معرفی نسل جدید "ب‌ام‌و" سری ۴ کانورتیبل و خداحافظی با "سقف فلزی"

معرفی نسل جدید "ب‌ام‌و" سری ۴ کانورتیبل و خداحافظی با "سقف فلزی"

حدود ۳۵ سال پس از معرفی اولین سری ۳ کانورتیبل، ب‌ام‌و رسماً نسل جدید سری ۴ کانورتیبل را رونمایی کرده است.

کد خبر : ۸۵۳۹۲
بازدید : ۱۴۱۳۲
معرفی نسل جدید
تفاوت کلیدی میان این سری ۴ کانورتیبل جدید با نسل قبلی، جایگزینی سقف فلزی سنگین قبلی با سقف پارچه‌ای جدید است. به گفتهٔ ب‌ام‌و، سقف پارچه‌ای یا سافت‌تاپ جدید موجب کاهش وزن، افزایش فضای بار و کاهش ارتفاع مرکز ثقل می‌شود که هندلینگ را بهبود می‌بخشد.
معرفی نسل جدید
این سقف از عایق چندلایه و یک روکش پارچه‌ای تشکیل شده که در حالت استاندارد مشکی‌رنگ است، اما رنگ مشکی مهتابی هم برای آن قابل سفارش است که موجب درخشش در زیر نور خورشید می‌شود. این سقف ظرف ۱۸ ثانیه در سرعتی تا حداکثر ۵۰ کیلومتر بر ساعت باز یا بسته می‌شود. فضای بار نسل جدید سری ۴ نیز به ۲۵۵ لیتر رسیده که ۳۴ لیتر نسبت به نسل قبلی افزایش یافته است.
معرفی نسل جدید
مثل نسخهٔ کوپه، نسل جدید سری ۴ کانورتیبل هم نسبت به نسل قبلی بزرگ‌تر شده و حالا ۱۳۲ میلی‌متر کشیده‌تر، ۲۵ میلی‌متر عریض‌تر و ۲ میلی‌متر بلندتر است. فاصلهٔ محوری خودرو نیز ۴۰ میلی‌متر نسبت به قبل رشد داشته است. این کانورتیبل آلمانی در ایالات‌متحده با همان پیشرانه‌های نسخهٔ کوپهٔ خود در دو مدل ۴۳۰ i و M۴۴۰i عرضه می‌شود.
معرفی نسل جدید
نسخهٔ پایهٔ ۴۳۰ i به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است درحالی‌که مدل M۴۴۰i از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو استفاده می‌کند که ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی هردو موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد و هردو مدل در نسخه‌های محرک عقب و چهارچرخ محرک XDrive عرضه می‌شوند. مدل M۴۴۰i، اما به‌صورت استاندارد به دیفرانسیل عقب M اسپرت مجهز است.
معرفی نسل جدید
معرفی نسل جدید
معرفی نسل جدید
معرفی نسل جدید
معرفی نسل جدید
معرفی نسل جدید
معرفی نسل جدید
قیمت نسل جدید ب‌ام‌و سری ۴ کانورتیبل مدل ۲۰۲۱ در ایالات‌متحده از ۵۳،۱۰۰ دلار برای مدل ۴۳۰ i و ۵۵،۱۰۰ دلار برای مدل ۴۳۰ i XDrive آغاز می‌شود. کسانی که خواهان مدل قوی‌تر M۴۴۰i هستند، اما باید حداقل ۶۴ هزار دلار برای نسخهٔ محرک عقب و ۶۶ هزار دلار برای نسخهٔ چهارچرخ محرک پرداخت کنند.
منبع: پدال
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید