اسکار زیر سایه "خورشید"

اسکار زیر سایه "خورشید"

مجیدی که در این فیلم به سراغ کودکان کار رفته است به خوبی توانسته شخصیت‌های اصلی و فرعی دوست داشتنی بسازد که با آن‌ها همذات‌پنداری کنیم.

کد خبر : ۸۵۴۵۹
بازدید : ۱۱۵۰
اسکار زیر سایه
انتخاب نماینده سینمای کشور برای حضور در مراسم اسکار همواره یکی از دغدغه‌های سینما در فصل پاییز است، سینمایی که امسال به هیچ وجه شرایط پیشین خود را سپری نکرده و به واسطه شیوع بحران کرونا دوران سیاهی را پشت سر می‌گذارد.

در همین حین شاید انتخاب نماینده‌ای شایسته برای حضور در مراسم اسکار و موفقیت آن در سینمای بین الملل بتواند رخوت به وجود در سینمای ایران پس از شیوع بیماری کرونا را کاهش دهد، با این شرایط باید دید که مسئولین سینمایی در نهایت کدام نام را از پاکت بیرون می‌آورند.

سینمای کشور از اسفند ماه سال گذشته شاهد تعطیلاتی طولانی مدت و از سویی اکران نشدن اکثریت آثار مهم جشنواره فیلم فجر بوده است، حال باید دید تا تاریخ یازدهم آذر ماه کدام یک از فیلم‌ها وارد چرخه اکران می‌شوند تا بتوانند در اسکار ۲۰۲۱ سهمی داشته باشند.

البته اکران در شرایط فعلی سینما ریسک بزرگی محسوب می‌شود، اما در این میان باید دید فیلمسازان شانس حضور در اسکار را به خود و تیم خود می‌دهند و یا برای فروش بهتر اکرانشان را به زمانی دیرتر موکول می‌کنند، در همین حین به تازگی فیلم سینمایی «خورشید» که در جشنواره فیلم ونیز درخشیده بود، پروانه نمایش گرفته است.

خورشید ساخته مجید مجیدی می‌تواند با اکران در سینما‌های کشور شانس حضور در اسکار ۲۰۲۱ را پیدا کند، البته مجیدی در این راه رقیبان سرسختی هم ندارد و از سویی حضورش در جشنواره فیلم ونیز راه را برای حضور جهانی این فیلم باز کرده است.

حضور خورشید در جشنواره فیلم ونیز در حالی بود که «روح الله زمانی» بازیگر نقش اصلی فیلم سینمایی خورشید نتوانست به دلیل ابتلا به بیماری کرونا راهی این فستیوال شود، اما این بازیگر نوجوان جایزه بهترین استعداد جوان را به خود اختصاص داد.
اسکار زیر سایه
علی نصیریان، طناز طباطبایی، جواد عزتی، روح الله زمانی، صفر محمدی بازیگرانی هستند که در فیلم جدید مجید مجیدی به ایفای نقش پرداخته اند.

این فیلم در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و توانست در بخش بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه سیمرغ بلورین این رویداد مهم سینمایی را از آن خود نماید، این افتخارات در حالی برای مجیدی و فیلمش رخ می‌داد که «خورشید» در آخرین لحظات به فهرست حاضران جشنواره فیلم فجر اضافه شد.

مجیدی که در این فیلم به سراغ کودکان کار رفته است به خوبی توانسته شخصیت‌های اصلی و فرعی دوست داشتنی بسازد که با آن‌ها همذات‌پنداری کنیم. علی کودک دوازده ساله‌ای است که همراه دوستانش با دزدی قطعات و کار در یک انبار لاستیک، زندگیشان را می‌گذرانند تا اینکه با پیشنهاد جدیدی از سوی خلافکاران محل مواجه می‌شوند.

مجید مجیدی به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین فیلمسازان ایرانی در جهان، پیش از این با فیلم سینمایی «بچه‌های آسمان» در میان نامزد‌های نهایی دریافت اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان حضور داشت و با فیلم‌های «پدر»، «بچه‌های آسمان»، «رنگ خدا»، «باران»، «بید مجنون» و «آواز گنجشک‌ها»، جوایز متعددی را از جشنواره‌های معتبر جهانی دریافت کرده است.

فیلم سینمایی خورشید به نویسندگی مشترک نیما جاویدی و مجید مجیدی دهمین ساخته این کارگردان صاحب سبک سینمای کشور محسوب می‌شود، اثری که با محوریت قرار دادن معضلی اجتماعی می‌تواند گزینه مناسبی برای سینمای پساکرونا باشد.
منبع: خبرگزاری میزان
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید