بهترین شرکت‌های تکنولوژی برای دورکاری

بهترین شرکت‌های تکنولوژی برای دورکاری

تعداد مشاغل دورکاری آنقدر در فضای فناوری زیاد شده که امروزه سایت‌های متنوعی شغل‌های دورکاری را به متقاضیان کار معرفی می‌کنند.

کد خبر : ۸۵۴۸۵
بازدید : ۲۴۱۱۱
بهترین شرکت‌های تکنولوژی برای دورکاری
جهان در دوران کرونا نحوه تعامل شغلی را متحول کرده است. دورکاری که زمانی یک گزینه فرعی در مدل‌های کاری به‌شمار می‌آمد حالا به گزینه اصلی روش کاری بسیاری از شرکت‌ها تبدیل شده است.
بسیاری معتقدند بعید به نظر می‌رسد دورکاری اساسا از فضای کاری حذف شود و به جایگاه قبلی خود بازگردد. به‌خصوص که مزیت‌های آن حالا برای بسیاری از شرکت‌ها نمایان شده و شرکت‌ها زیادی نیز روی پلت‌فرم‌ها و راهکار‌های دورکاری هزینه قابل‌توجهی کرده‌اند.
حالا دورکاری حتی به یک مزیت شغلی هم تبدیل شده و شرکت‌هایی که فرصت‌های شغلی بیشتری در دورکاری دارند بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرند.

مدرن ترایب، کلاود بدز، دیتایکو، پارتنر سنتریک، گیت‌لب، هات‌جر، هات‌اسپات، پاور تو فلای، کلوزیو، فیوز، دیتابریکز، ایت‌فولد، فورتینت و اس‌ای‌پی از شرکت‌های برتر سال‌جاری میلادی هستند که دست‌کم ۹۳ درصد از کارکنانشان متقاضیان کار را تشویق به همکاری با آن‌ها می‌کنند.
امروزه در لینکدین، گلس‌دور (Glassdoor) و ایندید (Indeed) بیش از ۱۲ هزار شغل دورکاری فنی و نرم‌افزاری وجود دارد. شرکت‌هایی که می‌توان در این وب‌سایت‌ها برای همکاری با آن‌ها اقدام کرد، بسیارند.
برخی از این شرکت‌ها مانند اتودسک، ردهت و سلزفروس بسیار مشهورند و کارکردن در آن‌ها برای بسیاری از متقاضیان یک آرزو به‌شمار می‌رود، اما شرکت‌های دیگری هم هستند مانند کالیکس، کاردینال فایننشال، شف سافت‌ور، کورلاجیک، کاوچ‌بیس، مدی‌دیتا سولوشنز و آوت‌سیستمز که فرصت‌های شغلی متنوعی را به‌صورت دورکاری آماده پذیرش دارند.

امروزه پلت‌فرم‌های شغل‌یابی متعددی روی اینترنت وجود دارد که محبوب متقاضیان کارند و نگاهی به فرصت‌های شغلی موجود در آن‌ها نشانگر افزایش قابل‌توجه فرصت‌های شغلی دورکاری است. در ورکینگ نومدز (Working Nomads) بیش از ۱۰ هزار فرصت شغلی دورکاری برای توسعه‌دهندگان وب وجود دارد و در کنار آن ۱۸۰۰ فرصت بازاریابی فناوری، ۱۷۰۰ فرصت شغلی مدیریتی و اندکی بیش از هزار فرصت فروش فناوری دیده می‌شود.
این اطلاعات بخشی از اطلاعاتی است که از تحلیل شرکت‌هایی به‌دست آمده که هم‌اکنون فرصت‌های شغلی دورکاری ارائه می‌کنند. دسته‌بندی و رتبه‌بندی این شرکت‌ها براساس امتیاز‌های آن‌ها از وب‌سایت گلس‌دور (Glassdoor) صورت گرفته است.
رتبه‌بندی شرکت‌های فناوری براساس دو شاخص اصلی انجام شده است: درصد کارکنان هر شرکت که همکاری با آن را به دوستانشان توصیه می‌کنند و درصد کارکنانی که از مدیرعامل خود رضایت دارند.

از بین شرکت‌های بسیاری که در این رتبه‌بندی بررسی شده‌اند، پاورتوفلای (Power to Fly) و گیت‌لب (GitLab) جایگاه متمایزی دارند. این شرکت‌ها به ایجاد یک سازمان مجازی قدرتمند شهره‌اند. آن‌ها با قرار دادن شالوده فعالیت‌هایشان بر همکاری‌های دورکاری، طلایه‌داران آینده به حساب می‌آیند.
بهترین شرکت‌های تکنولوژی برای دورکاری
پاورتوفلای در سال ۲۰۱۴ توسط میلنا بری و کاترین زالسکی تاسیس شد تا ۵۰۰ شرکت برتر جهان (به انتخاب مجله فورچون) و استارت‌آپ‌های پررشد را با زنانی ارتباط دهد که خواهان کار با شرکت‌های دارای تنوع کارکنان (از نظر جنسیت، نژاد و...) هستند.
این شرکت، بستر ارتباطی خود را برای پیشبرد هر چه بهتر تنوع‌بخشی به استخدام‌ها ایجاد کرده است. درحال‌حاضر، موتور جست‌وجوی شغلی پاورتوفلای ۹۹۴ فرصت شغلی باز دارد. خود این شرکت هم به‌عنوان فضایی مناسب برای همکاری راه دور شناخته شده است؛ جایی که ۹۵درصد از کارکنانش کار در آن را به دوستان خود توصیه می‌کنند و ۹۴ درصد نیز از مدیران عامل خود رضایت دارند.

گیت‌لب، شرکت منتخب دیگر، کارکنانی از ۶۵ کشور جهان را به‌صورت مجازی گرد هم آورده تا به راهنمایی و مشاوره متقاضیان دورکاری بپردازند.

در وب‌سایت این شرکت نیز، ۱۰۰ فرصت شغلی برای دورکاری موجود است. این فرصت‌های شغلی از حوزه‌های مختلفی مانند مهندسی، بازاریابی، فروش، کیفیت، امنیت و تجربه کاربر هستند. گیت‌لب به خوبی می‌داند که چگونه باید پیشگام یک فرهنگ دورکاری رو به رشد بود.
۹۷ درصد از کارکنان آن همکاری با این شرکت را به دوستان خود توصیه می‌کنند. سیج سیجبراندیج، مدیرعامل شرکت نیز رضایت ۹۷ درصد از ۱۲۵ شرکت‌کننده در نظرسنجی گلس‌دور را به‌دست آورده است. گیت‌لب یکی از معدود شرکت‌های نرم‌افزاری صرفا متکی به دورکاری است که آینده کار را رقم می‌زند.

شغل تکنولوژی از دور
حتی قبل از شیوع ویروس کرونا احتمالا بسیاری از برنامه‌نویسان ترجیح می‌دادند از خانه و به‌صورت دورکاری کار خود را انجام دهند به همین دلیل دورکاری تا این اندازه با فضای تکنولوژی همخوان و به راحتی از سوی شرکت‌های تکنولوژی موردپذیرش واقع شده است.
تعداد مشاغل دورکاری آنقدر در فضای فناوری زیاد شده که امروزه سایت‌های متنوعی شغل‌های دورکاری را به متقاضیان کار معرفی می‌کنند.

چند وب‌سایت و موتور جست‌وجوی شغل که امروزه بهترین مرجع برای یافتن شغل دورکاری به‌شمار می‌روند را در ادامه معرفی می‌کنیم:
بهترین شرکت‌های تکنولوژی برای دورکاری
۱- وب‌سایت فلکس‌جابز (FlexJobs): مرکزی برای فرصت‌های شغلی دورکاری در حوزه نرم‌افزار است. در این وب‌سایت می‌توانید ۴۴۲۱ فرصت شغلی تمام‌وقت، پاره‌وقت و آزاد در زمینه‌های مختلف مانند مهندسی ارشد نرم‌افزار، مهندسی توسعه، مدیر محصول، مدیر پروژه و… پیدا کنید.

۲- انجل لیست (AngelList): بیش از ۱۸ هزار فرصت شغلی در حوزه نرم‌افزار دارد که ۸۹۰۰ مورد از آن‌ها دورکاری هستند. از این تعداد نیز ۳۴۶ مورد شغل‌های مدیریت محصول‌اند.

۳- فایندبیکن (FindBacon): یک وب‌سایت جست‌وجوی شغل است که درحال‌حاضر ۱۳۰۰ فرصت شغلی باز برای توسعه‌دهندگان و متخصصان فنی مانند طراحان وب‌سایت دارد.

۴- هکرایکس (HackerX): یک موتور جست‌وجوی فرصت‌های شغلی فناوری در اروپا و آمریکاست که برخی از فرصت‌های موجود دورکاری هستند.

۵- جاب‌هانت (Jobhunt.ai): وب‌سایتی است که یک فهرست از مشاغل دورکاری در حوزه یادگیری ماشینی ارائه می‌کند.

۶- نودسک (Nodesk): یک موتور جست‌وجوی مشاغل دورکاری است که درحال‌حاضر ۵۹۲ فرصت شغلی باز دارد.

۷- ریموت (Remote.co): وب‌سایتی جامع شامل مشاوره جست‌وجوی مشاغل دورکاری، وبلاگ‌ها و معرفی موتور جست‌وجو‌های مرتبط است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید