلیه‌ها را پاکسازی کنیم؟

یک رژیم غذایی سالم داشته باشید:

یک رژیم غذایی متعادل و سالم به شما کمک خواهد کرد که سلامت کلی خود را حفظ کنید، یک رژیم غذایی سالم باید شامل مقدار زیادی میوه، سبزیجات باشد تا اطمینان حاصل شود که تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن تان را دریافت می‌کنید. از بهترین غذا‌ها برای سلامتی کلیه شما سیب، زغال اخته و توت فرنگی هستند. سعی کنید سبزیجات و بخصوص اسفناج را در رژیم غذایی خود قرار دهید. ماهی که دارای امگا ۳ است، اسید‌های چرب برای کلیه‌های شما مفید هستند. سعی کنید از ماهی قزل آلا، شاه ماهی و ساردین استفاده کنید.
چگونه سموم کلیه‌ها را پاکسازی کنیم؟

غذا‌های شور و چرب را کاهش دهید.

کاهش مقدار غذای شور و چربی که مصرف می‌کنید می‌تواند به کلیه‌های شما کمک کند تا به طور موثر عمل کنند. خوردن غذای تازه از غذا‌های آماده شده بسیار مناسب‌تر است. به میزان قابل توجهی میزان نمک را در رژیم غذایی خود کاهش دهید. غذا‌های بسته بندی شده اغلب با میزان بالایی از نمک هستند، اما اگر غذای خود را طبخ کنید، می‌توانید سطوح نمک را کنترل و کاهش دهید. بر روی برچسب غذایی به عباراتی مانند "سدیم آزاد"، "نمک آزاد"، "بدون نمک اضافه شده" یا "کمی نمک" نگاه کنید. از گیاهان برای طعم دهنده به جای نمک استفاده کنید.

از سیگار کشیدن و مصرف الکل اجتناب کنید:

سیگار کشیدن و نوشیدن الکل هر دو می‌تواند برای کلیه‌های شما بسیار مضر باشد. سعی کنید به طور کامل از مصرف سیگار دست بردارید. سیگار کشیدن و نوشیدن الکل می‌تواند فشار خون شما را افزایش دهد. فشار خون بالا یکی از شایع‌ترین علل بیماری کلیه است.

یک سبک زندگی فعال داشته باشید:

شما همیشه باید درکنار رژیم غذایی سالم یک شیوه زندگی فعال داشته باشید. داشتن اضافه وزن، فشار خون را افزایش می‌دهد و می‌تواند منجر به مشکلاتی در کلیه‌های شما شود. به طور کلی، شما باید حداقل پنج بار در هفته ورزش کنید. این ورزش‌ها می‌تواند شامل موارد زیر باشد: دوچرخه سواری و شنا، ورزش تیمی و...
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید