ترور با "الاغ انتحاری"!

ترور با "الاغ انتحاری"!

در جریان آن حمله دست کم ۱۸ نفر از کاروان همراه زولوم از جمله ۱۴ سرباز و پلیس و چهار شهروند عادی کشته شدند.

کد خبر : ۸۵۲۶۸
بازدید : ۱۳۱۷
ترور با
زولوم طی یک هفته گذشته دوبار از سوءقصد جان سالم به در برده است

شبه‌نظامیان گروه مرتبط با داعش در شمال نیجریه با وصل کردن مواد منفجره به یک الاغ او را به سوی کاروان حامل فرماندار ایالت بورنو در شمال نیجریه فرستادند، اما محافظان فرماندار با هدف قرار دادن این الاغ نگون‌بخت، او را پیش از رسیدن به کاروان فرماندار منفجر کردند.

این واقعه روز گذشته، یکشنبه ۲۷ سپتامبر، روی داد هنگامی که کاروان باباغنا زولوم در حال بازگشت از شهر باگا به سوی مایدوگوری، مرکز ایالت بورنو در شمال-شرق نیجریه بود. این در حالی است که زولوم دو روز پیش از آن هم از یک سوءقصد دیگر در نزدیکی دریاچه چاد جان سالم به در برده بود.

در جریان آن حمله دست کم ۱۸ نفر از کاروان همراه زولوم از جمله ۱۴ سرباز و پلیس و چهار شهروند عادی کشته شدند.

ایالت بورنو در نیجریه یکی از خطوط اصلی مبارزه میان دولت مرکزی نیجریه و گروه افراطی بوکو حرام است، اما آن طور که گزارش شده حمله روز گذشته از سوی شاخه غرب آفریقا گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) ترتیب یافته بود؛ گروهی که خود را از بوکوحرام منفک کرده است.

خشونت‌ها میان گروه‌های افراطی‌گرای و دولت در این منطقه نیجریه طی دو دهه اخیر به کشته شدن بیش از ۳۰ هزار نفر و آواره شدن بیش از دو میلیون نفر انجامیده. محدوده این خشونت‌ها از مرز‌های شمال‌شرقی نیجریه هم فراتر رفته است.

روز یکشنبه باباغنا زولوم، فرماندار بورنو بعد از سفر به شهر باگا قصد بازگشت به مرکز ایالت را داشت. او را صد‌ها نفر از شهروندانی همراهی می‌کردند که بعد از خون‌ریزی‌های سال ۲۰۱۴ این شهر را ترک کرده بودند، اما حالا به محل زندگی خود بازگشته بودند.

سپس سربازان محافظ کاروان زولوم یک الاغ را در جاده دیدند که مشکوک به نظر می‌رسید. آن‌ها الاغ نگون بخت را هدف قرار دادند و او را منفجر کردند. بلافاصله بعد از متوقف شدن الاغ انتحاری، شبه‌نظامیان داعش از کمین‌گاه‌های خود بیرون آمدند و شروع به تیراندازی به سوی کاروان فرماندار کردند.

یک مقام نیجریه‌ای در همین ارتباط گفته شماری از شبه نظامیان داعشی در جریان این درگیری کشته شدند، اما به کسی در کاروان فرماندار زولوم آسیبی نرسیده هر چند خودرو‌های آن‌ها به رگبار بسته شده است.

زولوم هفته گذشته و در حین بازدید با آوراگان جنگی منطقه گفته بود تنها راه بازگرداندن زندگی عادی به آنجا بازگشت و اسکان آوراگان است، اما نهاد‌های کمک رسان به آوارگان نسبت به این استراتژی برای مقابله با ناآرامی‌های دو دهه گذشته در این منطقه، ابراز نگرانی کرده‌اند.

دولت نیجریه طی یکی دو سال گذشته توانسته ضربات مهلکی به گروه بوکو حرام در این منطقه بزند و آن‌ها را از شهر‌هایی که تحت کنترل داشتند بیرون براند، اما طی چند ماه گذشته حملات این گروه دوباره رو به افزایش بوده است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید