حال ترامپ وخیم شد؟

حال ترامپ وخیم شد؟

به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، روز جمعه ترامپ با هلی‌کوپتر به بیمارستان نظامی والتر رید منتقل شد و انتظار می‌رود چند روزی را در آنجا به سر کند.

کد خبر : ۸۵۴۸۱
بازدید : ۶۵۵۲
حال ترامپ وخیم شد؟
در حالی که کاخ سفید پس از مثبت شدن نتیجه آزمایش کرونای ترامپ اعلام کرده بود که رئیس‌جمهوری آمریکا و ملانیا ترامپ از علائم خفیف این بیماری بهره می‌برند، اما ساعاتی پس از اعلام این بیانیه خبر رسید که ترامپ با یک هلی‌کوپتر به یک بیمارستان نظامی منتقل شد.
به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، روز جمعه ترامپ با هلی‌کوپتر به بیمارستان نظامی والتر رید منتقل شد و انتظار می‌رود چند روزی را در آنجا به سر کند.

البته ترامپ ابتدا اعلام کرد که بیماری وی چندان حاد نیست، اما منابع خبری گفته‌اند تب داشته و سرفه نیز می‌کرده و روز خیلی بدی را سپری کرده است. شان کانلی، پزشک رئیس‌جمهوری آمریکا هم جمعه اعلام کرد: دونالد ترامپ مقدار تجویز شده‌ای از «کوکتل آنتی‌بادی» از شرکت بیوتکنولوژی «ریجنرون» دریافت کرده است. علاوه بر این برای ترامپ زینک، ویتامین دی، فاموتیدین، آسپرین و ملاتونین هم تجویز شده است.

کایلی مک‌انانی، سخنگوی کاخ سفید هم در بیانیه‌ای گفت: تا عصر جمعه رئیس‌جمهوری آمریکا خسته، اما دارای روحیه‌ای خوب بود. او تحت نظارت تیمی از کارشناسان قرار دارد و گام‌های بعدی بررسی می‌شوند. بانوی اول سرفه می‌کند و سردرد دارد، اما تست کرونای مابقی خانواده ترامپ منفی بود.

ترامپ در این مرکز درمانی نظامی، همچنین دوزی از داروی رمدسیویر دریافت کرد. به گفته پزشک کاخ سفید، ترامپ تا شامگاه جمعه به مکمل اکسیژن نیازی نداشته، اما پزشکان درمان با رمدسیویر را آغاز کردند.
با وجود توییت ترامپ، یکی از مشاوران رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است که او عصر جمعه هنگام انتقال به بیمارستان با مشکل تنفسی مواجه بوده و این مایه نگرانی شد. این منبع مطلع به سی‌ان‌ان گفت: «این جدی است. ترامپ خیلی خسته بود و ضعف داشت.»

کاخ سفید در حالی که سعی داشت بیماری ترامپ را از نوع ملایم آن جلوه دهد، اما مقامات می‌گویند که بیماری رئیس‌جمهوری آمریکا کمی حاد است و برای همین باید در بیمارستان تحت رصد باشد. به گفته مقامات کاخ سفید علائم بیماری ملانیا ترامپ نیز بروز کرده و او دچار سردرد و کمی سرفه است، اما حال عمومی‌اش خوب است.

برخی منابع خبری می‌گویند احساس ضعف ترامپ بیش از حد بوده است، با این حال ترامپ پیش از رفتن به بیمارستان در ویدئویی که به نظر می‌رسد پیش از پرواز به مرینلند بوده است، گفت: من از تمام کسانی که به شکل بی‌سابقه‌ای از من حمایت و آرزوی سلامتی کردند تشکر می‌کنم.»
او در این ویدئو گفت که حالش خوب است، اما برای اطمینان به بیمارستان می‌رود. وی افزود که حال ملانیا ترامپ نیز مساعد است.

نگرانی درباره سلامت دونالد ترامپ و ابتلای او به کرونا از زمانی آغاز شد که روز چهارشنبه تست کرونای هوپ هیکس، مشاور ارشد ارتباطات رئیس‌جمهوری آمریکا مثبت شد. هیکس که در سه روز گذشته همراه دونالد ترامپ به سفر‌های مختلف انتخاباتی رفته، ساعت‌های زیادی را در کنار رئیس‌جمهوری و ملانیا ترامپ، گذرانده بود.
حال ترامپ وخیم شد؟
در این راستا دفتر ریاست‌جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای ضمن تاکید دوباره بر خوب بودن وضعیت عمومی ترامپ اعلام کرده برای احتیاط بیشتر، رئیس‌جمهوری در چند روز آینده از دفتری که در بیمارستان والتر رید در نظر گرفته شده به امور کشور رسیدگی خواهد کرد.
با این حال دونالد ترامپ ۷۴ سال دارد و همچنین به علت اضافه وزن در گروه افراد پرخطر در معرض بیماری کرونا قرار می‌گیرد. به گزارش رویترز اگر ترامپ وضعیتش وخیم شود تا اطلاع ثانوی وظیفه اداره کشور با مایک پنس خواهد بود که جواب آزمایش اخیر کرونای وی منفی شده است.

به نظر می‌رسد حالا با مثبت شدن نتیجه تست ترامپ و همسرش، افراد بیشتری در معرض این بیماری قرار داشته باشند.
به‌عنوان مثال، بیل استپین، مدیر کارزار انتخاباتی ترامپ نیز به این بیماری دچار شده است. به گزارش الجزیره، تیم مورتاف سخنگوی کارزار این خبر را تایید کرد و گفت که از روز جمعه علائم این بیماری در وی ظاهر شده است. استپین که در جلسه مناظره حضور داشت، گفته است تا زمان بهبودی به قرنطینه می‌رود و کار‌ها را از دور هدایت می‌کند.
این تحولات در شرایطی رخ می‌دهد که تنها ۳۰ روز دیگر به انتخابات باقی مانده و ترامپ مجبور شده تا برنامه‌های کارزار انتخاباتی‌اش را به تعویق بیندازد. با این حال جبهه رقیب گفته که جلوی پخش تمامی تبلیغاتی را که حالت حمله و انتقاد به ترامپ را دارد، گرفته است.

اگر ترامپ به دلیل این بیماری فوت کند، جمهوری‌خواهان از طریق کمیته ملی این حزب یک نفر را جانشین وی برای انتخابات خواهند کرد، اما مشکلی که وجود دارد، زمان اندکی برای تغییر نام مانده و برای اکثر ایالت‌ها تغییر دادن نام رئیس‌جمهوری در پای برگه‌های رای سخت است. در این میان نزدیک به سه میلیون نفر نیز رای خود را زودهنگام به صندوق‌های رای انداخته‌اند.
همچنین یکی دیگر از مشکلات جمهوری‌خواهان این است که این ماجرا می‌تواند داستان جانشین کردن ایمی کانی بارت را در دیوان عالی این کشور به تاخیر بیندازد. او قرار بود جانشین روث گینزبرگ، اسطوره لیبرال‌ها شود که اخیرا فوت کرده است.

واکنش‌ها به بستری شدن ترامپ
با اعلام بستری شدن ترامپ، جو بایدن رقیب دموکرات او جزو اولین کسانی بود که برای ترامپ و همسرش آرزوی سلامتی کرد. این در حالی است که ترامپ بار‌ها بایدن را به خاطر اینکه از ماسک استفاده می‌کند، مورد استهزا قرار داده بود.
افزون بر این، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق این کشور نیز برای ترامپ و ملانیا آرزوی سلامتی کرد. او گفت: «هر چند کشور در آستانه یک رقابت سخت انتخاباتی است، اما ما آمریکایی و انسان هستیم و آروزی سلامتی برای ترامپ و همسرش داریم.» اریک پسر دونالد ترامپ در یک توییت نوشت که پدرش یک جنگجوی واقعی است و از مردم خواست برای سلامتی وی دعا کنند.

از میان رهبران دنیا نیز ژائر بولسونارو، رئیس‌جمهوری برزیل که خود زمانی به این بیماری دچار شده بود، در پیامی برای دونالد ترامپ آرزوی سلامتی کرد و گفت با توکل به خدا آن‌ها (ترامپ و همسرش) به زودی بهبود پیدا می‌کنند و کار مدیریت کشور و مبارزات انتخاباتی را از سر می‌گیرند.
همچنین کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی نیز در یک پیام برای دونالد ترامپ آرزوی سلامتی کرد. اون در یک نامه نوشت که صمیمانه امیدوار است، رئیس‌جمهوری و همسرش در اسرع وقت بهبود یابند. ترامپ نخستین رئیس‌جمهوری آمریکاست که در سال ۲۰۱۹ به کره‌شمالی سفر کرد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید