شرط ایمنی جمعی نسبت به کرونا!

شرط ایمنی جمعی نسبت به کرونا!

«ما با مطالعه داده‌های آماری و تحلیل آنان متوجه شدیم که مدل سرایت ویروس باید وجود حداقل زمان بیماری را در نظر بگیرد و اینکه سرایت این ویروس نه در اولین روز‌های ابتلا، بلکه در روز‌های بعدی سیر بیماری جریان دارد.

کد خبر : ۸۵۶۲۲
بازدید : ۹۱۲۵
شرط ایمنی جمعی نسبت به کرونا!
دانشمندان روسیه مدل جدید شیوع کووید -۱۹ را طراحی کردند. متخصصان انستیتوی متحده دمای بالای آکادمی علوم روسیه مدل جدید شیوع ویروس کووید را طراحی کردند. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که برای ایجاد ایمنی جمعی فقط از ۳ تا ۱۰ درصد به جای ۶۰ تا ۷۰ درصد مبتلایان به این بیماری کافی خواهد بود.

در خبر منتشره انستیتو آمده است: «مدل جدید ریاضی امکان محاسبه ویژگی سیر بیماری و تأثیر محدودیت‌های قرنطینه را فراهم می‌سازد. مدل جدید بیشتر با داده‌های آماری مطابقت دارد».

پروفسور سرگی تریگر کارمند ارشد علمی انستیتوی مذکور در این رابطه گفت: «ما با مطالعه داده‌های آماری و تحلیل آنان متوجه شدیم که مدل سرایت ویروس باید وجود حداقل زمان بیماری را در نظر بگیرد و اینکه سرایت این ویروس نه در اولین روز‌های ابتلا، بلکه در روز‌های بعدی سیر بیماری جریان دارد.

آهنگ افزایش ابتلا و رسیدن به ایمنی جمعی فقط با ابتلای ۳ تا ۱۰ درصد جمعیت ممکن خواهد شد».

در دوران شیوع ویروس، کاربرد قرنطینه و محدودیت‌ها، سطح ایمنی جمعی، زمان دستیابی به آن و جریان کل فرایند اپیدمی بطور ریشه‌ای می‌تواند تغییر کند.
منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید